Sir Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Griever skrev (12 timer siden): Jeg kan ikke stille meg bak det forsvaret. For det første hadde en person her inne også mistet meg om de mente Biden skulle få dødsstraff, og det til tross for at de ikke er et av Trumps viktigste propagandamaskiner og ikke har direktekobling til millioner på millioner av ører, hvorav enkelte eiere av disse ørene har korte lunter og mange våpen. Det er mange ganger mer alvorlig enn at en jypling på et ungdomsparti for et 5% parti i Norge lirte av seg en usmakelig vits om drap, og det var (med rette) bred enighet om at det var langt over kanten og at ho måtte gå. Kirk hadde betydelig mer makt og innflytelse enn hun noen gang kunne drømme om å en gang være i nærheten av, og da må man stille enda høyere krav til den personen. Å si noe slikt er uansvarlig, uetisk, forkastelig og vitner om et hyklerisk og uholdbart verdenssyn. Han virket ikke provosert. Han virket ikke oppskaket. Dette var hans, i følge hans egne ord, hans ærlige mening. Jeg kjøper ikke at det er en slip-up før jeg ser video av en offentlig og tydelig ærlig beklagelse, og selv da er det ganske ille. Jeg må også si jeg tviler på at en slik video eksisterer. 🤷♂️ Ja jeg ser den. Med stor makt kommer stort ansvar. 2
Griever Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Sir skrev (4 minutter siden): Ja jeg ser den. Med stor makt kommer stort ansvar. Onkel Ben hadde kontroll på sakene 😁
Iki Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Ballalaika skrev (19 minutter siden): Filmen er godt laget og AI-genereringen er like bra/dårlig som alt annet der ute. Absolutt ikke. De kunne animert den selv eller brukt en modell som i det minste klarte å få folk til å klappe. Det her er allerede utdatert for mange måneder siden. Det blir bare tåpelig, og gjør narr av CK. Må jo være en parodi. 4
Ballalaika Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Iki skrev (1 minutt siden): Absolutt ikke. De kunne animert den selv eller brukt en modell som i det minste klarte å få folk til å klappe. Det her er allerede utdatert for mange måneder siden. Det blir bare tåpelig, og gjør narr av CK. Må jo være en parodi. Den får folk til å klappe. At du ikke klapper forklares formodentligvis best med at du ikke er blant målgruppen til videoen, mer enn kvaliteten på selve videoen
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 8 timer siden Populært innlegg Skrevet 8 timer siden (endret) Iki skrev (46 minutter siden): Hvorfor I alle dager laster du opp en elendig propaganda film, laget med noe av den dårligste AI generering man kunne finne?... Er det for å gjøre narr av CK? Legger merke til at videoen er postet av Benny Johnson, som har mottatt penger fra russiske myndigheter for å lage virale videoer. Utenom den vanvittige kleinheten som gjennomsyrer det å lage noe slikt, synes innholdet å illustrere et veldig snodig bilde av Kirk. Fremstillingen av han som en slags halvgud som forente folk på tvers av kulturer og landegrenser strider direkte mot hans ytringer og ideer. Endret 8 timer siden av Snikpellik 10
jallajall Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Just now, Tussi said: Det er helt naturlig å ha et script i denne situasjonen. Det er også helt naturlig for kona til en politisk aktivist å føre videre hans arbeid. Hadde hun mislikt arbeidet hadde hun ikke vært gift med han. Oppfatter dette som en slags avsporing fra hennes opplevelse Skulle egentlig tro at en som er ekspert på kroppsspråk også vet det finnes utallige måter å reagere og sørge på. Også rart han ønsker annet innhold fra talen, talen som han klager over som er for scriptet aka den burde scriptet annerledes. Uansett virker hvertfall hun har hatt rett i sine ord så langt. TPUSA har opplevd enormt med tilbakemeldinger fra folk som ønsker å starte opp en avdeling på sin skole og hva de kan gjøre for å engasjere deg. Ser også ut til at antallet som har plukket bibelen igjen har gått rett til værs, hvertfall ut fra det jeg har sett av kommentarer, bilder, o.l. 1
Imaginacíon Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 1 hour ago, Tussi said: Jeg forstår ikke dette helt, det virker ikke som at det er slått drapsalarm her.. Kan være selvmord, men det er isåfall rart med to på offentlig sted. Begge to var svarte? Jeg håper inderlig ikke at terroristene i KKK kommer tilbake med sin rasistiske terror Det er ikke noe bilde av den hjemløse og det er ikke oppgitt om han var svart. Men at to i utsatte grupper ble funnet hengt i trær på samme dag i en stat med 3 millioner innbyggere virker svært mistenkelig. Og med rasismen i dette samfunnet er det ikke unaturlig å tro at politiet dekker over eventuelle funn og kaller det selvmord. 5 1
