Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gravearbeid i Elveveien, ei dedikert sykkelgate i Trondheim, på andre måneden. Skiltet omkjøring på fortauet langs Holtermannsveien, Trondheims mest trafikkerte gate. Gule, flotte skilt, lett synlige. Gjett hvem som var parkert oppå nevnte fortau og blokkerte det fullstendig slik at fotgjengere og syklister måtte ut i gata for å komme forbi? En lastebil med en kvinnelig sjåfør, som satt i morgenrushet og malte øyenvippene sine.

 

Jeg banket på lastebilfronten så det sang og kjeftet henne opp straks hun rullet ned sideruta, kalte henne århundrets idiot og kreditterte henne til null trafikkforståelse. Hun fikk ikke sagt et kløyva ord. Jeg håper hun fikk en ekstra vannfast maskarastrek herfra til Kongsberg. :hrm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg banket på lastebilfronten så det sang og kjeftet henne opp straks hun rullet ned sideruta, kalte henne århundrets idiot og kreditterte henne til null trafikkforståelse.

 

Heldigvis ville de aller fleste funnet en bedre måte å løse situasjonen på..

 

 

Ja. Helt klart tappet ut luft av dekkene, knust er par vinduer, ringt Viking og stukket av :D

 

Dagens irritasjon: De som kjører 45 km/t i 50- og 60-sonen, og overhodet ikke makter å bruke blinklys en eneste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterer meg grønn selv av de som skifter felt uten å bruke blinklys , enda verre er at de faktisk forventer at du er tankeleser siden de kan bli utrolig irritert om du faktisk tuter eller ikke kan bremse ned om du har en annen bil helt oppe i rompa.

 

Det som faktisk også er utrolig irriterende er de som absolutt må kjøre forbi bilen din fordi de har en "bedre bil" og tåler ikke å kjøre bak deg, selv om de øyeblikkelig etter å ha kjørt forbi deg må kjøre av motorveien til høyre og må bremse opp for å i det hele tatt komme seg inn i dette feltet når de har vært oppe i en fart på +100 km/t i 90km/t sonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterer meg grønn selv av de som skifter felt uten å bruke blinklys , enda verre er at de faktisk forventer at du er tankeleser siden de kan bli utrolig irritert om du faktisk tuter eller ikke kan bremse ned om du har en annen bil helt oppe i rompa.

 

Det som faktisk også er utrolig irriterende er de som absolutt må kjøre forbi bilen din fordi de har en "bedre bil" og tåler ikke å kjøre bak deg, selv om de øyeblikkelig etter å ha kjørt forbi deg må kjøre av motorveien til høyre og må bremse opp for å i det hele tatt komme seg inn i dette feltet når de har vært oppe i en fart på +100 km/t i 90km/t sonen.

Angående siste, hvorfor irritere deg om ting som absolutt ikke påvirker deg? Du holder jo jevn fart osvosv. og trenger vel ikke bremse ned? Er tydeligvis du som da ikke tåler å bli forbikjørt?

Lenke til kommentar

Det som faktisk også er utrolig irriterende er de som absolutt må kjøre forbi bilen din fordi de har en "bedre bil" og tåler ikke å kjøre bak deg, selv om de øyeblikkelig etter å ha kjørt forbi deg må kjøre av motorveien til høyre og må bremse opp for å i det hele tatt komme seg inn i dette feltet når de har vært oppe i en fart på +100 km/t i 90km/t sonen.

Jeg har endret mening på dette. I starten fant jeg det merkelig at noen gjorde det, men nå skjønner jeg godt at en del ønsker å ligge foran lastebilen min i avkjørsler. Om vi ender opp med å kjøre samme vei etterpå bruker jeg mye mer tid gjennom evt. kryss, rundkjøringer osv. Så nå sørger jeg selv for å komme meg forbi sinker/tyngre kjøretøy før jeg skal av motorveien. Selvsagt på en trygg måte.

