Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne pumpe problematikken har aldri vært noen sak for meg. Noen ganger så står jeg der, om det er mange ledige. Og noen ganger så fyller jeg og parkerer et annet sted og betaler, hvis det er mange. Men de fleste gangene det er mange så bare betaler jeg med kort.

 

Det er de få gangene jeg har masse kontanter jeg vil bli kvitt jeg går inn og parkerer et annet sted.

 

Artig historie. Jeg fylte diesel og spacet litt ut, og dro uten å betale fordi jeg trudde jeg hadde brukt kort. Kjørte 2 mil og kom på at det hadde jeg ikke gjort fordi kortet lå jo i bilen og ikke lommeboka. Snudde og kjørte tilbake. Der var politet gitt. Gikk inn og hørte en illsint dame klage til politiet om dieseltyven. Så jeg gikk bort til dem og forklarte at det var jeg som var dieseltyven og at jeg hadde glemt at jeg ikke hadde brukt kort ved pumpa. Dama nektet å tru på meg og skjelte meg opp og ned. Politiet så veldig brydd ut over hele situasjonen. Så jeg svarte dama "Unnskyld meg, men om du trur meg eller ikke driter jeg pent i. Hadde jeg villet stjålet dieselen så hadde jeg vel ikke kommet tilbake, spesielt ikke mens politiet var her?"

 

Politiet sa seg veldig enig i dette, så jeg betalte å dro. Herregud for ei kjerring :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

...helt til du tuter på feil person og noen kommer ut med et våpen eller flere pakkiser. Leser her og ser ofte i trafikken at mange er tøffe bak rattet med fingeren og hornet, men når det kommer til saken utenfor bilen er det lite mot. De gangene jeg har blitt tuta på og stoppa og åpna min egen dør så ser vedkommende helt forskrekka ut eller bare kjører...

 

Så rart, folk leser av situasjonen at du er en voldelig idiot, som vurderer å ty til vold fordi man blir tutet på, og velger å fjerne seg fra situasjonen. Er ikke det helt naturlig?

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

...helt til du tuter på feil person og noen kommer ut med et våpen eller flere pakkiser. Leser her og ser ofte i trafikken at mange er tøffe bak rattet med fingeren og hornet, men når det kommer til saken utenfor bilen er det lite mot. De gangene jeg har blitt tuta på og stoppa og åpna min egen dør så ser vedkommende helt forskrekka ut eller bare kjører...

 

Den sjansen tar jeg. Klarer fint å forsvare meg selv om det skulle være nødvendig. Eller kjøre derfra. Du mener vel det er bedre å bare ignorere det og tenke på sitt eget? For et samfunn vi lever i! Nei takk, jeg sier fra med tuting og tar konsekvensen av det. Bedre det enn å la tullinger kjøre rundt å glo på telefonen sin istedet for veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor skrev jeg at jeg skulle ty til vold..? Jeg sa jeg åpna døra, jeg har aldri vært i en voldelig situasjon, aldri blitt eller slått eller tatt på noen i hele mitt liv. Jeg har dog gått ut av bilen en gang og spurt rolig hva vedkommende tuta for, og fått respons tilbake, og bare ønska dem en fin dag videre ironisk og satt meg i bilen igjen.

Lenke til kommentar

Hvor skrev jeg at jeg skulle ty til vold..? Jeg sa jeg åpna døra, jeg har aldri vært i en voldelig situasjon, aldri blitt eller slått eller tatt på noen i hele mitt liv. Jeg har dog gått ut av bilen en gang og spurt rolig hva vedkommende tuta for, og fått respons tilbake, og bare ønska dem en fin dag videre ironisk og satt meg i bilen igjen.

 

 

Hvor skrev jeg at du skulle det? Les innlegget mitt en gang til.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...helt til du tuter på feil person og noen kommer ut med et våpen eller flere pakkiser. Leser her og ser ofte i trafikken at mange er tøffe bak rattet med fingeren og hornet, men når det kommer til saken utenfor bilen er det lite mot. De gangene jeg har blitt tuta på og stoppa og åpna min egen dør så ser vedkommende helt forskrekka ut eller bare kjører...

