Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arrival

 

Tja. En film som later som den er veldig bra, liten tvil om det. Så den virket en smule selvopphøyende.

Sånn sett litt sammenlignbar med Insterstellar.

 

Enig med selvopphøyende, men synes Interstellar er en mye bedre film enn Arrival. Skjønner bare ikke hvordan den har så høy score. Den er middelmådig, med enkelte interessante elementer.

Lenke til kommentar

Så endelig Doctor Strange (2016) her om dagen.

 

Benedict Cumberbatch, Chiwetel Ejiofor, og Mads Mikkelsen gjorde alle veldig gode roller og gjorde et fint tillegg til Marvel film-universet som begynner å bli ganske stort. Dette er opphavshistorien til Doctor Strange, så vanskelig å si noe særlig uten å spoile. Hvis du liker en film med magi, gode spesialeffekter, og superhelter er dette definitivt filmen for deg. Anbefaler 100% å se den på en så stor skjerm som mulig. Man trenger noe som er større enn en laptopskjerm i det minste for å få full glede av denne filmen.

Lenke til kommentar

Underworld: Blood Wars (2016)
Som vanlig, film for de som har sett de andre og synes de var ok, og like gjerne kunne få med seg denne også. Men plottet blir stadig tynnere...
4/10

 

 

Doctor Strange (2016)
Går ut ifra at tegneserien er eldre, men føler det er hentet en del inspirasjon her ifra Inception, Matrix og andre ting. Trodde ikke jeg ville like den, og at den ville bli veldig camp, men ble positivt overrasket.

6/10

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Hacksaw Ridge

 

Storslagent krigsdrama fra selveste Mel Gibson. Må innrømme at jeg ble tatt på senga av denne filmen som jeg ikke hadde hørt om før en venn av meg anbefalte den her om dagen. Filmen handler om en ung soldat som nekter å bruke våpen, men likevel tropper opp hos det amerikanske militæret for å tjenestegjøre, da som sanitetsmann (medic). Spennende film med god dialog og minneverdig persongalleri.

 

9/10

Endret av Sidious
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Doctor Strange (2016)

Går ut ifra at tegneserien er eldre, men føler det er hentet en del inspirasjon her ifra Inception, Matrix og andre ting. Trodde ikke jeg ville like den, og at den ville bli veldig camp, men ble positivt overrasket.

6/10

Doctor Strange dukket opp så tidlig som i 1963. Så ja, litt eldre enn de filmene der. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En Man Med Navn Ove - 9/10

 

Hadde ikke altfor høye forventninger, men filmen var rett og slett en flott Svensk film om en mann med navn Ove. Beste skandinaviske tragikomikktradisjon.

 

Bevis på at film ikke trenger inneholde verken action, vold eller drap. En trivelig historie kan være nok. Det finnes for få slike filmer, skulle rett og slett ønske det ble laget flere slike type filmer. En god film, om "vanlige" mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Arrival

 

Tja. En film som later som den er veldig bra, liten tvil om det. Så den virket en smule selvopphøyende.

Sånn sett litt sammenlignbar med Insterstellar.

Enig med selvopphøyende, men synes Interstellar er en mye bedre film enn Arrival. Skjønner bare ikke hvordan den har så høy score. Den er middelmådig, med enkelte interessante elementer.

 

 

Er helt uenig. Synes Interstellar var en platt, kjedelig og uinteressant film. Hadde store forventinger til den, men filmen levde absolutt ikke opp til forventningene.

 

Arrival her om dagen, og hadde ikke altfor store forventninger, den så interessant nok ut. Det var en interessant og oppfinnsom måte å lage en film om et tema som har blitt laget ganske mange ganger i forskjellige versjoner.. Så akkurat filmen "The Day the Earth Stood Still" på TV. Har litt sammenlikningsgrunnlag. Har sett en del slike type filmer i det siste. Arrival er absolutt en interessant nok film til å holde interessen oppe, og er spennende selv om den ikke inneholder så mye konvensjonell "action".

 

En god film. Ikke en typisk konflikt og skytefilm, så jeg tar av meg hatten igjen og bejubler filmer som er gode heller enn full av onder som konflikt og vold og uenighet og skytning og alle slike ting, og som vanligvis ender opp helt uten noe mål eller mening.

 

Arrival - 7/10.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Passengers

 

Fikk litt facepalm av innledningen, hvordan den var nesten helt lik Innledningen på

Alien

Men det fikk gå, for det  så ganske bra ut. Fin historie, og jeg er enig med de som sier at her kunne det blitt gjor mer.
Pluss at den var renere i kantene enn det amerikanske filmer pleier være. Mindre støy men likevel brukbart sug. Minus at det ble i overkant forutsigbart i avgjørende partier. Og at den endte opp med en

temmelig intetsigende lykkelig slutt.

 

 

5,5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...