 

De som kjører forbi meg kun fordi jeg kjører lastebil/liten Toyota og legger seg inn foran meg i lavere fart enn det jeg har, derimot, de kan brenne i helvete.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Irriterer meg grønn selv av de som skifter felt uten å bruke blinklys , enda verre er at de faktisk forventer at du er tankeleser siden de kan bli utrolig irritert om du faktisk tuter eller ikke kan bremse ned om du har en annen bil helt oppe i rompa.

 

Det som faktisk også er utrolig irriterende er de som absolutt må kjøre forbi bilen din fordi de har en "bedre bil" og tåler ikke å kjøre bak deg, selv om de øyeblikkelig etter å ha kjørt forbi deg må kjøre av motorveien til høyre og må bremse opp for å i det hele tatt komme seg inn i dette feltet når de har vært oppe i en fart på +100 km/t i 90km/t sonen.

Angående siste, hvorfor irritere deg om ting som absolutt ikke påvirker deg? Du holder jo jevn fart osvosv. og trenger vel ikke bremse ned? Er tydeligvis du som da ikke tåler å bli forbikjørt?

 

 

Å bli forbikjørt er jo ikke problemet her , noe du tydeligvis ikke greier å oppfatte selv om du har lest innlegget.

Problemet ligger i hva som skjer etter forbikjøringen der de må enten bråbremse for å kjøre inn i avkjørselen om de skal av veien eller feilberegner fullstendig i forhold til bilen som ligger foran min bil og bremser kraftig for å få til avstand mellom bilene. Altså fullstendig skivebom.

 

Kjører en person forbi meg på en forsvarlig måte og utsetter ikke meg eller noen andre for fare så skal de få lov til å kjøre forbi så mye de ønsker og så fort de ønsker , men når de tydeligvis ikke greier å holde seg til grunnleggende trafikale regler så har de ingenting på veien å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som faktisk også er utrolig irriterende er de som absolutt må kjøre forbi bilen din fordi de har en "bedre bil" og tåler ikke å kjøre bak deg, selv om de øyeblikkelig etter å ha kjørt forbi deg må kjøre av motorveien til høyre og må bremse opp for å i det hele tatt komme seg inn i dette feltet når de har vært oppe i en fart på +100 km/t i 90km/t sonen.

Sannsynligheten for at jeg kjører vesentlig raskere enn deg også på neste vei dersom vi tar av samme sted er stor.. Da er det vel greit at jeg kommer meg forbi så tidlig som mulig.

 

Hvilken hastighet jeg holder er fullstendig irrelevant.

Lenke til kommentar

 

Sannsynligheten for at jeg kjører vesentlig raskere enn deg også på neste vei dersom vi tar av samme sted er stor.. Da er det vel greit at jeg kommer meg forbi så tidlig som mulig.

 

Hvilken hastighet jeg holder er fullstendig irrelevant.

 

 

Nei, hastigheten er ikke irrelevant , spesielt når du på død og liv skal kjøre forbi så fort som mulig (altså gjerne 20 - 30 km/t mer enn hastighetsgrensen), slenge deg inn i feltet jeg kjører i og så kjøre over den hvite linja og nesten i rekkverket i avkjørselen til høyre pga forbikjøringen som du absolutt ikke burde ha tatt akkurat der når du skulle av veien til høyre.

 

Jeg regner med at du med de holdningene du har vil miste førerkortet på et eller annet tidspunkt , forhåpentligvis vil du ikke skade andre medtrafikanter med den kjørestilen du har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hastigheten er irrelevant, om jeg kjører raskere enn tillatt er det min sak, og ikke noe du trenger å bry deg det minste om.

Ved å bry deg litt mindre om andres saker og litt mer om hvordan du selv fremstår antar jeg at du ville fått det mye triveligere.

 

Det er også litt morsomt at du la til noen nye premisser i svaret ditt til meg, kryssing av sperrelinje og nesten-treff av autovern er jo noe du ikke nevnte i det opprinnelige innlegget som jeg svarte på.

 

Jeg har hatt førerkort i rundt 17 år, og det er lite som tyder på at jeg skal miste det.

Lenke til kommentar

Hastigheten er irrelevant, om jeg kjører raskere enn tillatt er det min sak, og ikke noe du trenger å bry deg det minste om.

