Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så 2 thrillere fra 1985 

Witness
Amish people kommer i en svært alvorlig situasjon, når et av barna deres blir vitne til et mord.
Blir litt mye avsporing til å hande om Amishgreier, men alt i alt en bra film.
 - Mulig noen andre ville passet bedre enn Harrison Ford i den rollen.

 

7/10

The New Kids

Her var det typisk 80-talls stemning, med "high school" ungdom, musikk, coole biler og alt det der .
Men også en ganske psycho handling med driv. 
Har sett den blitt sammenlignet med Bullies og ser den, selv om settingen er ganske forskjellig.

 

6,8/10

Lenke til kommentar

Fast & Furious 8

 

I mangel av noe å finne på så ble det en kinotur, jeg hadde vel en anelse om hvordan denne kom til å utarte seg, og det ble vel omtrent som forventa.

 

Det har forandra seg mye fra rånebiler med neonlys til Awacs overvåkningsfly og hacking av Atomdrevne russiske ubåter.

 

Bilstuntene og kjøringa har nå blitt så urealistiske at jeg får litt vondt av å se på det hele.

 

Underholdningsmessig så er dette sånn midt på treet, men om det fortsetter slik det har gjort nå så foregår vel neste film på Mars.

 

Terningkast 3

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Her er Harold (2014)

 

Sært, mørkt og rart. Tre ord som beskriver norsk film når du kombinerer vinter, lite bruk av musikk og Bjørn Sundquist. Misforstå meg rett, han er en av Norges beste skuespillere. Man kan ikke se vekk når Bjørn Sundquist leverer strofer rett i trynet på deg gjennom filmlerretet.

Filmen bærer preg av særhet ala Svidd Neger fra 2003 og alskens komedie/drama fra den tiden. Bjørn Sundquist som kidnapper IKEA-gründer Ingvar Kamprad? Sign me up.

7/10

Lenke til kommentar

Det er jo alt det overdrevne, urealistiske og helt forjævlig absurde som har gjort at serien har gått fra å være ren kreft på de fire første filmene til stor og god underholdning fra og med Fast Five. Popcorn!

 

Pøsj. Ser heller de 3 første eller Tokyo Drift 3 ganger på rad før jeg ser 8'ern igjen som uten tvil i mine øyne er den svakeste så langt. Og Charlize Theron sin rolle var bare patetisk dårlig.

 

Altså hva blir det neste? Fast and The Furious vs The Avengers?

 

Når det er sagt, så var Fast Five, 6'ern og 7'ern god underholding, selv om de også er overdrevent.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Altså hva blir det neste? Fast and The Furious vs The Avengers?

Du må tenke stort, vettu. Veldig stort. Fast & Furios in Jurassic World-stort.

 

"Right away, I know some of you will be resistant to this idea. “It’s too silly!” you might protest. “It doesn’t make any sense!” you might counter. Folks, have you seen the Furious films?"

 

:lol:  :lol:  :lol: 

 

(selvsagt ikke heeelt seriøst, men hvem vet? Verre ting har skjedd før.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kong - Skull Island 4/10

 

En helt meningløs film, laget på et stort budsjett. Det eneste som redder denne filmen fra å være en lidelse å se på, er morsomheter og litt humor underveis. Ellers er den rimelig teit og rimelig dårlig, tjukt påsmurt med klisjeer i tillegg selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rogue One: A Star Wars Story

 

Jeg er stor fan av de tre første filmene, misliker sterkt Episode 1 - 3, men likte Episode 7 ganske godt. Likte også Clone Wars-serien ganske godt, og følger selvsagt med på Star Wars: Rebels. Synd neste sesong blir den siste, men på den annen side er det sterkt begrenset hvor lenge de kan fortsette etter at de begynte å ta igjen filmene. Slutten på forrige sesong kunne like gjerne vært slutten på serien på mange måter. Men uansett, jeg liker Star Wars stort sett, uten at jeg er en blodfan på noe vis. Så faktisk denne femte mai fordi jeg glemte at fjerde mai er Star Wars-dagen.

 

Nuvel. Har hørt mye om denne, men ante likevel ikke helt hva jeg gikk til. Det er en frittstående film som foregår rett før Episode 4, i samme tidsrom som Star Wars: Rebels. Faktisk var Saw Gerrerera med i en episode av Rebels, skjønt en del yngre versjon av fyren i denne filmen. Her snakker vi X-Wing prototyper og alt det der, og plottet er (selvsag) å rappe tegningene til en viss dødsstjerne. Dette kunne fort ha blitt en meget interessant historie og filmen forklarer da også noen plotthull fra den første trilogien. Uten å spoile for mye får vi endelig forklart hvordan det er mulig å sprenge hele dødsstjernen med en enkel X-Wing.

 

Problemet er at dette sjelden føles som Star Wars for meg. Filmen er ikke direkte dårlig, men jeg fikk aldri helt følelsen av at det var Star Wars jeg satt og så. Plottet er for tynt, og kanskje spesielt fordi vi vet hvordan det ender (historien fortsetter i Episode 4) blir det aldri så klimatisk som det burde ha vært. Filmen foregår også etter Order 66, der de fleste jediene ble utslettet. Noen har dog klart å overleve (blandt annet Kanan og Ezra i SW: Rebels, samt Yoda og Obi-Wan), men det er lite jedi-action her. Det og mangelen på romkamper i store deler av filmen gjør at dette kunne vært plassert nesten hvor som helst. Jeg ville foretrukket en film som var gjennomsyret av Star Wars tvers gjennom. For de av dere som liker å spille kan vi dra en parallell til Mass Effect: Andromeda. Her snakker vi flere hundre år inn i fremtiden, i en ny galakse med nye folk, nye fiender og nye historie, men likevel er det tvers gjennom Mass Effect fra første stund. Star Wars: Rebels er CGI og har et relativt lite, fast persongalleri, men også her er det tvers gjennom Star Wars vi snakker, selv i episoder omtrent uten romskip og lyssverd.

 

Alt i alt en helt grei film det er lett å se, men også lett å glemme etterpå. Får håpe Han Solo spin-offen blir bedre. :)

 

Vurdering: 6/10 The Force ain't strong in this one

Lenke til kommentar

Einig i vurderinga. Heilt ålreit film. Kunne ha vore ein fantastisk heistfilm med tøffe karakterar, men så skal det heller peisast på med patos og dumme karakterar(monken t.d.) du driter fullstendig i når du veit korleis det ender. Underholdt meg medan eg såg den, men gikk på ingen måte heim nyfrelst på Star Wars.

Lenke til kommentar

Hvis alle Poirot-episodene ikke teller som filmer, så var den siste filmen jeg "så", eller delvis hadde på i bakgrunnen mens jeg spilte, Enter the dragon ^^ den har noen ekstremt morsomme og humoristiske scener og skuespill ^^ Særlig de mellom Mr Hahn og Williams ^^ Selv om den er litt cheesy/billig til tider, som jo alle slåssefilmer er.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...