Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Founder - 7.5/10

 

En film om McDonalds, noe som kanskje ikke setter forventningene altfor høyt. Men dette var en rik film faktisk, no pun intended. Det var en hyggelig start og en fin film, men er på mange måter nyansert og blir det utover i filmen. Den portretterer faktisk slike type mennesker jeg snakker om ofte når jeg diskuterer på politikkdelen av forumet her.

 

En overraskende bra film, med en interessant historie, laget på en bra måte. Du blir nok sittende igjen med en litt sur smak i munnen etter filmen, men det viser heller hvor engasjerende den er enn hvor sure McDonalds burgerne har blitt.

 

Anbefaler denne filmen til de fleste publikum (tja, over 12 år kanskje).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rise of the planets of apes (2011) 8/10
 

Dawn of the planets of apes (2014) 6/10

 

Bra ape-sci fi dette. Så den orginale fra 1968 tidligere, den er bra. Tror ikke det er noen sammenheng(?)

Er noen fra 2001 også, husker ikke om jeg så de.

Første var klart best, og en ok oppfølger. Oppfølger nr 3 er faktisk rett rundt hjørnet, så det nå. 

Lenke til kommentar

The Philadelphia Experiment (1984)

Første gang på lenge og BR på skjerm. Underholdende sci-fi fra det erogene året 1984

 

Ikke helt opp på nivå med feks Terminator, men ikke så veldig langt unna. Dette er jo basert på en sann hendelse og filmen er bra laget. Jo kan være enig i at den er litt undervurdert. 

Kunne gjerne blitt gjort litt mer utav tidsreise aspektet, men den har andre kvaliteter som veier opp.

 

Kul fyr i hoverolle. Er en slags blanding av Elvis og James Dean med den stemmen og sveisen. Kan ikke huske han i andre filmer i farten.

Mangler bare litt på å være en klassiker. Godt film

 

7,5/10

 

Lenke til kommentar

Alien: Covenant 

 

Kult klassikeren som fikk oss til å få høy puls og hårene i nakken til å stå oppreist har dessverre blitt redusert til en action film for tenåringer. For Aliens fans så er den verdt å se kun for å fylle ut litt historie og se noen spennende områder som en dessverre blir slept igjennom alt for fort.

 

Det er mer spennende å se hvem som vinner Eurovisjon.

 

4/10

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Logan 6.5/10

 

En ganske grei film dette. Ikke spesielt engasjerende eller spesielt bra. En hel del blodige drap og død og grafisk til de grader. Men utenom det og det rimelig tynne plottet, så var det en bra laget film. Deler av filmen var interessant og i fine omgivelser, og deler av historien var morsom og bra.

 

Men totalt sett ingen storfilm eller superfilm som jeg hadde forventet etter å ha lest så mange positive anmeldelser.

 

Satt egentlig mest å tenkte på hvor bra Hugh Jackman kunne vært som Joel i en "The Last of Us" film. Det er faktisk laget en helt sinnsyk bra trailer om det også, en fan av spillet/Jackman. Mange barneskuespillere i filmen, og for å være helt ærlig har jeg sett bedre barneskuespillere i flere andre filmer. Nok ingen av disse som kunne spilt Ellie i "The Last of Us" filmen sammen med Jackman.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Get Out (2017)

 

En svart mann blir med sin hvite kjæreste på familiebesøk. Og da begynner the shit to happens.

 

Spennende film.

 

8,5/10

 

MV5BNTE2Nzg1NjkzNV5BMl5BanBnXkFtZTgwOTgy

Lenke til kommentar

Støtter Gypsy og Mala ang. Get Out. Var rimelig fornøyd når jeg forlot kinosalen på lørdag. Dritkul film!

 

 

 

Kan jo nevne at Mindhorn er en av de kuleste filmene jeg har sett i nyere tid. Gjennomført dum og over the top action-komedie som egentlig lever på den samme, dritfete spøken i 90 minutter. Pessbra, og hele filmen oser av 80-tallet, Alan Partridge og Astron-6. Og det er utelukkende positivt.

 

DifficultGreenHagfish-size_restricted.gi

Endret av """
Lenke til kommentar

Raw

Ikkje på langt nær så brutal som ryktet skulle ha det til. Litt underfortalt kva som er motivasjonen for at karakterane over natta går heilt over stokk og stein, men er jo underholdande og ein relativt "vakkert" regissert film. 3-4/6

 

John Wick: Chapter 2

Du veit John Wick, berre at det er John Wick 2. Kjempetøff! 5/6

Lenke til kommentar

The Great Wall (2016)

 

Likte denne mye bedre enn jeg trodde jeg ville. Den dyreste filmen noengang filmet i Kina. Flotte sett og kostymer. Selve handlingen er veldig straight-forward. Alikevel et underholdende kinesisk folkeeventyr, filmet i Kina, men med Hollywood-produksjon. Et eksperiment som må sies å være vellykket. Ser gjerne flere slike filmer om andre lands historier og eventyr, men med kompetent produksjon.

 

6/10

Lenke til kommentar

Alien Covenant

 

Noe dvask CGI, absolutt ingenting horror element igjen, men mer splatter. deler av filmen sitter man å er irritert over hvor usannsynlig det er å ta slike avgjørelser som blir tatt av mannskapet i filmen. 

 

det er så mye potensiale med alien franchisen, men opplever at de bare kaster den bort

 

4/10

'

Lenke til kommentar

Alien Covenant

 

Noe dvask CGI, absolutt ingenting horror element igjen, men mer splatter. deler av filmen sitter man å er irritert over hvor usannsynlig det er å ta slike avgjørelser som blir tatt av mannskapet i filmen. 

 

det er så mye potensiale med alien franchisen, men opplever at de bare kaster den bort

 

4/10

'

 

Dette gir ingen som helst mening i mitt hode. Hva slags type splatter snakker du om?

Lenke til kommentar

 

Alien Covenant

 

Noe dvask CGI, absolutt ingenting horror element igjen, men mer splatter. deler av filmen sitter man å er irritert over hvor usannsynlig det er å ta slike avgjørelser som blir tatt av mannskapet i filmen. 

 

det er så mye potensiale med alien franchisen, men opplever at de bare kaster den bort

 

4/10

'

 

Dette gir ingen som helst mening i mitt hode. Hva slags type splatter snakker du om?

 

new wave splatter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...