Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

Hva er det værste du har påført din kjære PC som den gått videre fra uten store varige men?!

 

Jeg har startet min CPU uten kontakten til vifta koblet til.... (stressa ja). Det blei svart etter noen minutter og det lukta brent men alt bra... på 90 grader slo nemlig CPU rescue til! :cool:

 

Helte en gang et glass vann over hovedkortet, uten at pcen sto på, men etter litt føning og tørk (og neglebiting) kom den seg uten skader.

 

Ellers har jeg koblet til diverse mens datan fortsatt står på, HDer o.l. Det går svart men etter litt hvile kommer det alltids seg på bena.

Endret av The Terminator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åpent kabinett og besøk av kattepus det ble et høyt MJAU da katten satt fast hårene sine i cpu vifta. Utrolig nok så ble ingenting skadet men det var et close call.

Nice one :D

 

Jeg har skiftet på hvor mange volt strømforsyningen skulle ha.(den røde knappen) Og det kom svart røyk ut, allikavel med bitte litt fiksing funket den igjen etterpå :D

 

 

-MortenGj

Lenke til kommentar

Pc'en til brodern fikk en halv flaske med noe slags vodka rusbrus utover tastaturet(Bærbar Dell sak)

Løfta opp pc'en og sette den på høykant. Det rant rusbrus ut fra alle tenkelige åpninger. Dette er vel en 3-4 år siden, men den funker enda :wow:

Litt sticky taster og sykt skjermbilde og kanskje litt ustabil.

Lenke til kommentar

kappa engang et hull i kabinettet uten å tenke på metallspona.. som spruta fint nedover hovedkortet. det gikk fint, men senere da jeg la kabinettet ned på siden tokk rammen som hadde fungert som en hylle kvelden og like etter så vart d svart. litt støvsuging og 4 nye jumpere senere. virker maskinen igjen som den skulle (hehe tror jeg da)

Lenke til kommentar

En episode i fjor høst. Satt og spilte Gothic under et mer eller mindre stygt tordenvær. Lyn nedslag ca 40-50 meter fra huset vårt. Gnistspruten stod 5 cm ut av stikkontaktene, i tillegg til et helsikkes smell. Fan så redd jeg var.

 

Strømmen var borte i en liten halvtime. Og jeg tenkte jo mitt om min kjære pc, men den starta opp like fint som alltid! :thumbup:

Lenke til kommentar
En episode i fjor høst. Satt og spilte Gothic under et mer eller mindre stygt tordenvær. Lyn nedslag ca 40-50 meter fra huset vårt. Gnistspruten stod 5 cm ut av stikkontaktene, i tillegg til et helsikkes smell. Fan så redd jeg var.

 

Strømmen var borte i en liten halvtime. Og jeg tenkte jo mitt om min kjære pc, men den starta opp like fint som alltid! :thumbup:

hehe kjenner ein som har føtt nettverkskorte øydelagt etter lyner vær... 2 ganga

Lenke til kommentar

Min AMD XP 1800 overlevde fint at vifta ikkje var tilkobla. blei jo 90 grader +++...

 

Så til P4'n min, den har vore med på ein del.

 

Først så brente Ati r9700 pro kortet seg. Fikk nytt (r9800 pro

så blei det ein vannlekasje i den... blokka lakk.. (ikkje min feil) så det rant ned på r9800 pro'n... den avgjikk med døden.

Så kjøpt eg meg eit GeForce 6800 GT kort... Det tok fyr etter eit par dager.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=349107

Bytta det da i eit X800XT PE kort, og det fungerer idag fint.

Lenke til kommentar

Når jeg fikk meg Chieftec kabinett med original PSU slo det et lite lyn fra PSU og sikringene i stua gikk så hele rommet ble klin mørkt. Trodde jeg hadde tatt knekken på hele maskinen men det gikk heldigvis bra bortsett fra psu, men jeg fikk ny på garantien.

 

Bikkja klarte å få halen i cpu vifta en gang jeg hadde døra til kabinettet åpent. Gikk bra med både bikkje og pc.

Lenke til kommentar

Jeg var hos en kompiss av meg som hadde kjøpt seg pc, for å hjelpe han med resten av byggingen.

Da jeg kom dit hadde han montert i hovedkortet selv, og jeg sto for resten av monteringen.

Da vi skulle skru på pcn begynnte strømforsyningen å lage rare lyder, og jeg fikk strøm i meg når jeg var borti kabinettet :ermm:

Det visste seg at han hadde skrudd hovedkortet rett i kabinettet, uten de der tingene som skal være der.

Dette resulterte i en liten kortsluttning, men pcn hans, den funker fint den ;)

 

Med min egen pc har jeg vært med på å miste den ned hele trappa(ca 25-30 trappetrinn), og dette resulterte i noen fine bulker, men ellers var pcn gulle god :)

Lenke til kommentar

Har to opplevelser, den første var når jeg klarte å bøye alle pinnene på min AMD 64 3200 +, den andre var når en kamerat klarte å brekke av en liten del på mitt 6800 GT. Det må da nevnes at begge komponentene virker som aldri før, men fortsatt ingen hyggelig opplevelse!

Lenke til kommentar

  • En kompis mista PC'n min på betongulvet da han bærte den. (ca 1m fallhøyde - alt funket fint etterpå selv om kabinettet var ganske skjevt)
  • Jordingsfeil i huset ga 110V rett inn på nettverkskortet mitt. Det gnistret og jeg fikk et J* støt i det jeg satt i nettverkskontakten. (kun nettverkskortet gikk fløyten)
  • En kompis sin PC overlevde at en festdeltager sovnet ved PC'n og spøy over hele tastaturet. (Det trådløse tastaturet trengte bare demontering, en dusj og tørking så funket det som nytt)
  • Og kanskje det værste av alt: Alle PC'ne mine har overlevd meg ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg sølte cola på laptopen til en kompis på tentamen for noen år siden. Eller, rettere sagt: broren til en kompis sin. Ikke bare tilta maskinen der og da, fyren fikk probs siden han mistet en del han ikke hadde lagret (ikke så veldig mye da) samt at da han med nød og neppe fikk den på igjen, slet den med å skrive ut. Men det gikk da på et vis. Etter det gikk det en stund før maskinen ville på igjen, men den ble shina opp ved hjelp av Dellgarantien...

 

edit: klassepcen på ungd.skolen overlevde å svelge ost og et svnesk kronestykke. Det var jo bare inn cdrommen, så det hadde jo ikke vært det store tapet om den ble ødelagt, men jeg kan ikke huske at den kom ut igjen. Dere skulle sett fjesene våre da vi oppdaget at det ikke kom ut igjen :D

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Tilbake i skoletiden (1988) så skulle vi styre 380 V motorer ved hjelp av pc'en.

 

Dette gjorde vi vet hjelp av printerporten og noen reler.

Det vi glemte var at 380 V lett slår over (lysbue) i svakstrøm og vi fikk 380v direkte inn på printerporten. Det ble svart :whistle:

Det var nesten ingenting igjen av hovedkortet :ohmy:

 

Det var da jeg lærte å bygge pc'er ;) . Alt måtte settes opp på ny og vi måtte lodde komponentene til hovedkortet :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...