Ved å bry deg litt mindre om andres saker og litt mer om hvordan du selv fremstår antar jeg at du ville fått det mye triveligere.

 

Det er også litt morsomt at du la til noen nye premisser i svaret ditt til meg, kryssing av sperrelinje og nesten-treff av autovern er jo noe du ikke nevnte i det opprinnelige innlegget som jeg svarte på.

I malvados originale klage blir det brukt ord som "Øyeblikkelig" i sammenheng med når han kjørte av etter forbikjøringen. Altså denne setningen her:

selv om de øyeblikkelig etter å ha kjørt forbi deg må kjøre av motorveien til høyre

Videre kommer det og frem i det originale innlegget at han som kjørte forbi var nødt til å bremse ned for å komme seg inn i avkjøringsfeltet:

må bremse opp for å i det hele tatt komme seg inn i dette feltet

Jeg hadde ingen problemer med å selv skjønne at dette neppe var snakk om noen ordinær forbikjøring før en person, uten å påvirke noen andre, kjørte rolig av på avkjøringfeltet.

 

Jeg har hatt førerkort i rundt 17 år, og det er lite som tyder på at jeg skal miste det.

Med uttalelser du har hatt her på dette forumet, særlig rundt fartsgrenser, så er det ting som indikerer på at du ikke burde ha fått førerkortet i førsteomgang.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Hastigheten er irrelevant, om jeg kjører raskere enn tillatt er det min sak, og ikke noe du trenger å bry deg det minste om.

For en utrolig egoistisk holdning. Selvfølgelig skal man reagere mot deg når du velger å drite i lover og regler og sette andres liv og helse i fare!

 

Hvordan mener du man skal reagere da?

 

Å kjøre noe over fartsgrensen på veier som er egnet for det skaper ikke noen uakseptabel risikoøkning.

Lenke til kommentar

Med uttalelser du har hatt her på dette forumet, særlig rundt fartsgrenser, så er det ting som indikerer på at du ikke burde ha fått førerkortet i førsteomgang.

På de oppkjøringene jeg har hatt har jeg utelukkende fått positive kommentarer fra sensor, da i retning av at jeg kjører på en svært sikker og effektiv måte.

Lenke til kommentar

 

Med uttalelser du har hatt her på dette forumet, særlig rundt fartsgrenser, så er det ting som indikerer på at du ikke burde ha fått førerkortet i førsteomgang.

På de oppkjøringene jeg har hatt har jeg utelukkende fått positive kommentarer fra sensor, da i retning av at jeg kjører på en svært sikker og effektiv måte.

 

 

Nå kjører jo de fleste ganske annerledes når noen skal bedømme dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør det som få våger å gjøre på dette forumet og sier meg enig med Snylter. Så lenge det ikke er noe risiko for andre ser jeg ikke problemet med å kjøre over fartsgrensen, om det så skulle være 10kmt over eller 100kmt over, så lenge det ikke går ut over meg er det vel ikke min sak hvor fort noen kjører. Er det i et nabolag eller tett trafikert vei, eller såpass dårlige forhold at det kommer eller kan gå ut over andre, da er det et problem ja.

Lenke til kommentar

Gjør det som få våger å gjøre på dette forumet og sier meg enig med Snylter. Så lenge det ikke er noe risiko for andre ser jeg ikke problemet med å kjøre over fartsgrensen, om det så skulle være 10kmt over eller 100kmt over, så lenge det ikke går ut over meg er det vel ikke min sak hvor fort noen kjører. Er det i et nabolag eller tett trafikert vei, eller såpass dårlige forhold at det kommer eller kan gå ut over andre, da er det et problem ja.

 

Det er bare det at forutsetningen "det er ikke noen risiko for andre" er totalt urealistisk.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vi snakker trolig ikke om 10 over 110-grensen her. Kjenner jeg Oslo-folk riktig så er det snakk om å kjøre i 90 på Ring 3 (70-grense) slik som mange av dustene her gjør. Det kan utgjøre en stor forskjell, og fart er alene en av de største årsakene til trafikkulykker, uten at jeg skal høres ut som en Vegvesenet propaganda-mølle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...