 

Den sjansen tar jeg. Klarer fint å forsvare meg selv om det skulle være nødvendig. Eller kjøre derfra. Du mener vel det er bedre å bare ignorere det og tenke på sitt eget? For et samfunn vi lever i! Nei takk, jeg sier fra med tuting og tar konsekvensen av det. Bedre det enn å la tullinger kjøre rundt å glo på telefonen sin istedet for veien.

 

 

Enig, jeg skjønner ikke helt hvorfor folk er mer opptatt av "høflighet" enn å sette omgivelsene i fare. 

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sikta egentlig til de som holder hornet inne, riste på hodet og kjefte og vise fingeren. Tøffe bak en låst dør... er noe annet å gi et lite tut og peke/gjøre noen oppmerksom. Et lite tur, peke på mobilen og riste fyfy med hodet eller fingeren er helt innenfor, men begynner å bli litt for dumt å holde hornet inne og vise fingeren og bli fly forbanna bak døra..

Lenke til kommentar

Kan se meg enig i det med fingern, det er som en påknapp for trass. Men hvordan mener du at man skal få kontakt med bilføreren uten å tute? Det er jo det tuta er for, varsle. Og når noen er helt idiot og sitter på facebook mens de kjører så må man varsle de om at de er idioter og det de gjør er helt uakseptabelt.

 

Vet ikke helt, men det å få både din og den andres oppmerksomhet vent mot hverandre er vel ikke så veldig trafikksikkert det heller. (men et lite tut er tross alt bedre enn å henge på hornet og vise finger, for det gjør bare vondt verre - jeg tror dog tuten er bortkastet, for de skjønner det ikke)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det kan man lure på. Ser for meg at det er fordi folk her er konfliktsky og vil leve uten noen form for konflikter.

 

Hvordan er konfliktsky en negativ ting? Bilkjøring er ikke en lek i skolegården. Om du rekker fingeren til en som mister besinnelsen så utsetter du deg selv og alle rundt deg for fare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det kan man lure på. Ser for meg at det er fordi folk her er konfliktsky og vil leve uten noen form for konflikter.

 

Hvordan er konfliktsky en negativ ting? Bilkjøring er ikke en lek i skolegården. Om du rekker fingeren til en som mister besinnelsen så utsetter du deg selv og alle rundt deg for fare.

 

 

Helt enig, det er ingen lek, det er derfor det er alvorlig å surfe mens man kjører. (dog burde folk jaggu meg klare å holde besinnelsen selv om noen rekker en finger)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle tru det å vise fingern var på linje med å knulle liket til forfedrene demmes, etter reaksjonene her inne.

 

Hvis man tuter på feil person så kan det derimot lede til at noen mister besinnelsen.

 

Å være konfliktsky er en uting, hvordan kan det ikke være en uting? Konfliktsky mennesker er så irriterende. De tør aldri å si fra om noe er galt, og unngår alle situasjoner som kan by på konflikt. tenk å leve med et slikt handicap.. å ikke tørre å konfrontere mennesker man har et problem med.

 

Vet ikke åssen verden du lever i Gavekort, men i min så er det ingen grunn til å frykte at folk går av hengslende fordi noen gir dem en finger.

 

Noe som er på sin plass når man utsetter alle rundt seg for fare ved å surfe på mobilen mens man kjører.

Lenke til kommentar

Vet ikke åssen verden du lever i Gavekort, men i min så er det ingen grunn til å frykte at folk går av hengslende fordi noen gir dem en finger.

 

Selvsagt har jeg en god grunn til å frykte at folk går av hengslene. Hvis noen går av hengslene så bruker de et 2 tonns våpen mot meg, og det er ikke verdt rollen som traffic vigilante.

 

Om du tror du forbedrer trafikkbildet ved å rekke fingeren til duster i trafikken så er det du som er naiv.

 

Jeg snakker forøvrig ikke om å tute på de som sitter i mobilen. Jeg snakker om å rekke fingeren til folk som er frekke mot deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...