Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

War for the planet of apes, venta lenge med å se denne etter en skuffende Dawn.

 

Avslutningen på triologion, og for en svak film dette var. Å fortelle historien gjennom CGI aper sitt perspektiv fungerte ikke for meg i det hele tatt. Tegnespråk og denne teite comic relief apekatten de finner midt i filmen....

Visuelt veldig bra, ellers var denne meget svak.

 

3/10

 

Rise 7/10

Dawn 5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så John Wick (1 og 2) og må bare si at det er noen hull i plottet....

 

Hvorfor skal man være så fastlåst i manuset at man velger å ha et analogt sentralbord (som ikke på noen måte kan viderekoble mobilsamtaler) for å sende beskjeder om oppdrag til leiemorderne, og mekaniske (ikke engang elektriske) skrivemaskiner for å skrive oppdrag på og vakum rørpost system for å sende oppdragene til sentralbordet fra kontoret som skriver ut ordrene?

 

Det blir bare idiotisk, ikke kult.

 

Skjerpings...

Lenke til kommentar

Ble et par filmer i kveld, først Atomic Blonde (2017).

 

En helt OK film, Charlize Theron er som vanlig suveren (hun er rå med fighting scenene), resten gjør også en god jobb, flott filming, bra atmosfære, kul musikk. Det ser bra ut og høres bra ut, jeg så på en US blu ray utgave med DTS:X - DTS varianten av Atmos. Det handler om spioner, MI6, KGB og CIA og det foregår midt under rivingen av muren i Berlin. Men synes kanskje ikke filmen var det helt store, kanskje jeg bare er litt lei av jernteppe filmer, det var liksom litt mer aktuelt for snart 30 år siden. 

 

 

Så ble det Christine (1983) - en favoritt som jeg har sett mange ganger, men denne gangen var det for første gang på blu ray. For meg er denne filmen en virkelig skatt - fordi historien er skrevet av min favorittforfatter (Stephen King - jeg har også lest boka noen ganger) og regissert av John Carpenter - som jeg er stor fan av. Skuespillerne er solide, men filmen handler om bilen, en 50 talls Plymouth Belveder/Fury (jeg har til og med et byggesett av en Christine :D ) , atmosfæren og fremfor alt soundtracket - hvor Carpenter selv, som vanlig, har komponert/spiller mye selv.

 

Det er en del fete scener i filmen hvor Christine "ordner opp", fett filmet og med Carpenters syntmusikk spillende - som er helt rå. Så får vi også se Harry Dean Stanton - som bestandig er en glede.

 

She had the smell of a brand-new car. That's just about the finest smell in the world, 'cept maybe for pussy.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ready Player One (2018)

 

Fikk omsider sett den der. 

Den var veldig opphypa og fikk masse blanda kritikk så jeg var i utgangspunktet litt skeptisk. 

Blei positivt overraska. 

 

7/10 - Helt grei underholdning. 

Se den for easter eggs og ellers klisjefylt suppe, da det ikke er noe dypt budskap å finne.

Og når man er i den type humør, så trenger man ofte det enkle også, så klisjeer er nødvendigvis ikke noe negativt. 

Lenke til kommentar

War for the planet of apes, venta lenge med å se denne etter en skuffende Dawn.

 

Avslutningen på triologion, og for en svak film dette var. Å fortelle historien gjennom CGI aper sitt perspektiv fungerte ikke for meg i det hele tatt. Tegnespråk og denne teite comic relief apekatten de finner midt i filmen....

Visuelt veldig bra, ellers var denne meget svak.

 

3/10

 

Rise 7/10

Dawn 5/10

HÆ? Jeg synes den var helt fantastisk, minnet om klassisk gullalder Hollywood.

Fart og spenning hele veien, og en imponerende balansegang mellom genre.

Forøvrig enig i at Dawn var skuffende.

Hvorfor er det negativt å se det fra apenes perspektiv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HÆ? Jeg synes den var helt fantastisk, minnet om klassisk gullalder Hollywood.

Fart og spenning hele veien, og en imponerende balansegang mellom genre.

Forøvrig enig i at Dawn var skuffende.

Hvorfor er det negativt å se det fra apenes perspektiv? 

 

Har ingen sympati for apene, klarer ikke relatere meg til dem. Satt jo egentlig bare å håpet at menneskene skulle seire. Selv om jeg vet at det ikke er slik det kom til å ende.

