Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Noe som er på sin plass når man utsetter alle rundt seg for fare ved å surfe på mobilen mens man kjører.

Så flott at man med det kan være med på å øke denne faren.

Men det er vel ikke annet å forvente av en som rekker fingeren - tenke er vel ikke dennes beste egenskap.

 

 

Rekke fingern, er det virkelig så galt mener du? Øke faren? Hva trur du skjer når småbarnsmoren som sitter på facebook og noen tuter på henne og gir henne fingern? At det klikker i hodet hennes og hu trår gassen i bunn og kjører i bilen foran, ut på jordet og gjennom veggen på en barnehage der det sitter 20 barn med nonner på besøk, der hun treffer alle sammen og alle dør i forferdelige smerter?

 

Nei, det som har skjedd hittil er at de skvetter litt til, ser rundt seg og når de ser meg med fingern så har ingen klikket eller blitt gale av sinne. De har skjønt rimelig fort hvorfor jeg har tutet og gitt de fingern og lagt fra seg mobilen og ikke sett i min retning igjen. Det har skjedd hver eneste gang.

 

Øke faren.. pfft. Det er mer farlig å ikke gjøre noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noe som er på sin plass når man utsetter alle rundt seg for fare ved å surfe på mobilen mens man kjører.

Så flott at man med det kan være med på å øke denne faren.

Men det er vel ikke annet å forvente av en som rekker fingeren - tenke er vel ikke dennes beste egenskap.

 

 

De som viser fingeren kan ikke tenke - bra logikk.

Lenke til kommentar

Øke faren.. pfft. Det er mer farlig å ikke gjøre noe.

Du tror altså det ikke er mulig at noen blir påvirket av at noen rekker fingeren til de.

En finger sier ingenting annet det den er ment for - noe som gir null(0) poeng i å vise den. Så istedet for å kanskje gjøre folk oppmerksom på det som er farlig (mobilbruk) så fjernes fokus ennå mer fra det oppmerksomheten skal være rettet mot. Tror du virkelig at folk er synsk og automatisk tror det er pga mobilbruk man tuter og fucker finger? Nei, jeg tror ingenting på å vise fingeren får de til å legge bort mobilen.

 

På meg høres det ikke ut som at det er trafikksikkerhet som er i fokus, det brukes kun som unnskyldning for banal oppførsel.

 

Edit: Sebby; Les en gang til du ... (Flott at du viser at det jeg sier stemmer : )

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Øke faren.. pfft. Det er mer farlig å ikke gjøre noe.

Du tror altså det ikke er mulig at noen blir påvirket av at noen rekker fingeren til de.

En finger sier ingenting annet det den er ment for - noe som gir null(0) poeng i å vise den. Så istedet for å kanskje gjøre folk oppmerksom på det som er farlig (mobilbruk) så fjernes fokus ennå mer fra det oppmerksomheten skal være rettet mot. Tror du virkelig at folk er synsk og automatisk tror det er pga mobilbruk man tuter og fucker finger? Nei, jeg tror ingenting på å vise fingeren får de til å legge bort mobilen.

 

På meg høres det ikke ut som at det er trafikksikkerhet som er i fokus, det brukes kun som unnskyldning for banal oppførsel.

 

Edit: Sebby; Les en gang til du ... (Flott at du viser at det jeg sier stemmer : )

 

 

Jo det håper jeg da virkelig de blir. Men så ekstremt som du påstår? Nei, absolutt ikke.

I alle tilfeller har de skjønt fort grunnen til at jeg ga de fingern.

Banal oppførsel? Foran pcen der du lever, så kan jeg skjønne at slikt virker skremmende og ekstremt. Men i den virkelige verden så er ikke fingern spesielt skummel.

Lenke til kommentar

Jo det håper jeg da virkelig de blir. Men så ekstremt som du påstår? Nei, absolutt ikke.

I alle tilfeller har de skjønt fort grunnen til at jeg ga de fingern.

Banal oppførsel? Foran pcen der du lever, så kan jeg skjønne at slikt virker skremmende og ekstremt. Men i den virkelige verden så er ikke fingern spesielt skummel.

