Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Logan var skuffende. Ikke dårlig, likte filmen. Men den føltes bare ut som en film som ble lagd fordi hugh jackman og patrick stewart ikke ville ha rollene lenger.

 

Må nok se den igjen uansett. Ble dårlig under visninga på kinoen så klarte ikke å følge med skikkelig og måtte ut å kaste opp en gang. Men likevel, synes ikke den var spesielt bra.

Lenke til kommentar

Resident Evil: The final chapter (?)

 

Aner ikke hva jeg brukte over halvannen time på, men det var ikke Resident Evil jeg så på. Det var så mye galt at jeg ikke kan skrive noe uten å spoile. Kan si det var mere fokus på action og kampscener enn selve historien. Det er så mye annet som kan sies, men jeg gidder ikke å bruke tid på det. For detaljerte anmeldelser kan dere gå til IMDB siden. Og igjen hater jeg at det ikke finnes noe forum der lenger, for det hadde vært supermorsomt å lese alt det rare om denne.

 

Håper inderlig denne var siste kapittel, men vet aldri med de folka.

 

Skulle gjerne gitt denne 1/10, men var noen elementer jeg likte også, så endelig poeng blir: 2/10

Lenke til kommentar

Synes Logan var skuffende. Ikke dårlig, likte filmen. Men den føltes bare ut som en film som ble lagd fordi hugh jackman og patrick stewart ikke ville ha rollene lenger.

 

Må nok se den igjen uansett. Ble dårlig under visninga på kinoen så klarte ikke å følge med skikkelig og måtte ut å kaste opp en gang. Men likevel, synes ikke den var spesielt bra.

 

Da foreslår jeg at du ser den igjen en dag du er i tipp topp form. Har selv sett filmer mens jeg har vært redusert og ikke syntes de var særlig bra, for så å se dem igjen senere og like dem. Unngår derfor å se film når jeg er trøtt eller syk heretter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Synes Logan var skuffende. Ikke dårlig, likte filmen. Men den føltes bare ut som en film som ble lagd fordi hugh jackman og patrick stewart ikke ville ha rollene lenger.

 

Må nok se den igjen uansett. Ble dårlig under visninga på kinoen så klarte ikke å følge med skikkelig og måtte ut å kaste opp en gang. Men likevel, synes ikke den var spesielt bra.

 

Da foreslår jeg at du ser den igjen en dag du er i tipp topp form. Har selv sett filmer mens jeg har vært redusert og ikke syntes de var særlig bra, for så å se dem igjen senere og like dem. Unngår derfor å se film når jeg er trøtt eller syk heretter.

 

 

Skal gjøre det, når den kommet ut i god kvalitet på nettet. Følte at jeg ikke klarte å følge ordentlig med eller bry meg om karakterene i det hele tatt. Så var nok mye pga formen jeg ikke likte den så godt. 

Lenke til kommentar

Resident Evil: The final chapter (?)

 

Skulle gjerne gitt denne 1/10, men var noen elementer jeg likte også, så endelig poeng blir: 2/10

 

Synes ikke de andre Resident Evil filmene er så dårlige, noen av dem er faktisk interessante og noen er bra. Denne var rett og slett skuffende dårlig. Men ikke så dårlig. Jeg ville gitt 3 eller 4/10 siden filmen er relativ til andre filmer som blir utgitt. Mye dårlig på markedet.

Lenke til kommentar

John Wick (2014) 5.5/10

 

Har hørt mye bra om denne filmen, men hadde ikke sett den enda. Synes filmen var helt tom for substans, den føltes platt og ordinær. Det som trekker opp er en del bra actionscener, bra filming/bilde, bra sett og en del interessante situasjoner. En del av actionscenene føltes dog litt slappe og urealistiske.

 

En middels actionfilm, uten noe særlig spesielt å tilby, men helt greit. Humøret før filmen bør vel helst være å ikke forvente en spesiell film som inneholder noe annet enn enkel underholdning.

 

Hvis du er i humør til lett action underholdning er det vel verdt å se filmen. Til de som liker filmen, kan jeg anbefale "The Accountant" som et (bedre) alternativ. Jeg er ingen Ben Affleck fan, men den var bedre enn forventet.

 

Hadde de jobbet litt mer med plottet til John Wick og polert actionscenene noe mer og gjort de mer realstiske kunne denne filmen vært en riktig bra actionfilm, men det synes jeg altså ikke at den var.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

 

Synes ikke de andre Resident Evil filmene er så dårlige, noen av dem er faktisk interessante og noen er bra. Denne var rett og slett skuffende dårlig. Men ikke så dårlig. Jeg ville gitt 3 eller 4/10 siden filmen er relativ til andre filmer som blir utgitt. Mye dårlig på markedet.

 

 

Forsåvidt enig, de 3 første ikke er så verst, de hadde en faktisk en historie og grunnla hele konseptet. Så begynte det å gå nedover og vi endte opp med dette skvipet. Skal ikke spoile noe viktig men for min del var det eneste kule med denne var motorsykkelen de brukte. Den skulle jeg gjerne ha prøvekjørt.