Revie Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden SilverShaded skrev (30 minutter siden): Jeg skjønner at dette er hån...er det virkelig nødvendig å hardne debatten ytterligere ? Hva EK sa eller kommer til å si er selvsagt opp til henne, men at det ligger en tynt fordekket trussel der kan det ikke være tvil om. Talen fremstår veldig 'vi' (bevegelsen) og lite 'jeg'. Vel, det ble argumentert for at Amrit Kaur "kan ha vært i sjokk" her om dagen... 😄 Jeg tror ikke jeg hadde vært spesielt forsonende selv, om kona eller en venn hadde blitt skutt i en åpen debatt for meningene sine. For øvrig er det en ENORM oss mot dem-mentalitet på venstresiden (også), godt representert ved de ivrigste på dette forumet. En maler jo ALLE som stemmer republikansk eller har konservative holdninger som misinformert eller fascistiske. Så jeg vet ikke helt, jeg. At en "kroppspråksekspert" skal ha en mening om hva som foregår i en sørgende persons indre, gitt det massive oppmerksomhetspresset som ligger på henne, er bare 'click farming' som de som er mye kulere enn meg sier. 4 1
Griever Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Tussi skrev (13 minutter siden): Det er helt naturlig å ha et script i denne situasjonen. Det er også helt naturlig for kona til en politisk aktivist å føre videre hans arbeid. Hadde hun mislikt arbeidet hadde hun ikke vært gift med han. Oppfatter dette som en slags avsporing fra hennes opplevelse Jeg skal innrømme at jeg på den ene siden reagerte på hva jeg opplevde som en mangel på autentisitet, men altså, jeg vet virkelig ikke hva mitt følelsesuttrykk hadde sett ut som om jeg i praksis skulle presentere en innøvd tale til verden om drapet på kona mi. Og det før ho en gang var begravet. Legg på all påvirkning fra politikk osv som er unikt for situasjonen i tillegg. Jeg tror dessuten jeg måtte hatt all sobrilen jeg kunne fått tak i innabords. Var jo trist at hun ikke hadde et positivt budskap, men er det en eneste person som jeg ikke klarer å forvente et nyansert og positivt syn på dette fra, så må det være hun som stod med barna sine og så på at mannen hennes ble drept. Jeg tror hatet mitt ville vært bredt og bunnløst. 2
BadCat Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Hvorfor skriver du ikke diskriminering i stedet for rasisme. Det er med på å videreføre troa på at mennesker deles inn i raser. Quote Mennesker deles ikke inn i biologiske raser, ettersom det genetiske mangfoldet innenfor menneskelige populasjoner er større enn forskjellene mellom dem. Tankesettet er mange tiår utdatert og folk fortsetter mot bedre vitende. Quote Det ble gradvis kjent i vitenskapelige kretser, særlig fra 1800-tallet og utover, og spesielt etter fremveksten av genetikk på 1900-tallet, at mennesker ikke kan deles inn i biologiske raser. Forskere innså at genetisk variasjon er mye større innenfor, enn mellom, tradisjonelt definerte rasemessige grupper, og at menneskeheten er en enkelt, sammenkoblet art.. Endret 8 timer siden av BadCat
Imaginacíon Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 1 minute ago, BadCat said: Hvorfor skriver du ikke diskriminering i stedet for rasisme. Det er med på å videreføre troa på at mennesker deles inn i raser. Diskriminering er hvis jeg forskjellsbehandler noen. Rasisme er hvis jeg tror noen er mindre verdt enn meg fordi de er av en annen rase. Du har helt rett i at mennesket er én rase, men her er det rasisten som ser for seg at menneskeheten er oppdelt i raser. 4
Duriello Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Revie skrev (11 minutter siden): For øvrig er det en ENORM oss mot dem-mentalitet på venstresiden (også), godt representert ved de ivrigste på dette forumet. En maler jo ALLE som stemmer republikansk eller har konservative holdninger som misinformert eller fascistiske. Så jeg vet ikke helt, jeg. På samme måte som at "alle" som kontrer "dere" er venstreraddiser.. Forsøk på å roe tonen blir glatt ignorert, sikkert fordi det er morsommere å trigge folk. Saklig debatt kan først oppnåes dersom begge sider gir seg med merkelapper. 👍 Endret 8 timer siden av Duriello Leif 6 1
Revie Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Duriello skrev (4 minutter siden): På samme måte som at "alle" som kontrer "dere" er venstreraddiser.. Forsøk på å roe tonen blir glatt ignorert, sikkert fordi det er morsomere å trigge folk. Saklig debatt kan først oppnåes dersom begge sider gir seg med merkelapper. 👍 Ja, men det ER litt morsomt. 😉 Jeg er helt enig at merkelapper er dumt og saklig debatt er essensielt, men når man leser innleggene til RF, AEB og også en del av dine veldig sarkastiske innlegg, inkludert "PST er nok interessert i dette" de siste dagene, så er vel ikke det forsoning? Eller? Siste setning er jeg 100% enig med deg i og jeg faller i fella selv i blant. Skal ikke late som annet. Selv om vi er uenige i mye annet, så har du en jævla fin avatar da. Futurama er artig. Endret 8 timer siden av Revie 3
