Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Nei, var egentlig ikke det. 

Jeg mener det er alt for få filmer der ute som tør og ha en åpen slutt, der publikum selv kan gjøre opp sin mening. De beste filmene innen for Sci-fi sjangeren er de som gir litt "motstand", som man kan se flere ganger og for hver gang kan gi en ny mening. 

døveste som finnes er sånne filmer som slutter med at man må sitte og lese på et filmforum hvordan filmen egentlig slutter. blir rett og slett skuffa av det. kommer ikke på noen sånne filmer akuratt nå, skal komme tilbake med eksempler når jeg kommer på noen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Babadook netflix... Kul film om Psykose, men et forferdelig slitsomt å se et lite barn som er så glad i mor sin, lide sånn med en psykisk syk mor som ikke gir barnet mat eller rene klær på flere uker, før hun får dårlig samvittighet liksom og gir han litt iskrem, så to uker med nesten drap av sønn flere ganger, og så nødfore med litt iskrem igjen...

 

Pluss for at det gikk bra til slutt, og at hun kunne gjemme schizo monsteret sitt i kjellern og ha demonene sine der...

 

The Awakening,,, netflix kul film fra gamledagers kostskole miljø om en kritisk kvinne som etterforsker mystiske dødsfall... Litt horror, psykisk thriller.. begynner å lure på om psykosene er på besøk her også..

 

Neste netflix film er litt morsom, fordi jeg mente hele tiden at det var psykoser på gang, men kona mente at nei det var den slemme dama som mordet alle sammen....

 

Skal vel ikke si hvem som fikk rett.

 

Disse var veldig kule filmer på netflix, det er da svært mye dårlig der også.. Men innimellom er det ting som er bra og underholdende.. Hadde gode scores, så da tok jeg en sjangs.. Badabook hadde vel ikke gode scores da, (Edit jo den hadde vist det) men sjukt gode skuespillere og barnet var jo eminent god, og bra filmet....

 

Men man blir forbannet og lurer på hvor barneværnet er, eller naboene selvom det kom en bekymret gammel dame forbi..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Babadook er eit ålreit bilete av angst og depresjonar. Slitsom unge, men eit bra bilete om du forstår og relaterer til tematikken.

selv om symbolikken er ait, er filmen shitty. synes ikke mening og metaforer kan redde en drit teit skrekkfilm. 

 

den virka jo lovende til tider, men husker spesielt en scene som skulle være skummel men var abre ughh

Lenke til kommentar

Neverwas (2005) 9/10

 

En av mine absolutt favorittfilmer, sett den mange ganger opp igjennom årene. Ian McKellen gjør sin livs rolle her. Filmen er av en eller annen grunn totalt oversett, aner ikke hvorfor. Knapt stemmer på imdb.

Har ett kruttsterkt cast med b.la nevnte McKellen, Aaron Eckhart, William Hurt, Brittany Murphy, Alan Cumming, Vera Farmiga og ikke minst en fantastisk birolle av Nick Nolte. Input om hvorfor denne filmen ikke nådde dagens lys tross å være langt fra noen b-film ville vært interessant å høre.

 

Knapt 6000 stemmer på imdb..

 

Skikkelig feelgoodfilm som jeg anbefaler sterkt. Ligger på netflix, se den!

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar

Batman v Superman:

 

Utrolig bra! Litt skuffet over at wonder woman var så skranglete, men hun så bad ass ut når hun sloss.

Gleder meg til neste film! Ser ikke helt logikken i argumentene til de som ikke likte den. Vel, kan jeg forstå om man ikke er noe fan av sjangeren. Men jeg er enormt stor fan av sjangeren.

 

8/10

 

Suicide Squad:

 

Underholdene, men ikke så bra dialog og lite utviklede karakterer. Men synes den var morsom om man ikke tar den så seriøst.

 

7/10

 

Arrival:

 

Forventet mer, min egen skyld siden jeg gledet meg så utrolig mye til å se den. Den var altfor forutsigbar, det betyr ikke at filmen er dårlig bare av den grunn. Men følte den manglet noe som overrasket mot slutten.

 

6/10

 

La La Land:

 

Klarte ikke å se den ferdig en gang, noe så utrolig gørrkjedelig og Emma Stone er som alltid, elendig.

 

1/10

Lenke til kommentar

Det er noen dager på over tid, men siste to filmer sett på kino:

 

La La Land:

Beste kinoopplevelsen på flere år. Gleder meg til denne kommer på bluray så jeg kan se den igjen. 

9/10

 

Assassin's Creed:

Helt ok actionsak, men syntes det ble for mye rot, og lite fokus på det som hadde potensiale. Kommer neppe til å se denne igjen.

4/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

La La Land:

 

Klarte ikke å se den ferdig en gang, noe så utrolig gørrkjedelig og Emma Stone er som alltid, elendig.

 

1/10

 

Godt å se at det er flere som ikke falt for denne, men 1/10 er vel kanskje litt drøyt.

 

 

Du har nok rett i det. Jeg ga den nok lavere fordi jeg misliker Emma Stone, sterkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...