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig, de 3 første ikke er så verst, de hadde en faktisk en historie og grunnla hele konseptet.

Synes avslutningen på den forrige filmen var kul og spennende og la opp til at denne filmen egentlig burde vært bra. Jeg trodde den skulle handle om "humans last stand" der i Washington DC og den kampen.

Men så ble den delen unnagjort uten noe handling, og handlingen ble noe helt annet som ikke var særlig spennende eller interessant.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Forsåvidt enig, de 3 første ikke er så verst, de hadde en faktisk en historie og grunnla hele konseptet. Så begynte det å gå nedover og vi endte opp med dette skvipet. Skal ikke spoile noe viktig men for min del var det eneste kule med denne var motorsykkelen de brukte. Den skulle jeg gjerne ha prøvekjørt.

Jeg har vært stor fan av spillene siden nr 2, og så frem til en film basert på denne franchisen. Veldig mange spill-til-film'er sliter med lite plott og få karakterer i spillene, men Resident Evil er en av de få som faktisk kunne ha fungert helt fint. Ta for eksempel Resident Evil: Outbreak. Vi starter med noen folk i en bar, før zombiene bryter seg inn og tvinger alle til å flykte ut av byen før den blir satt i karantene og sperret av. Dette kunne svært lett å ha blitt en meget bra film. Men selv om de holder seg til hovedspillene snakker vi soldater som leter etter et helikopter som styrtet i en skog, før de ender opp i en herregård full av zombier og monstre. Også dette burde lett kunne overføres til en film. Den første filmen er da også rimelig tro mot spillene, og fungerer helt utmerket som en prequel til spillene.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor dette ikke var nok. Hvorfor var de nødt til å blande inn en superhelt, alle disse klonene og fuglene vet hva? Hadde Alice vært en helt vanlig person kunne den første filmen ha vært en av de beste spill-til-film'ene noensinne. I stedet ble den bare helt grei. Fra film nr to gikk det raskt nedover. Rimelig kjipt. Men vi får håpe den siste filmen faktisk er den siste, og neste film blir en reboot som er langt mer tro mot franchisen. Se bare de CGI-filmene. De er faktisk rimelig bra og svært tro mot franchisen de tross alt er basert på. Hvorfor ikke få en live-action film i den stilen neste gang? :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor grensen går for off-topic i denne tråden, så dette blir siste innlegg om saken for min del. Har ikke spilt spillene, så snakker kun om filmene. Hollywood er jo kjent for å vike unna originalmaterialer(se notis), og det er også godt mulig Capcom ikke ga rettigheter til å bruke alt fra spillene. Derfor måtte de nok komme med originale ideer til første filmen. Andre filmen var visst mer knyttet til spillene, da vi fikk forklaring på hvem, hvorfor og hvordan, samt cameo av spillkarakterer. Så begynte mr. Anderson å kjøre sitt eget løp fra 3eren og det ble mer fokus på Alice's kamp, zombier og actionscener enn selve franchisen. Vil ikke spoile noe, men kan si TFC har lite  å gjøre med de andre filmene.

 

Tror ikke det blir noe mer live action om dette på god stund, om ikke Capcom selv rebooter alt med en ny CGI prequel og vi kan få en verdig fortsettelse på store lerretet. Hadde likt å se hvordan handlingene i spillene ble til, hvordan karakterene ble innblandet, og kombinering av spillene til en egen fortelling i samme univers.

 

 

Notis: det er vel også slik at produsentene ikke vil "klone" spill til film. Kanskje kjedelig å se hele spillet på nytt filmatisert? Men helt sikkert at spill til fim krever gode forfattere og riktig skuespillere. Ellers får vi bare middelmådige filmer som Tomb Raider, Max Payne og Silent Hill. Vel, sistnevnte massakerte de tvers gjennom, men det er helt annen diskusjon. Er også veldig skeptisk til Alicia Vikander som neste TR,men skal ikke dømme før vi faktisk ser sluttresultatet.

Lenke til kommentar

ROGUE ONE (2016)

 

'The nostalgia is strong in this one!' Mer enn i Force Awakens, faktisk. Rogue One setter opp historien for A New Hope, og mer skal jeg ikke si om den saken. Annet enn at jeg som ihugga Star Wars fan siden den unge alder av 4 år gammel faktisk felte noen tårer på slutten.

 

Eneste negative jeg kan si om filmen er at den for folk som ikke er forelsket i Star Wars antagelig spiller for mye på nostalgi. Et par av figurene havner også i det såkalte 'uncanny valley' fenomenet som umiddelbart tar meg ut av filmen. Hadde vært bedre om man ikke så hele ansiktet deres.

 

Star Wars fan eller ei, action packed sci-fi av den gode, gamle sorten. Og det med humor. Sier gjerne ja takk til fler spin-off's!

9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...