Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arrival (2016)

8,2 på IMDB. 80 på Metacritic. 94% på Rotten Tomatoes.
 

Var veldig spent på denne filmen. Gedigen skuffelse. Kan trygt hoppes over. Du har sett dette før. De eneste som kan hevde at denne filmen er original er folk som aldri har sett noe særlig scifi. Dette er bare pretensiøst søppel som maskerer seg som scifi.

 

4/10

Lenke til kommentar

Arrival (2016)

8,2 på IMDB. 80 på Metacritic. 94% på Rotten Tomatoes.

 

Var veldig spent på denne filmen. Gedigen skuffelse. Kan trygt hoppes over. Du har sett dette før. De eneste som kan hevde at denne filmen er original er folk som aldri har sett noe særlig scifi. Dette er bare pretensiøst søppel som maskerer seg som scifi.

 

4/10

Totalt uenig. Men hver sin smak ?

Lenke til kommentar

Dead of Winter (2014)

 

Dead_of_Winter_2014.jpg

 

Som ofte når jeg regner med ingenting, ble jeg postivt overrasket.

Den falt hvertfall bra i smak.

 

Litt  "Fritt Vilt" aktig. Enkel men fin. Filmet i fin Canadisk vinternatur.

Skuespillerne var ikke dårlige etter min mening. De var hvertfall naturlige og

gjorde rollene sine ganske godt. John Carew hansket sin ok syns jeg, var egentlig

den han pleier å være som vi kjenner han. Hadde en litt spesiell rolle, og gjorde den greit.

 

Man ble på en måte kjent med figurene, og ble glad i dem. Det tyder på at man har lykkes med noe. Kommer nok til å se den igjen.

 

Spesielt siste delen var ganske framifrå, og dro opp en god del extra.

 

Liten advarsel:

 

De spiser rotte i filmen

 

 

6/10 .. Sterk sekser, på grensen til 7.

 

 

Hvor kan man få sett denne? Finner den verken på nettet, eller på dvd? :/

Lenke til kommentar

Arrival

 

Tja. En film som later som den er veldig bra, liten tvil om det. Så den virket en smule selvopphøyende.

Sånn sett litt sammenlignbar med Insterstellar. Man hadde benyttet en handfull elementer

fra 2001 oppskriften også her.

 

Ellers var det vel forsåvidt..greit kan man vel si. En o k møte-med-aliens historie, med diverse sedvanlig type påfunn

for å få fram noe fasinerende og mystisk.

Har problemer med å se at den hadde noe særlig poeng ved seg. Som det ble nevnt; -vi har sett det før

og vi har sett det bedre..  Bør kanskje ses flere ganger da.

 

5,5/10   

 

 

 

Lenke til kommentar

Machine Gun Preacher                     (2011)


Jeg likte filmen. Jeg likte veldig utviklingen til hovedpersonen i filmen. Gikk fra å være voldelig og full av faen og på stoff til å bli en frelst fyr til å hjelpe andre, til å gå for langt og jah. Han går igjenom mange stadier og jeg klarte leve meg litt inn i filmen. Handlinga virka veldig amerikansk og høy på seg selv i starten. Følte ofte at han trengte noen slag i trynet her og der for å bli jekka ned litt, men det roa seg litt utover. 
Den handler om en litt kul, voldelig, stoff og alkoholkonsumerende biker gutt som "finner gud" og starter et annderledes liv. Han engasjerer seg for å hjelpe andre og mister mere og mere fokus på familien og venner. Han prøver å hjelpe barn i Afrika og bekjempe terrorgruppen LRA (Muslimsk?)
Filmen er basert på sann historie.

Det jeg ikke likte så godt var det enorme fokuset på religion. Min personlige mening er at man kan hjelpe folk uten å påtvinge dem religion. Å være misjonær og si man kjemper for fred er litt motstridende. Vis alle vil ha fred finnes det ikke krig, men sålenge man er misjonær vil det også bli krig. Han er veldig oppslukt/besatt av at kr.dommen hjalp han. Han tror den da vil hjelpe andre like mye, men det samme tenker islamister og jøder og andre religioner.

Var en del scener i filmen som jeg bare ville skippe litt fordi jeg syntes det var for galt fra han sin side. Ikke pga voldelighet, men pga den ekstreme påtrengningen av kr.dommen.

Jeg var også veldig imponert over hvor langt kona var villig til å gå og alt det hun gikk i gjenom da han var en av de største drittsekkene mot familien som man kan være.

Kan anbefales men er ikke en "must see" i mine øyne.

6,5/10




 

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...