Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Marvel-helg.

 

Avengers: Infinity War

Kjedelig, uengasjerende, rotete, forutsigbar, humorløs, for mange helter, og en svært svak og stereotypisk bad guy. Jeg trudde i det minste vi skulle få noen skikkelig kule slåsscener når det er så mange helter sammen på skjermen, men selv der klarte den ikke å levere.

 

Black Panther

Forutsigbar, kjedelig, tok seg selv for seriøst, plottet og premisset var så dårlig at det nesten ble ufrivillig komisk. En av de dårligste superheltfilmene jeg har sett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avengers: Infinity War

 

Black Panther

Du har nok helt sikkert følt og tenkt disse tingene om filmene og det er helt greit, men jeg føler at du kanskje har hatt litt for høye forventninger? Eller forventet noe annet kanskje. For  synes kanskje du er litt vel streng når det kommer til superheltfilmer. Jeg er kanskje litt enig i en del av det du sier, bare i mindre grad. 

 

Synes faktisk Thanos ble gjort på en god måte og hadde litt dybde i seg i forhold til flere andre skurker. Mye bedre enn tegneserieversjonen også.

Lenke til kommentar

I kveld ble det "Three Billboards Outside Ebbing, Missouri" (2017) . Jævli bra, er vel en grei måte å si det på  :)

 

For meg blir dette en film som handler om atmosfære/steming og karakterene - som er perfekt spilt. Sam Rockwell er bare helt rå. Frances McDormand er ikke verst hun heller.

 

Ganske så perfekt timing med humor innimellom, ble til at jeg lo høyt noen ganger, når det kanskje ikke var passende, mye absurde greier. 

 

For egen del ser jeg gjerne at mer av budsjettene i Hollywood, heller brukes på slike produksjoner i fremtiden, enn noen tegneseriehelter  :ninja:

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble en liten filmkveld i går.
 
Oceans 8 - 6/10
Helt grei underholdning, men det trakk litt ned at alt virket veldig enkelt, og du satt igjen og lurte på hvorfor de ikke gjorde ting på en annen måte på flere punkter.
 
Hereditary - 5/10
At denne filmen har så høy karakter på IMDB er meg en gåte. - Ikke det at den er dårlig laget, men de første 1,5t av filmen blir kastet bort på antydninger, uten at stemningen gjør at det er verdt det, når de hadde en kjempemulighet til å fortelle en creepy historie om alt bestemoren har drevet med oppigjennom årene.
 

I tillegg så var det veldig merkelig at den eldgamle kongen fra helvete ikke virket som han var tilstede i kroppene han inntok, men bare "var der" ....

 

 

Down a dark hall - 6/10

 

Bærer preg av å være myntet på ungdommer, men var ganske underholdende til tider, men preges ikke akkurat av store skuespillerprestasjoner. - Legger på en karakter pga Uma Thurman :)

 

Edit: Ellers er jeg ikke enige i det som blir skrevet om Black Panther og Infinity War her. - Synes begge var bedre enn de siste filmene. Black Panther var ett overraskende frisk pust, og INfinity War hadde bra action og gjorde en god jobb med å samle endel tråder. - Hvis man synes de er dårlige mener jeg egentlig at man har feil forventninger. - Hele poenget med disse filmene må jo være å sette seg ned i sofaen og bli tatt med på en berg-og-dalbane med acionscener :) - Tror faktisk jeg gir begge 7/10 ;)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

A Quiet Place (2018)

 

Forfriskende pust i thriller sjangeren, "på kanten av setet mitt" i store deler av filmen, som må sies å være målet med filmen.

Eneste som trekker ned var at selve avlutningen kunne vært bedre. Selvfølgelig noen plot holes i filmen, med tanke på premissene satt i filmen skal det være veldig vanskelig å ikke ha noen brister, heldigvis så pleier jeg klare å se filmen uten at slike småting irritere eller ødelegge filmen.

