Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir lettere irritert av bilister som blokkerer gatekryss fordi det er kø ut av krysset. Det er ikke lov å kjøre inn i krysset hvis man ikke kan komme seg ut av det, det lærte vi på kjøreskolen for tre tiår siden, og denne regelen er neppe mindre aktuell i dag.

Endret av SeaLion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir lettere irritert av bilister som blokkerer gatekryss fordi det er kø ut av krysset. Det er ikke lov å kjøre inn i krysset hvis man ikke kan komme seg ut av det, det lærte vi på kjøreskolen for tre tiår siden, og denne regelen er neppe mindre aktuell i dag.

Vi skulle hatt slike i hvert kryss, med dødsstraff (evt. to-tre prikker) til de som stoppet der:

 

500px-King_William_Street_from_The_Monum

  • Liker 1
Lenke til kommentar

11. gang kompisen min blitt stoppa uten særskilt grunn på et halvt år nå. Sist med meg på bensinstasjon på onsdag, var inne og kjøpte meg en is mens han sitter parkert, så kommer en UP bil kjørende forbi og parkerer ved siden av og tar full kontroll og blåsetest...

 

Nå istad fulgte etter oss ettwr vi møtte dem i en rundkjøring, så fulgt etter på E18, kjører ved siden av nøyaktig like fort, og stopper oss uten grunn.

De har nok en grunn..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man blir ikke stoppet ofte med mindre det er en grunn til det.

Etter jeg handlet en e30,som rett etter kjøp så shabby ut, ble jeg ofte stoppet av politiet som ville ha den inn på teknisk. Smilte bredt hver gang jeg hentet den rykende ferske lappen fra eukontrollen med null feil.

Synes uansett at det var fint at de faktisk var såppas på hugget etter den bilen den første perioden selv om det tok til å bli en anelse slitsomt.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Altså, de har en eller annen grunn selv om det ikke er opplagt for dere hva denne grunnen er..

 

Det kan være at bilen tidligere har vært forbundet med adresser der det foregår lyssky virksomhet, at den likner på en annen bil de gjerne vil holde litt kontroll på, osv..

 

Det varierer voldsomt hvor ofte man blir stoppet med forskjellige biler..

Med E-klassen har jeg blitt stoppet bare 2 ganger på snart to år, med enkelte andre biler har jeg blitt stoppet oftere enn jeg har fylt bensin..

Lenke til kommentar

Jeg leste en artikkel i en eller annen nettavis en gang. Den handlet om en fyr som kjørte en svart kassebil, og han skal vissnok ha opplevd å bli stoppet av politiet i praktisk talt hver eneste trafikk-kontroll for en rutinesjekk. Men da han solgte denne kassebilen og kjøpte seg en annen mindre bil med en helt annen farge, så ble han visst bare stoppet en eneste gang. Men denne ene gangen, så skal politiet ha stanset nesten alle bilene som kom kjørende..

 

Enkelte kjøretøy ser kanskje litt mer mistenkelige ut enn andre?

Lenke til kommentar

Kan vel være bilen i seg selv? Senk, felger? Har så klart ingen statistikk eller ren fakta å komme med her, men tror Politiet stopper flere BMW'er en de stopper Toyota.

Ellers så har dere vel rett og slett bare uflaks.

 

Kjører selv BMW med senk, sot og 18", og har aldri vekket oppmerksomheten til politiet. Har kjørt glatt gjennom kontroller og fartsmålinger.

Lenke til kommentar

*snip*

Med førstebilen (Opel Corsa B) ble jeg stoppet oppimot flere ganger hver helg i løpet av 2 år. En lørdags kveld ble jeg stoppet 3! ganger i løpet av en time.

Etter bytte til en Opel Astra F ble jeg kun stoppet 1 gang i løpet av en 3 års periode, og det var kun fordi jeg valgte å kjøre forbi en uniformert kassebil i 105 i 100-sone da bilene bak lå ubehagelig tett inkludert en bil med åpen henger som fraktet et lass med greiner usikret.

Etter å ha kjøpt en ny Opel Corsa B tilsvarende den jeg hadde har jeg ikke blitt stoppet en eneste gang, kjører fortsatt rundt i samme området.

Lenke til kommentar

Jeg har kun blitt innhentet og stoppet tre ganger på 35 år, alle tre ganger i min Fiat X1/9. Den ene gangen for fortkjøring. Sivilpolitibilen hadde fulgt etter meg gjennom hele Vestfold fylke og hadde alt på video. Den andre gangen passerte jeg en teknisk kontroll i venstrefeltet med frieksos og ble derfor innhentet. Da jeg fortalte at jeg hadde bestilt nytt eksosanlegg fra Danmark fikk jeg kjøre videre. Den tredje gangen kjørte jeg åpent i vinterkulda med helhjelm for å holde varmen (uten visir). Da jeg viste til at det ikke finnes regler for hva slags hodeplagg som er tillatt i bil, fikk jeg kjøre videre.

Endret av SeaLion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...