For å si det slik, vil heller se Tim Burtons versjon enn Dawn og War omigjen. Ape Lincoln  :rofl:

Og se på apekatter som driver med tegnspråk el til hverandre kan jeg se på Animal Planet, til sammenligning så jeg Shape of Water igår og Sally Hawkins leverer strålende som stum.

 

 

Shape of Water

 

Store forventninger til denne filmen, spesielt med Del Toro som regissør. Sally Hawkings, Michael Shannon og Richard Jenkins leverer bra prestasjoner. Del Toro bytter ut stil med mer substans i denne filmen i forhold til hva han pleier. Ville hatt det litt mer episk/eventyrlig blandingen som han har i Pans Laberynth/Hellboy. Fiskemannen er ikke en særlig spennende karakter dessverre.

 

7/10

Lenke til kommentar

Har ingen sympati for apene, klarer ikke relatere meg til dem. Satt jo egentlig bare å håpet at menneskene skulle seire. Selv om jeg vet at det ikke er slik det kom til å ende.

For å si det slik, vil heller se Tim Burtons versjon enn Dawn og War omigjen. Ape Lincoln  :rofl:

Og se på apekatter som driver med tegnspråk el til hverandre kan jeg se på Animal Planet.

Jeg tenker jo at det er da filmen forsøker noe interessant, når perspektivet ikke lenger er 'vårt'.

Håpet du menneskene skulle seire i 'Avatar' også?

Hvordan kan du unngå å ha sympati for apene, når du har blitt med på hele reisen gjennom alle tre filmene? 

 Ja... Mindre plot og narrativ på Animal Planet da, sjeldent man får se apene bryte seg ut, og ta over en konsentrasjonsleir. 

 

Man kan jo like gjerne se på nyhetene om man ønsker å se mennesker snakke og krige, men merkelig nok er det mange som foretrekker en film.. Lurer på hvorfor... Man skulle nesten tro det var en slags forskjell på de to formene..

Lenke til kommentar

Fikk med meg Brawl in Cell Block 99 (2017) i kveld. Ren klasse!

 

Elsket Bone Tomahawk (2015) og S. Craig Zahler gjør det igjen - for en film!! Blir jo bare forundret over Vince Vaughn, for en prestasjon han leverer i denne filmen.

 

Slike filmer gjør at man får troen på Hollywood igjen  :)

 

Moro å se Don Johnson i en rolle.

 

Filmen har fått flere anbefalinger i denne tråden og jeg kan ikke være mer enig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Siden jeg ikke ser Hollywood frivillig pga dårlig produksjon så såg jeg Battle For Marjah på Blu Ray. Veldig rørende dokumentar. 

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Siden jeg ikke ser Hollywood frivillig pga dårlig produksjon så såg jeg Battle For Marjah på Blu Ray. Veldig rørende dokumentar. 

Trist å høre "what we can do is pay you some money for your lost family members". Samt "before the US came it was alreight".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk med meg Brawl in Cell Block 99 (2017) i kveld. Ren klasse!

 

 

Siterer denne som huskelapp til meg selv. Har fått denne sterkt anbefalt av flere andre også i sjangeren 'ren testosteronaction og IKKE en film du ser med kjæresten'. :)

 

Ligger denne ute på noen av strømmetjenestene? Har ikke funnet den, men mulig jeg kan leie den på Viaplay.

 

EDIT: Ser nå at jeg kan leie den på Viaplay, så da gjør jeg nok det. ;) 

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Trist å høre "what we can do is pay you some money for your lost family members". Samt "before the US came it was alreight".

Ja og det kan skape flere terrorister pga alle feilene USA har gjort krigen.

Lenke til kommentar

Fikk med meg Brawl in Cell Block 99 (2017) i kveld. Ren klasse!

 

Elsket Bone Tomahawk (2015) og S. Craig Zahler gjør det igjen - for en film!! Blir jo bare forundret over Vince Vaughn, for en prestasjon han leverer i denne filmen.

 

Slike filmer gjør at man får troen på Hollywood igjen :)

 

Moro å se Don Johnson i en rolle.

 

Filmen har fått flere anbefalinger i denne tråden og jeg kan ikke være mer enig!

Amen man! Sykt digg film. Vince er så rå i den at det er helt latterlig.

Måtte Zahler fortsette på denne måten i lang lang tid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...