Jeg har vel sagt at det kan medføre til at de reagerer.

Har jeg sagt fingeren er skummel? Vennligst slutt å lage stråmann.

Virkelige verden så jobber jeg som sjåfør, så vennligst prøv å legg fra deg den butthurt innstillingen. Ja, banal oppførsel, iom den har ingen nytteverdi annet enn for personen som utfører den - uten at jeg trenger å gå inn på hva det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jo det håper jeg da virkelig de blir. Men så ekstremt som du påstår? Nei, absolutt ikke.

I alle tilfeller har de skjønt fort grunnen til at jeg ga de fingern.

Banal oppførsel? Foran pcen der du lever, så kan jeg skjønne at slikt virker skremmende og ekstremt. Men i den virkelige verden så er ikke fingern spesielt skummel.

Jeg har vel sagt at det kan medføre til at de reagerer.

Har jeg sagt fingeren er skummel? Vennligst slutt å lage stråmann.

Virkelige verden så jobber jeg som sjåfør, så vennligst prøv å legg fra deg den butthurt innstillingen. Ja, banal oppførsel, iom den har ingen nytteverdi annet enn for personen som utfører den - uten at jeg trenger å gå inn på hva det er.

 

 

Det kan også begynne å regne mountain dew.

Det eneste du er ute etter her er å lage kvalm. Med den nedlatende måten du skriver på og måten du går til personangrep på andre forumbrukere.

Lenke til kommentar

Det eneste du er ute etter her er å lage kvalm. Med den nedlatende måten du skriver på og måten du går til personangrep på andre forumbrukere.

Fjern forum og legg til irl, så beskriver du hvem? (så kan du se for deg det samme språket som fingeren er skriftlig - har ikke nærmet meg det nivået engang) Jeg har ikke angrepet noen - jeg har bare beskrevet hva jeg mener om personer som bruker fingeren - at det også gjelder forumbrukere og ikke bare alle andre er vel ganske naturlig - forumbrukere er vel som folk flest. Noen er idioter, andre er smarte osv ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du sier at det ikke egner seg på trykk så blir jeg ganske så nysgjerrig... du må ha gitt "kjerringa" en skikkelig skyllebøtte? Kom igjen...det er veldig få sarte folk her på forumet så avslør hva som ble sagt!!

 

Nja, skyllebøtte og skyllebøtte. Jeg refset henne ikke etter noter og holdt en lang monolog. Jeg husker heller ikke ordrett hva jeg sa, men det inneholdt banneord som jeg fint klarer å holde for meg selv når temperaturen i topplokket er litt lavere enn den var der. 

Lenke til kommentar

Vi ble varslet om strømbrudd tidligere denne uka ifm gravearbeid. Greit det. Moren min kjører hjemmefra tidlig på morgenen når dem holder på. Dem sier ingenting. Jeg våkner litt senere og skal på jobb, trkr du ikke dem har gravd opp halve oppkjørselen/veien og sperra med en stor haug sand? Dem hadde visst ringt på flere ganger, men jeg fikk dem etter litt kjefting til å flytte haugen så jeg kom meg ut og på jobb... de kunne/burde jo sagt ifra om dette SAMTIDIG med varslinga om strømbrudd, og ihvertfall når moren min kjørte hjemmefra og snakka med de. Ikke ringe på 5 minutter før de skal blokkere hele oppkjørselen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lavere fartsgrense har ingen virkning der veien er adskilt med midtdelere og det er midtdelerne som har all æren for at det blir mindre dødsulykker

Det hjelper ikke om fratsgrensen er 70 når kjøretøy fortsatt kan kollidere front mot front

50 er visst den "magiske" grensen hvor en kan overleve slike ulykker så da "bør" alle veier ha maks 50..

Lenke til kommentar

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2016/04/17/0900/ny-statistikk-trafikken-i-norge-tryggest-i-europa

 

Noen gode nyheter også, norge er sikrest i europa, til tross for mer utfordrende tekniske forhold(?), og mange som mener nordmenn ikke kan kjøre, og at våre lave fartsgrenser ikke har noen nevneverdig sikkerhetseffekt.

