Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Dersom du ikke har tenkt til å fylle drivstoff så IKKE parker ved pumpene!

 

Kom i dag til en stasjon hvor alle pumpene var opptatt. Stilte meg opp bak den eg trodde var tidligst ferdig og oppdaget så at det til og med var en elbil(!). En annen som kjørte inn rett før meg parkerte rett mellom pumpene og døra og gikk inn for å handle seg frokost(tydeligvis) - drivstoff skulle han ikke ha.

 

Er det så vanskelig å vise litt respekt for andre bilister? Vent... glem det..

Desverre så klarer ikke folk å gå noen meter og når det ikke er parkeringsplasser nær døren..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dersom du ikke har tenkt til å fylle drivstoff så IKKE parker ved pumpene!

 

Kom i dag til en stasjon hvor alle pumpene var opptatt. Stilte meg opp bak den eg trodde var tidligst ferdig og oppdaget så at det til og med var en elbil(!). En annen som kjørte inn rett før meg parkerte rett mellom pumpene og døra og gikk inn for å handle seg frokost(tydeligvis) - drivstoff skulle han ikke ha.

 

Er det så vanskelig å vise litt respekt for andre bilister? Vent... glem det..

Desverre så klarer ikke folk å gå noen meter og når det ikke er parkeringsplasser nær døren..

Jeg er en av disse, men det er kun hvis det er helt tomt, på natten osv

Lenke til kommentar

 

 

Dersom du ikke har tenkt til å fylle drivstoff så IKKE parker ved pumpene!

 

Kom i dag til en stasjon hvor alle pumpene var opptatt. Stilte meg opp bak den eg trodde var tidligst ferdig og oppdaget så at det til og med var en elbil(!). En annen som kjørte inn rett før meg parkerte rett mellom pumpene og døra og gikk inn for å handle seg frokost(tydeligvis) - drivstoff skulle han ikke ha.

 

Er det så vanskelig å vise litt respekt for andre bilister? Vent... glem det..

Desverre så klarer ikke folk å gå noen meter og når det ikke er parkeringsplasser nær døren..

Jeg er en av disse, men det er kun hvis det er helt tomt, på natten osv

 

Da gjør jeg også det samme. Hvis de f. eks har 6 pumper og bare et par er i bruk (og hvis det ikke er ledig ved inngangen).

 

Gjorde det samme som nomore en gang bare at kjerringa sto og fylte da jeg stelte meg bak henne. Da hun var ferdig åpner hun døra og jeg regner med at hun skal kjøre avgårde. Neida, hun henter veska og går mot stasjonen. Da går jeg ut av bilen og spør relativt høflig om hun kunne flytte bilen (det var stappfullt på stasjonen. Flere biler i kø på flere av pumpene). Svaret jeg fikk tilbake var "Nei, jeg må jo inn å betale". Det neste som kom fra min munn egner seg ikke på trykk. 

Lenke til kommentar

Eg har litt mer tolleranse for de som fyller drivstoff og så går inn for å betale. Mange forstår ikke hvordan systemet fungerer og frykter at noen andre skal fylle på videre på deres regning. Uvitenhet.

 

Men de eg irriterte meg over i dag hadde ingenting der å gjøre. Ingen av de skulle ha drivstoff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg skyldig i at jeg også går å betaler før jeg flytter bilen, men dog aldri hvis jeg skal gjøre noe mer enn å betale.

 

Men noen ganger havner man dessverre i kø bak noen som skal ha "en av hver med alt på" fra grillen ... :hm:

(Og når betjeningen er redusert til en person som skal gjøre alt, så tar det gjerne litt tid før man er tilbake i bilen.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virkelig? Det at jeg gir noen som sitter å loker på facebook fingern etter at jeg har tuta er det du reagerer på?

Ikke det er folk sitter på FACEBOOK mens de kjører? Det er ikke noen big deal det kanskje?

 

Nei for all del, det er jo MYE verre å gi noen fingern!! Det kan jo fornærme stakkarne som sitter på facebook mens de kjører bil!

Det er vel ikke snakk om at det ene opphever det andre. Å sitte i kø og 'loke' på mobilen trenger ikke medføre særlig fare. Det kommer an på fart blant annet. Nei, det er ikke bra, men det er heller ikke bra å tute i utide og rekke fingeren.

Det kan til og med være med på å øke faren for at noe skal skje iom folk blir forbannet og opprørt av å få vist en finger og ikke engang vite hvorfor de fikk den i trynet. Så kjører de videre illsint og forbannet - for oppkavet til å kjøre på en sikker måte - uten mobil og FB. Kun fordi en person(i tillegg til de) ikke eier folkeskikk. Så adferden har gjort vondt verre.

 

Ingen som hører på folk som viser fingeren uansett, for de er de siste man skal høre på .... adferden tilsier det.

 

At personer gjør alt mulig annet enn å følge med på trafikkbildet er svært alvorlig og skulle blitt slått mye mer ned på, men på en skikkelig måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi får bare være uenige, jeg tror ihvertfall ikke du oppnår noe som helst med tuting og finger...du skaper bare mer aggresjon. I tillegg bekrefter du med slik oppførsel at du har kort lunte og er selv et faremoment i trafikken.