BadCat Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) 31 minutes ago, Imaginacíon said: Diskriminering er hvis jeg forskjellsbehandler noen. Rasisme er hvis jeg tror noen er mindre verdt enn meg fordi de er av en annen rase. Du har helt rett i at mennesket er én rase, men her er det rasisten som ser for seg at menneskeheten er oppdelt i raser. Det er ingen selvfølge at en fremmedhater er rasist. I dag kan slikt skyldes at unge voksne ikke ønsker konkurranse i boligmarkedet, ikke nødvendigvis at de tror at mennesker er av andre raser. I 2015 var hoteller og moteller utilgjengelige da de var reservert for flyktninger. Gatene opplevdes som utrivelige/utrygge jamfør artikler i avisa, da de var fulle av utlendinger. Ikke nødvendigvis at folk trodde på raser av den grunn. Quote A xenophobe dislikes or fears people perceived as outsiders, typically due to their national, cultural, or religious differences, while a racist believes one race is superior to others, leading to prejudice and discrimination based on race or ethnicity Xenophobia is a fear or hatred of "foreigners" or "strangers," whereas racism centers on the belief of racial hierarchy and inherent racial differences. These concepts can overlap, as a person can be both xenophobic and racist, but they are distinct forms of prejudice. Endret 8 timer siden av BadCat
Tussi Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Griever skrev (19 minutter siden): Jeg skal innrømme at jeg på den ene siden reagerte på hva jeg opplevde som en mangel på autentisitet, men altså, jeg vet virkelig ikke hva mitt følelsesuttrykk hadde sett ut som om jeg i praksis skulle presentere en innøvd tale til verden om drapet på kona mi. Og det før ho en gang var begravet. Legg på all påvirkning fra politikk osv som er unikt for situasjonen i tillegg. Jeg tror dessuten jeg måtte hatt all sobrilen jeg kunne fått tak i innabords. Var jo trist at hun ikke hadde et positivt budskap, men er det en eneste person som jeg ikke klarer å forvente et nyansert og positivt syn på dette fra, så må det være hun som stod med barna sine og så på at mannen hennes ble drept. Jeg tror hatet mitt ville vært bredt og bunnløst. Jeg oppfattet det ikke som mangel på autensitet, følelsene var intense slik jeg så det.
Theo343 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) 18 hours ago, Tussi said: Jeg synes faktisk det tristeste er å se de som jubler over det på tiktok Jeg vil si at det egentlig viser ondskapen som bor i enkelte mennesker i dag. Ekte ondskap. Jeg håper det bare er uavklart psykologisk problematikk, men jeg holder ikke pusten. Og de som ikke forstår eller ser at dette er ren ondskap er en del av problemet. Uansett om man føler seg marginalisert av noen med et annet politisk syn om ting du føler sterkt på. Så er det ingen unnskyldning. Det er likevel ondskap og desverre bekymringsfult avslørende. Endret 8 timer siden av Theo343 2
Imaginacíon Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) 5 minutes ago, BadCat said: Det er ingen selvfølge at en fremmedhater er rasist. I dag kan slikt skyldes at unge voksne ikke ønsker konkurranse i boligmarkedet, ikke nødvendigvis at de tror at mennesker er av andre raser. I 2015 var hoteller og moteller utilgjengelige da de var reservert for flyktninger. Gatene opplevdes som utrivelige/utrygge jamfør artikler i avisa, da de var fulle av utlendinger. Ikke nødvendigvis at folk trodde på raser av den grunn. Og hva ville du kalt en politimann som dekker over funn i en drapssak fordi det er en svart mann, og kaller det selvmord? Endret 8 timer siden av Imaginacíon 1 1
Snikpellik Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Vise-stabssjef og rådgiver i Det hvite hus, Stephen Miller. Altså en av de som er aller nærmest Trump. Disse uttalelsene kom i august. Endret 8 timer siden av Snikpellik 3 2
Cyrio Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Og hva ville du kalt noen som dekker over funn i en drapssak fordi det er en svart mann, og kaller det selvmord? Snakker du nå om disse 2 i den byen nevnt litt lengre opp? I så fall, er den påstanden faktisk bevist? (utenfor x/tiktok) Genuint nysgjerrig 🙂
Duriello Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Revie skrev (3 minutter siden): Ja, men det ER litt morsomt. 😉 Jeg er helt enig at merkelapper er dumt og saklig debatt er essensielt, men når man leser innleggene til RF, AEB og også en del av dine veldig sarkastiske innlegg, inkludert "PST er nok interessert i dette" de siste dagene, så er vel ikke det forsoning? Eller? Siste setning er jeg 100% enig med deg i og jeg faller i fella selv i blant. Skal ikke late som annet. Selv om vi er uenige i mye annet, så har du en jævla fin avatar da. Futurama er artig. Sier slettes ikke at jeg er feilfri, og denne tråden (og andre tråder) får meg nok til å virke venstrelent, selv når jeg egentlig er midt mellom ett sted. Svarer stort sett tilbake med samme mynt, er det mye usakligheter så blir jeg det selv. 😅 Og PST kommentaren ble postet i det jeg syntes ting gikk ganske over styr. Det er iallefall en sak det er opp til dem å bedømme. Ikke at jeg tror noen her ender opp på en watchlist, men tenker det er greit at de følger med i tilfelle ting går over grensen. 👍 I am Lrrrr of the planet omicron persei 8! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå