Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jada, bare glem alt som heter folkeskikk...du sitter jo i bilen din!

 

 

Virkelig? Det at jeg gir noen som sitter å loker på facebook fingern etter at jeg har tuta er det du reagerer på?

Ikke det er folk sitter på FACEBOOK mens de kjører? Det er ikke noen big deal det kanskje?

 

Nei for all del, det er jo MYE verre å gi noen fingern!! Det kan jo fornærme stakkarne som sitter på facebook mens de kjører bil!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

jada, bare glem alt som heter folkeskikk...du sitter jo i bilen din!

 

 

Virkelig? Det at jeg gir noen som sitter å loker på facebook fingern etter at jeg har tuta er det du reagerer på?

Ikke det er folk sitter på FACEBOOK mens de kjører? Det er ikke noen big deal det kanskje?

 

Nei for all del, det er jo MYE verre å gi noen fingern!! Det kan jo fornærme stakkarne som sitter på facebook mens de kjører bil!

 

 

Tenk deg at du står I billettkø og personen foran deg fingrer med mobilen og registrerer ikke at køen beveger seg.   BRØLER du opp og viser fingeren da?

Tviler sterkt på det..

 

Spørsmålet er hvorfor en slik aggressive oppførsel når du sitter bak rattet på bilen din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

jada, bare glem alt som heter folkeskikk...du sitter jo i bilen din!

 

 

Virkelig? Det at jeg gir noen som sitter å loker på facebook fingern etter at jeg har tuta er det du reagerer på?

Ikke det er folk sitter på FACEBOOK mens de kjører? Det er ikke noen big deal det kanskje?

 

Nei for all del, det er jo MYE verre å gi noen fingern!! Det kan jo fornærme stakkarne som sitter på facebook mens de kjører bil!

 

 

Tenk deg at du står I billettkø og personen foran deg fingrer med mobilen og registrerer ikke at køen beveger seg.   BRØLER du opp og viser fingeren da?

Tviler sterkt på det..

 

Spørsmålet er hvorfor en slik aggressive oppførsel når du sitter bak rattet på bilen din?

 

 

Dårlig sammenligning. Det er ikke det samme. Ingen som kan ta skade av dette. Ute i trafikken derimot, kan man i verste fall ta livet av mennesker. Er ikke rart han blir sint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

jada, bare glem alt som heter folkeskikk...du sitter jo i bilen din!

 

 

Virkelig? Det at jeg gir noen som sitter å loker på facebook fingern etter at jeg har tuta er det du reagerer på?

Ikke det er folk sitter på FACEBOOK mens de kjører? Det er ikke noen big deal det kanskje?

 

Nei for all del, det er jo MYE verre å gi noen fingern!! Det kan jo fornærme stakkarne som sitter på facebook mens de kjører bil!

 

 

Tenk deg at du står I billettkø og personen foran deg fingrer med mobilen og registrerer ikke at køen beveger seg.   BRØLER du opp og viser fingeren da?

Tviler sterkt på det..

 

Spørsmålet er hvorfor en slik aggressive oppførsel når du sitter bak rattet på bilen din?

 

Dårlig sammenligning. Det er ikke det samme. Ingen som kan ta skade av dette. Ute i trafikken derimot, kan man i verste fall ta livet av mennesker. Er ikke rart han blir sint.

 

 

 

Joda, men skal man hive seg på tuta og vise fingeren til alle som gjør feil/farlige ting i trafikken? Jeg synes ihvertfall slik opoførsel høres ekstrem ut.

 Viser til det Sebbe svarte her oppe.

 

Og ja, det bør man når det gjelder farlige situasjoner. Sitte på mobilen er en livsfarlig ting å gjøre. Det er noe av det verste du kan gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, men skal man hive seg på tuta og vise fingeren til alle som gjør feil/farlige ting i trafikken? Jeg synes ihvertfall slik opoførsel høres ekstrem ut.

Noen ganger må man være litt ekstrem for å gjøre inntrykk og få frem et poeng. Hva ellers skal man gjøre? Prøve å vinke til dem og peke på mobilen deres? Får sikkert bare himling med øya tilbake..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får bare være uenige, jeg tror ihvertfall ikke du oppnår noe som helst med tuting og finger...du skaper bare mer aggresjon. I tillegg bekrefter du med slik oppførsel at du har kort lunte og er selv et faremoment i trafikken.

Du hopper til konklusjoner. Uansett så ser jeg på det som en god ting å ha kort lunte for oppførsel i trafikken som direkte er relatert til flere dødsfall.

 

Ekstremt uhøfflig? hah! Ja det skal jeg tenke på neste gang jeg ser noen som kjører på en livsfarlig måte, der man ikke viser respekt for andre sin sikkerhet og liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rundkjøring - reglene er vel ganske enkle, at man har vikeplikt for de som er inni rundkjøringen? Eller er det jeg som surrer her?

 

Apropos, jeg kjørte i en rundkjøring der det er to avkjøringer rett ved siden av hverandre til to forskjellige motorveier, og tok feil fordi trodde gpsen mente det. Var midt på natta og ingen trafikk, var kanskje halvveis ut. Så tok en frekk en og bare rygget fort ut etter jeg sjekka om det var ingen i nærheten. I det jeg begynner å kjøre framover igjen etter jeg har rygga kommer en bil som så vidt trengte slippe gassen fordi jeg allerede var ut av veien hans, men han synes det var nødvendig å holde hornet inne i 10 sekunder mens han viste fingeren som om jeg gjorde noe livsfarlig...

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Joda, men skal man hive seg på tuta og vise fingeren til alle som gjør feil/farlige ting i trafikken? Jeg synes ihvertfall slik opoførsel høres ekstrem ut.

Hive seg på tuta kan diskuteres. Å vise fingeren er unødvendig. Man kan fint gjøre andre bevegelser for å få frem budskapet på en bedre måte.
Lenke til kommentar

Rundkjøring - reglene er vel ganske enkle, at man har vikeplikt for de som er inni rundkjøringen? Eller er det jeg som surrer her?

 

Apropos, jeg kjørte i en rundkjøring der det er to avkjøringer rett ved siden av hverandre til to forskjellige motorveier, og tok feil fordi trodde gpsen mente det. Var midt på natta og ingen trafikk, var kanskje halvveis ut. Så tok en frekk en og bare rygget fort ut etter jeg sjekka om det var ingen i nærheten. I det jeg begynner å kjøre framover igjen etter jeg har rygga kommer en bil som så vidt trengte slippe gassen fordi jeg allerede var ut av veien hans, men han synes det var nødvendig å holde hornet inne i 10 sekunder mens han viste fingeren som om jeg gjorde noe livsfarlig...

Hvorfor kjørte du ikke bare en runde?

 

Edit: Skjønt hva du gjorde nå tror jeg. Sikkert unødvendig å reagere så mye, men rar manøver av deg. Og du har ikke automatisk alle rettigheter i en rundkjøring basert på rekkefølgen man kjører inn i den.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Dersom du ikke har tenkt til å fylle drivstoff så IKKE parker ved pumpene!

 

Kom i dag til en stasjon hvor alle pumpene var opptatt. Stilte meg opp bak den eg trodde var tidligst ferdig og oppdaget så at det til og med var en elbil(!). En annen som kjørte inn rett før meg parkerte rett mellom pumpene og døra og gikk inn for å handle seg frokost(tydeligvis) - drivstoff skulle han ikke ha.

 

Er det så vanskelig å vise litt respekt for andre bilister? Vent... glem det..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å rygge på forkjørsvei er en særdeles dum idé.

Joda det er jeg enig i. Men 3 på natten uten biler i nærheten så gjorde jeg det kjapt, og var ut av veien hans i det han kom. Han ville bok bare få bort frustrasjon fra kona tidligere på kvelden. Hadde jeg ikke vært frekk og rygga ut hadde jeg måttet kjørt maaange kilometer på motorveien og så snu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...