 

AtW

Klart, sånne enkle ting som at vi har fått 4-feltsveier med adskilte kjøreretninger langt flere steder har vel ikke noen betydning? :)

 

De siste 5 årene har vi jo åpnet flere slike strekninger på steder der det tidligere har forekommet en del ulykker.

 

At antall dødsfall synker har også noe med at bilene er tryggere enn tidligere å gjøre..

 

Våre fartsgrenser som ikke har blitt nevneverdig redusert de siste 5 år har trolig svært liten innvirkning på at antallet dødsulykker har gått så mye ned som vi kan se..

Lenke til kommentar

 

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2016/04/17/0900/ny-statistikk-trafikken-i-norge-tryggest-i-europa

 

Noen gode nyheter også, norge er sikrest i europa, til tross for mer utfordrende tekniske forhold(?), og mange som mener nordmenn ikke kan kjøre, og at våre lave fartsgrenser ikke har noen nevneverdig sikkerhetseffekt.

 

AtW

Klart, sånne enkle ting som at vi har fått 4-feltsveier med adskilte kjøreretninger langt flere steder har vel ikke noen betydning? :)

 

De siste 5 årene har vi jo åpnet flere slike strekninger på steder der det tidligere har forekommet en del ulykker.

 

At antall dødsfall synker har også noe med at bilene er tryggere enn tidligere å gjøre..

 

Våre fartsgrenser som ikke har blitt nevneverdig redusert de siste 5 år har trolig svært liten innvirkning på at antallet dødsulykker har gått så mye ned som vi kan se..

 

 

Om norge har mye flere 4-feltsveier og midtdelere, og mye nyere biler enn resten av europa, så er jo det relevante forklaringsmodeller. Mener du det er tilfellet?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lavere fartsgrense har ingen virkning der veien er adskilt med midtdelere og det er midtdelerne som har all æren for at det blir mindre dødsulykker

Det hjelper ikke om fratsgrensen er 70 når kjøretøy fortsatt kan kollidere front mot front

50 er visst den "magiske" grensen hvor en kan overleve slike ulykker så da "bør" alle veier ha maks 50..

 

Det er ingen magisk grense ved 50 (eller 70), selv om SVV til tider påstår denslags.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2016/04/17/0900/ny-statistikk-trafikken-i-norge-tryggest-i-europa

 

Noen gode nyheter også, norge er sikrest i europa, til tross for mer utfordrende tekniske forhold(?), og mange som mener nordmenn ikke kan kjøre, og at våre lave fartsgrenser ikke har noen nevneverdig sikkerhetseffekt.

Klart, sånne enkle ting som at vi har fått 4-feltsveier med adskilte kjøreretninger langt flere steder har vel ikke noen betydning? :)

 

De siste 5 årene har vi jo åpnet flere slike strekninger på steder der det tidligere har forekommet en del ulykker.

 

At antall dødsfall synker har også noe med at bilene er tryggere enn tidligere å gjøre..

 

Våre fartsgrenser som ikke har blitt nevneverdig redusert de siste 5 år har trolig svært liten innvirkning på at antallet dødsulykker har gått så mye ned som vi kan se..

 

 

Om norge har mye flere 4-feltsveier og midtdelere, og mye nyere biler enn resten av europa, så er jo det relevante forklaringsmodeller. Mener du det er tilfellet?

 

Det interessante i artikkelen er hvordan dødstallene i trafikken i Norge har gått nedover isolert sett.

Dette forklares med 4-feltsveier og midtdelere, modernisering av bilparken og slettes ikke nedjusterte fartsgrenser.

 

Når det gjelder dødstallene i trafikken sammenlignet med en del andre land er det i stor grad også kulturforskjeller som påvirker dødstallene vesentlig. Dog vil en slik sammenligning ha svært liten verdi for annet enn å få trykt opp noen ekstra avisartikler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...