Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

For en gjeng med moralvoktere.

 

Jeg kan si meg enig i at å kjøre for fort med henger kanskje ikke er det smarteste, men måten han blir angrepet på her av folk som tydeligvis bruker mye tid i og på bil, er en smule merkelig synes jeg.

 

Dere gjør aldri feil? Dere kjører aldri for fort? Dere har alltid alt på det tørre med dashcam og lignende? Really?

 

Whatever...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@johanf: Med henger så har man noe som henger etter bilen som kan og vil forrandre kjøregenskapene til kjøretøyet. Dette gjør at man må kjøre dertil forsiktig og ikke fremprovosere hendelser. Har selv kjørt mye med henger, men da kjører jeg forsiktig og tar i allefall ikke forbikjøringer. Selv da jeg kjørte over 60mil med henger så var jeg faktisk ikke over 80. Ja, det er kjedelig, men man har selv valgt å kjøre med en henger og da må en ta visse forhåndsregler og heller kjøre rolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en gjeng med moralvoktere.

 

Jeg kan si meg enig i at å kjøre for fort med henger kanskje ikke er det smarteste, men måten han blir angrepet på her av folk som tydeligvis bruker mye tid i og på bil, er en smule merkelig synes jeg.

 

Dere gjør aldri feil? Dere kjører aldri for fort? Dere har alltid alt på det tørre med dashcam og lignende? Really?

 

Whatever...

Bilførere i Norge har en tendens til å tro de er perfekte sjåfører, og at det er bare alle andre som gjør feil. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en gjeng med moralvoktere.

 

Jeg kan si meg enig i at å kjøre for fort med henger kanskje ikke er det smarteste, men måten han blir angrepet på her av folk som tydeligvis bruker mye tid i og på bil, er en smule merkelig synes jeg.

 

Dere gjør aldri feil? Dere kjører aldri for fort? Dere har alltid alt på det tørre med dashcam og lignende? Really?

 

Whatever...

 

Hvorfor må man ha "alt på det tørre" for å kritisere andres oppførsel?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en gjeng med moralvoktere.Jeg kan si meg enig i at å kjøre for fort med henger kanskje ikke er det smarteste, men måten han blir angrepet på her av folk som tydeligvis bruker mye tid i og på bil, er en smule merkelig synes jeg.Dere gjør aldri feil? Dere kjører aldri for fort? Dere har alltid alt på det tørre med dashcam og lignende? Really?Whatever...

Ingen på tråden har påstått de er feilfrie i trafikken. Men når man blir målt til 128 kmt i 80 sone i forbindelse med en forbikjøring og attpåtil har en henger på slep....ja da fortjener man litt pepper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Møter så mange "byfolk" som kjører større bil enn de klarer på de trange lokale vegene i området her, ligger halveis i min fil og greier.... Bestemor, tokyo driftere og til og med busser ligger mer på sin side i gjennom svingene enn den typiske oslo-familie på tur i SUVene sine, utrolig farlig og irriterende. 

Lenke til kommentar

Var ei kjerring på scooter som klikka og pekte og vinka veldig på den doble heltrukka linja når jeg kjørte forbi hun selv om jeg la meg helt i motsatt felt uten trafikk imot. Får jeg moralpreken her nå eller er det virkelig folk her inne som kjører i 40-45 på en 80 vei bak en scooter i mange kilometer..?

Lenke til kommentar

Om jeg skjønner bildet riktig, så skal jeg for en gangs skyld være enig med deg, disse doble linjene som bare er satt opp fordi "forbikjøring er mindre trygt enn ikke forbikjøring" har jeg ikke så mye respekt for, og jeg liker ikke at de generelt tar vekk repspekten for doble linjer.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dobbel heltrukken linje indikerer vel forbikjøring strengt forbudt, og det er vel tvilsomt at det er dobbel i flere kilometer? Men hvis du føler det var trygt såvar det sikkert det..

Dobbelt heltrukken sperrelinje over flere kilometer er dessverre noe man får flere og flere steder..

 

På en del strekninger velger de i tillegg å ha gjennomsnittsmåling på omtrentlig den eneste strekningen der man faktisk kan kjøre forbi lovlig.

Lenke til kommentar

Selv med forbikjøring forbudt har du lov til å kjøre forbi kjøretøy med mindre enn tre (eller er det fire?) hjul. Heltrukken linje derimot, har du ikke lov til å krysse. Hvis du kan gjøre en trygg forbikjøring av en scooter uten å krysse linja, er det fullt lovlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...