 

Jepp, vi er uenig. Det hjelper mer å tute og fingre (det hørtes ikke bra ut), enn å "vise høftlighet" mot de som setter LIV i fare..

Lenke til kommentar

Folk som skaper unødvendige konflikter står for en stor del av problemene i trafikken. Om du møter på en person med sinneproblemer så hjelper det ikke å gi han/hun en lærepenge. Eneste som kommer til å skje er at du risikerer å terge på deg en livsfarlig bølle, og utsette deg selv og andre for fare.

 

Man viser ikke høflighet ovenfor motparten. Man stiller seg passiv fordi du ikke vil ha en konflikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gangene jeg betaler cash så gpr jeg inn og betaler uten å flytte bil, selv om noen står og venter. Det bør være akseptabelt. Dog behøver man ikke bestille trippel pølsemeny..

 

Feil! Det er totalt uakseptabelt, selv om du bare skal betale for drivstoff. Hva vet du om du kommer til å bli stående i en kø bak de som skal handle fast food eller ikke? Fryktelig egoistisk å okkupere pumpene uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett fra en tidligere bensinstasjonansatts perspektiv, så er det totalt uakseptabelt å flytte bilen før du har betalt. Umulig å vite om du har tenkt å stikke fra regningen, eller bare skal flytte bilen.

 

Jeg jobbet selv på bensinstasjon i noen år, og hver gang folk flyttet bilen rett etter de fylte drivstoff (noe de stort sett gjorde av alminnelig høflighet på den tiden) var jeg veldig glad for det. Da fikk flere kunder slippe til ved pumpene. I motsatt fall kjørte en potensiell kunde heller videre til en annen bensinstasjon pga. irritasjon. Noen stikker fra regningen uansett, og det kan fanges opp av overvåkningskameraer. 

Endret av hessel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett fra en tidligere bensinstasjonansatts perspektiv, så er det totalt uakseptabelt å flytte bilen før du har betalt. Umulig å vite om du har tenkt å stikke fra regningen, eller bare skal flytte bilen.

Hva er logikken her? Øker tyveri av drivstoff om folk er høflige?

 

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor folk ikke bare betaler med kort.

Lenke til kommentar

I de fleste tilfeller så ligger pumpefyllingene i ei liste som de ansatte har tilgang til fra kassen. Når en fylling står der over lengre tid ubetalt så er det bare for den ansatte å rapportere dette som ett pumpestikk hvor da tidspunkt for fyllingen blir samkjørt opp mot overvåkingskameraene - skiltnr blir tatt og faktura ettersendt til eier - evnt anmeldt.

 

Og hva skal eg reelt gjøre om en oppdager det med en gang? Løpe etter og la kassen og butikken stå ubetjent? Kjøre etter i <sett inn kjedenavn> sin utrykningsbil og ta tilbake drivstoffet? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett fra en tidligere bensinstasjonansatts perspektiv, så er det totalt uakseptabelt å flytte bilen før du har betalt. Umulig å vite om du har tenkt å stikke fra regningen, eller bare skal flytte bilen.

Sett fra en nåværende bensinstasjonansatts perspektiv, er det ikke noe problem om man flytter bilen før man betaler

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Dersom du ikke har tenkt til å fylle drivstoff så IKKE parker ved pumpene!

 

Kom i dag til en stasjon hvor alle pumpene var opptatt. Stilte meg opp bak den eg trodde var tidligst ferdig og oppdaget så at det til og med var en elbil(!). En annen som kjørte inn rett før meg parkerte rett mellom pumpene og døra og gikk inn for å handle seg frokost(tydeligvis) - drivstoff skulle han ikke ha.

 

Er det så vanskelig å vise litt respekt for andre bilister? Vent... glem det..

Desverre så klarer ikke folk å gå noen meter og når det ikke er parkeringsplasser nær døren..
Jeg er en av disse, men det er kun hvis det er helt tomt, på natten osv

Da gjør jeg også det samme. Hvis de f. eks har 6 pumper og bare et par er i bruk (og hvis det ikke er ledig ved inngangen).

 

Gjorde det samme som nomore en gang bare at kjerringa sto og fylte da jeg stelte meg bak henne. Da hun var ferdig åpner hun døra og jeg regner med at hun skal kjøre avgårde. Neida, hun henter veska og går mot stasjonen. Da går jeg ut av bilen og spør relativt høflig om hun kunne flytte bilen (det var stappfullt på stasjonen. Flere biler i kø på flere av pumpene). Svaret jeg fikk tilbake var "Nei, jeg må jo inn å betale". Det neste som kom fra min munn egner seg ikke på trykk.

Som ansatt på bensinstasjon er det foretrukket at bilen står der til fyllingen er betalt. Enkelte kunder finne da også lettare å sei "den blå stasjonsvognen." Lær deg litt folkeskikk :)

Endret av DiscussingGoat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...