Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

King Arthur: Legend of the Sword (2017)

 

Jeg er i utgangspunktet ikke noe glad i slike filmer (riddere, magikere og fantasidyr osv.), men måtte jo sjekke ut denne med tanke på hvem som sto bak regien. Handlingen var jo forutsigbar, med diverse klisjéer og til tider kjedelig. Men det er vel litt av poenget med sjangeren og med å filmatisere et eventyr, men likevel. Dog skal det sies at den velkjente Ritchie-stilen var på plass, noe som reddet filmen for min del. Morro å kunne se så mye av den fine stilen hans gå igjen overalt i filmen, en stil jeg er veldig glad i fra før. Ikke så ofte du ser slikt i denne typen filmer, så det var litt forfriskende. Generelt en god del kreativitet på cinematografien og mange fine scener. Alt i alt en ganske kul film, men ikke noe veldig spesielt.

 

7/10

Lenke til kommentar

Life (2017)

"A team of scientists aboard the International Space Station discover a rapidly evolving life form, that caused extinction on Mars, and now threatens the crew and all life on Earth."

 

Vanskelig å si så mye om denne. Ikke akkurat nyskapende, og ting skjer omtrent som forventet. Mer monsterfilm enn vitenskap. Alikevel spennende nok til å underholde. Det diskuteres offisielt en oppfølger og filmen legger helt klart til rede for det. En slik oppfølger ville nok være mer spennende enn denne.

6/10

Lenke til kommentar

 

 

Ingen som likte Prometheus?

 

 

Alien Covenant tenker du på kanskje, som er ute nå?

 

Prometheus, den som kom ut for et par år siden, var veldig meh.

 

 

Nei, jeg mente den som kom ut for noen år siden, siden den blir referert, og gamle Alien filmer blir referert i forhold til den nye Alien Covenant.

Jeg har ingenting imot Prometheus, selv om den har en del åpenbare tabber og feil. Man går ikke gjennom en stor operasjon bare for å løpe som en ren actionhelt fem minutter senere, for å si det sånn. :p "Problemet" (om vi kaller det det) er at Prometheus er en prequel til Alien-filmene, men det er en helt annerledes type film. Alien er ren horror, mens Prometheus er mer et drama som fokuserer mye på filosofi og alt det der. Jeg har ingenting imot det, men det er rimelig forskjellig fra Alien. Det jeg mislikte mest med Alien Covenant er at den prøver for mye å være en blanding av Prometheus og Alien. Ingen av delene er direkte dårlige, men jeg synes ikke det passer bra sammen. Først får vi seig filosofi alá Prometheus, før vi får ren horror i Alien-stil, før vi går tilbake til seig filosofi igjen. Det gir et dårlig flyt i filmen. Jeg hadde absolutt foretrukket at den fokuserte mer på å være enten ren Prometheus 2 eller en mer direkte prequel til Alien. Da hadde den nok fått en høyere score hos meg uansett. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Prometheus var okayish personlig. Tror mange legger båden den og Covenant for hat fordi... vel... fanboys will be fanboys :p Skjønner også at de skuffet. Men jeg gleder meg alikevel til å se Covenant. Skuffelse eller begeistring ser for meg ut å ha veldig mye med forventninger å gjøre når det kommer til film.

Lenke til kommentar

Jeg synes Prometheus var okayish personlig. Tror mange legger båden den og Covenant for hat fordi... vel... fanboys will be fanboys :p Skjønner også at de skuffet. Men jeg gleder meg alikevel til å se Covenant. Skuffelse eller begeistring ser for meg ut å ha veldig mye med forventninger å gjøre når det kommer til film.

Tror det har mye å gjøre med at Prometheus ble omtalt som en Alien-prequel, så mange forventet en Alien-film. Hadde de droppet å nevne noe som helst om Alien ville den nok ha fått langt bedre mottakelse.

Lenke til kommentar

Jeg storkoste meg med Promotheus, jeg kan ikke trekke den for noenting... Og den er bedre enn enkelte av Alien filmene.. Ridley var vel ikke med å regisserte alle gjorde han?

 

Jeg liker Alien 1 2 3 best.. Mest 1 og 3 hvis jeg må trekke fram noen...

 

 

Skal jeg sammenligne med andre kontunitets storfilmer så er jeg sammenlignet veldig skuffet med de 3 nye Starwars filmene samt den nest siste The Empire Awakens..

 

Men Rogue One digget jeg skikkelig...

 

Det de tre "nye" failer stort på er skuespill... Ewan og Samuel gjør som alltid en god jobb, men Anakin er helt elendig..

 

Men når jeg nevner de så synes jeg jo den siste av de tre filmene, Revenge of the siths er kul, pga at man ser hvordan Darth blir til osv..

 

Ridley er en av de helt store regissørene for min del.. Alien, Blade Runner. Vitne i fare, Hannibal... Jeg samler på mye av det han har...

 

Det sagt så synes jeg broren Tony Scott gjorde det bra også...

Lenke til kommentar

 

Jeg synes Prometheus var okayish personlig. Tror mange legger båden den og Covenant for hat fordi... vel... fanboys will be fanboys :p Skjønner også at de skuffet. Men jeg gleder meg alikevel til å se Covenant. Skuffelse eller begeistring ser for meg ut å ha veldig mye med forventninger å gjøre når det kommer til film.

Tror det har mye å gjøre med at Prometheus ble omtalt som en Alien-prequel, så mange forventet en Alien-film. Hadde de droppet å nevne noe som helst om Alien ville den nok ha fått langt bedre mottakelse.

Jeg tenker litt tja om det, filmen henger lite sammen og folks handlinger gir ekstremt lite mening. Jeg fikk i liten grad med meg at den skulle være koblet mot alien og synes den var ganske dårlig. AtW

Lenke til kommentar

Power Rangers (2017)

Litt usikker på hvorfor jeg utsatte meg for dette. Tenåringsangst som forventet. Ellers er begynnelsen av filmen faktisk ok... før det går over i Power Rangers og blir super-cringy en del steder. Dette er et eksempel på en film som ligger ALT for nær originalen. De som likte Power Rangers som barn er vel typ 25-30 nå. Dette blir dog ikke engang en film for tenåringer, men for barn. Skurken i filmen er også superweird.

Hvorfor i all verden er Bryan Cranston med på det her? Må være størrelsen på sjekken han fikk...

 

Just... no. 3/10

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...