 

8/10

Lenke til kommentar

Avengers: Infinity War 4/10

 

Et satans makkverk.

 

Synes det var enda bedre oppsummert enn Skurupu. 

 

Premisset for filmen er vel gitt av tegneserien filmen er basert på, men det virker som om logikken er at hvis én superhelt og normalt med actionsekvenser er bra, så er 20 superhelter og 20 ganger action 40 ganger bedre. Dessverre var det ikke slik. Makkverk er egentlig det rette ordet. :) 

Lenke til kommentar

Kan se ut som det er flere som ikke har forstått at denne filmen med "alle" i har vært planlagt og forventet i mange år. Hvordan man ser Infinity War og ikke får 100% det man forventer ser jeg på som merkelig (gitt at man har sett/fulgt med på de tidligere i universet).

Hvordan skal du få plass til alle superheltene i en liten film? Det er ikke en perfekt måte å gjøre det på. Og nei du kan ikke si bare kutt ut halvparten av de eller noe, for denne filmen skal inneholde alle. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Avengers: Infinity War er på mange måter bare første halvdel. Avengers 4 kommer neste år, og vil være selve avslutningen på historien de har bygd opp helt siden Iron Man kom. Ikke bare vil de aller fleste komme tilbake da, men vi får enda flere karakterer å holde styr på, som Ant-Man, Wasp og Captain Marvel. Nick Fury dukker sannsynligvis også opp. Er bare å glede seg. :D

Lenke til kommentar

The Square (2017) 
Ruben Östlund

Film som leker med moderne kunst, mennesker, status og samfunn. 
Filmens utgangspunkt er verket 'the square' en lysende firkant, nedfelt i brostein, en plakett ved siden av opplyser:
"Rutan är en frizon där tillit och omsorg råder.
I den har vi samma rättigheter och skyldigheter utan åtskillnad"
Filmen utforsker videre, de positive, naive, utopiske, ekskluderende, elitistiske, og nedlatende, aspektene ved en slik rute, og påstand.
Det høres kanskje smalt, eller kjedelig ut, men det er gjort med intelligens, hjerte og humor, filmen blir aldri selv nedlatende, eller naiv.

Filmen er faktisk forbausende tilgjengelig.
Jeg skal ikke engang påstå at filmens tematikk er smal, da den er mer om samfunnet, og mennesker, og lar kunsten fungere som rekvisitter for å understreke de mer banale siden av samfunnet, og mennesket, eller omvendt.
En velkommen observasjon, i disse kaotiske dager, anbefales! 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hvorfor se filmer du tydeligvis ikke liker?

Av og til kan man jo gi en film en sjanse , jeg går ikke bare etter terningkast.......den filmen med Pacino og Walken var god , forstår ikke kritikken......

Lenke til kommentar

The Square (2017) 

Ruben Östlund

Film som leker med moderne kunst, mennesker, status og samfunn. 

Filmens utgangspunkt er verket 'the square' en lysende firkant, nedfelt i brostein, en plakett ved siden av opplyser:

"Rutan är en frizon där tillit och omsorg råder.

I den har vi samma rättigheter och skyldigheter utan åtskillnad"

Filmen utforsker videre, de positive, naive, utopiske, ekskluderende, elitistiske, og nedlatende, aspektene ved en slik rute, og påstand.

Det høres kanskje smalt, eller kjedelig ut, men det er gjort med intelligens, hjerte og humor, filmen blir aldri selv nedlatende, eller naiv.

Filmen er faktisk forbausende tilgjengelig.

Jeg skal ikke engang påstå at filmens tematikk er smal, da den er mer om samfunnet, og mennesker, og lar kunsten fungere som rekvisitter for å understreke de mer banale siden av samfunnet, og mennesket, eller omvendt.

En velkommen observasjon, i disse kaotiske dager, anbefales!

 

Støtter den. Har sett den fire ganger nå og oppdager stadig små morsomme detaljer.

Alle filmene til Östlund anbefales for de som er interessert i sosiologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...