Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Evt jævlig undermotoriserte biler, finnes noen av de å :p

 

99% av alle biler (med konvensjonelt drivstoff) er undermotoriserte :)

 

Mens bilene som går på dildofuel i de fleste tilfeller er både undermotoriserte OG har dårlig rekkevidde..

 

 

Mulig, uansett er konklusjonen den samme, eneste rette er å holde seg til MC :)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Evt jævlig undermotoriserte biler, finnes noen av de å :p

99% av alle biler (med konvensjonelt drivstoff) er undermotoriserte :)

Mens bilene som går på dildofuel i de fleste tilfeller er både undermotoriserte OG har dårlig rekkevidde..

Ikke enig...

 

Golf GTE, Nissan Leaf, BMW i3 osv. er langt ifra undermotorisert. At folk velger å ikke bruke elmotorene skikkelig er noe helt annet.

Lenke til kommentar

 

Mens bilene som går på dildofuel i de fleste tilfeller er både undermotoriserte OG har dårlig rekkevidde..

Ikke enig...

 

Golf GTE, Nissan Leaf, BMW i3 osv. er langt ifra undermotorisert. At folk velger å ikke bruke elmotorene skikkelig er noe helt annet.

 

Du tuller nå håper jeg.

 

Golf GTE er riktignok ikke en bil som går på kun strøm, den bruker det bare for å hjelpe til litt ekstra.

 

Leaf er stusselig motorisert, i3 er noe sprekere men henger ikke på den overvektige stasjonsvogna mi en gang.

I tillegg må både Leaf og i3 lades om man skal på mer enn en litt drøy handletur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

i3 er noe sprekere men henger ikke på den overvektige stasjonsvogna mi en gang

 

Så derfor er den undermotorisert?

 

Edit: Jeg skjønner godt at du er stolt av vogna di (det ville jeg også vært), så da sier jeg det du vil høre: Du har ikke en vanlig stasjonsvogn.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Mye av grunnen er nok fordi mange ikke tør å dra motoren opp i turtall, noe som kanskje forklarer hvorfor folk sier at diesel er så mye kraftigere enn bensin. Driver du å sløver i krabbefeltet med 2000 RPM, så har du bare ~40% av motorkraften i bruk, noe som blir latterlig treigt i store familiebiler med knappe 100 hestekrefter. Du trenger selvsagt ikke å kjøre ihjel motoren, men bensinmotorer skinner ikke før ihvertfall 2500-3500 RPM.

Lenke til kommentar

 

i3 er noe sprekere men henger ikke på den overvektige stasjonsvogna mi en gang

 

Så derfor er den undermotorisert?

 

Edit: Jeg skjønner godt at du er stolt av vogna di (det ville jeg også vært), så da sier jeg det du vil høre: Du har ikke en vanlig stasjonsvogn.

 

Siden jeg mener at bilen min har mindre motor enn den burde hatt vil jeg si at en bil som går dårligere undermotorisert ja.

 

Jeg vurderer dog å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Mye av grunnen er nok fordi mange ikke tør å dra motoren opp i turtall, noe som kanskje forklarer hvorfor folk sier at diesel er så mye kraftigere enn bensin. Driver du å sløver i krabbefeltet med 2000 RPM, så har du bare ~40% av motorkraften i bruk, noe som blir latterlig treigt i store familiebiler med knappe 100 hestekrefter. Du trenger selvsagt ikke å kjøre ihjel motoren, men bensinmotorer skinner ikke før ihvertfall 2500-3500 RPM.

Du som kjører BMW burde jo vite at man bare blir dratt i setet mellom 5500-6000 rpm :ppp

Lenke til kommentar

Okay.. Jeg vil si at en kjerre ikke er undermotorisert om den kan komme opp i motorveihastighet i aksellerasjonsfeltet, og ikke sinker trafikken i oppoverbakker. Har du en defininisjon?  :)  Hvor stor motor ville du helst hatt i din? (Er det E55 du har?)

Man bør ha et par hundre hk pr. tonn.

 

Jeg har en E500 4Matic, ingen AMG her i gården nei (AMG ble ikke levert med 4Matic og utgikk derfor). 306hk yter motoren.

 

Jeg vurderer å bygge den om med kompressor, andre kammer og noe annet småtteri da, da kan jeg få opp mot 500hk.

Lenke til kommentar

I de siste månedene så synes jeg at det har vært veldig mye mindre dårlige sjåfører ute på veien. Enten det eller så har jeg bare begynt å bry meg mindre.

 

Du har jo alltids de samme tullingene da, de som ikke blinker, de som står i et kryss der de har forkjørsrett og venter til du er 50m unna for å så kjøre.

 

Men jeg har sett en skremmende trend av folk som sitter på mobilen i kø, sitter på facebook. De får høre tuta og se fingern hver gang. Og det verste er at det er som om de ikke skjønner hvorfor de blir tuta på. Skremmende at folk trur det er ok å sitte på facebook i kø.

Lenke til kommentar

I de siste månedene så synes jeg at det har vært veldig mye mindre dårlige sjåfører ute på veien. Enten det eller så har jeg bare begynt å bry meg mindre.

 

Du har jo alltids de samme tullingene da, de som ikke blinker, de som står i et kryss der de har forkjørsrett og venter til du er 50m unna for å så kjøre.

 

Men jeg har sett en skremmende trend av folk som sitter på mobilen i kø, sitter på facebook. De får høre tuta og se fingern hver gang. Og det verste er at det er som om de ikke skjønner hvorfor de blir tuta på. Skremmende at folk trur det er ok å sitte på facebook i kø.

 

Tror ikke nødvendigvis de tror det er ok, men heller at de reagerer på at du har tatt på deg rollen til å si ifra, og det på en lite hyggelig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...