VifteKopp Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Casey skrev (1 minutt siden): Oppmerksomhet i f.eks. Kongressen. Og Kirk var ikke mer kjent enn Hortman. Dette dreier seg om hykleri, intet annet. Beklager, men her tar du helt feil. Charlie Kirk var langt mer kjent enn Hortman, som var en vanlig politiker "ingen" utenfor Minnesota kjente til. Kirk derimot var en av de største profilene i MAGA-bevegelsen, bygde Turning Point USA, hadde tilgang til Det Hvite Hus, og holdt en av de største konservative podcastene i USA. 1
leticia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Selfuniverse skrev (18 minutter siden): Det høres fint ut. Kanskje tilogmed moralsk hevet over hvasomhelstannet. Men vi er på temaet om vestlige land her. Og i vestlige land har man mange muligheter for å få livet sitt på mer rette baner. I tillegg har man religiøse og andre veldedige organisasjoner for de som har utfordringer hvis staten ikke skulle strekke til. Så jeg kjøper ikke din snu. Beklager. Det er personer som velger å ty til kriminalitet i vestlige land. Valg kan også bli forsøkt unnskyldt, men det er fortsatt ett valg man tar. Det er forøvrig bra at du la til ordet 'føler', som vitner om innsikt, men jeg ville gjerne uttale meg om din setning likevel. Hele livet består av valg. Hvis du ikke har penger til mat så kan du f eks samle flasker for å pante i land som har en panteordning, du kan tigge på gata, stille deg i matkø, eller ja, du kan stjele i en butikk, eller av private. Du kan forsøke å ta deg utdanning eller skaffe deg en jobb også, men det er "tiltak" som man kanskje bruker litt lenger tid på enn i en akuttsituasjon som jeg her tenkte på. At jeg snur setningen din er fordi jeg vil få frem at det er "enklere" å ty til kriminalitet hvis man går sulten, enn hvis man har alt man trenger. At det er mer sannsynlig at hvis klasseforskjellene er store så må man beskytte / sikre boligen og andre eiendeler i mye større grad. Jeg kommer fra et mindre sted hvor vi er vokst opp med å kunne ha døren ulåst og stort sett sette fra oss sykler o.l. uten at de forsvinner. Så møtte jeg mannen, som har vokst opp med en helt annen virkelighet. Han kommer fra en av norges største byer. Det har tatt tid for meg å i større grad "beskytte" det som er mitt, fordi jeg har vært vant med at det ikke har trengt beskyttelse. Der hvor jeg kommer fra har klasseforskjellene ikke vært så tydelige. Det er også ganske stor forskjell på land, og hvordan ting fungerer, selv om man kan kalle seg for innbygger i et vestlig et så kan hverdagen og sikkerhetsnettet være ganske forskjellig. I andre såkalte vestlige land opplever iallefall jeg mer synlig fattigdom enn det jeg ser i Norge. At jeg snur setningen din handler ikke først og fremst om at kriminalitet ikke finnes i den settingen du tenker. For det gjør den. Men ved å snu setningen så får jeg pekt på litt andre sammenhenger, som kan være medvirkende årsak til at den ene ofte følger den andre. Selv om dette er noe som velges, og ikke noe man absolutt er nødt til å gjøre. 3
Ankor Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 minute ago, Revie said: Ingen hykleri i å SKYTE en som var for liberalt våpenhold, fordi du er mot våpen? Eller støtten handlingen har fått i etterkant. Nei, antifa og tolerante venstre har sine moralske ender på rekke tydeligvis. Fint om du hadde klart å forholde deg til eksempelet jeg ga på noen som blir forfulgt av MAGA-kulten i stedet for å dikte opp noe annet. 2
Mr.M Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Organisasjonen hans opprettet en webside hvor det kan tipses om lærere med synspunkter de ikke liker https://www.professorwatchlist.org/ https://en.wikipedia.org/wiki/Professor_Watchlist de som havner der mottar trusler osv. i ytterste konsekvens kan vel slike lister bli rene dødslister. 2 1
Duriello Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (29 minutter siden): Høyresiden oppfordrer til dialog og ytringsfrihet. Og doxxing, ikke glem doxxing. Og trussler om vold, voldtekt og drap for noe så simpelt som en latteremoji. 😂 2
FrihetensRegn Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Revie skrev (4 minutter siden): Nei, antifa og tolerante venstre har sine moralske ender på rekke tydeligvis. En ting som er verdt å merke seg etter at de drepte Charlie, er at det ikke er noen opptøyer, ingen politibiler er satt i brann, ingen butikker er plyndret og ingen veier blokkeres, som ofte skjer når venstresiden skal markere noe de er misfornøyd med. Istedenfor møtes man heller til et minutts stillhet, vake, man ber sammen, man oppfordrer til dialog, diskusjoner og ytringsfrihet generelt, som Charlie Kirk var opptatt av. Venstresiden: Høyresiden: 2 4
FrihetensRegn Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mr.M skrev (7 minutter siden): Organisasjonen hans opprettet en webside hvor det kan tipses om lærere med synspunkter de ikke liker https://www.professorwatchlist.org/ https://en.wikipedia.org/wiki/Professor_Watchlist de som havner der mottar trusler osv. i ytterste konsekvens kan vel slike lister bli rene dødslister. Om en lærer feirer at det nettopp ble drept en person på en skole, så synes jeg det fint kan komme frem i lyset, slik at denne personen ikke lenger kan gjøre skade på elvene han/hun er i kontakt med. Det er ingen menneskerett å jobbe som lærer. Duriello skrev (2 minutter siden): Og doxxing, ikke glem doxxing. Og trussler om vold, voldtekt og drap for noe så simpelt som en latteremoji. 😂 Det er det venstresiden som driver med. Der doxxer man folk bare de sier de stemte republikansk. Når konservative doxxer, så er det som oftest en god grunn, for eksempel når en lærer feirer et drap på en skole. 2
Revie Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ankor skrev (6 minutter siden): Fint om du hadde klart å forholde deg til eksempelet jeg ga på noen som blir forfulgt av MAGA-kulten i stedet for å dikte opp noe annet. Det sier du etter ditt første tilsvar? Du kom jo med noe helt annet selv. Fint om jeg kan forholde meg tol avsporingen du kom med? Det blir for dumt. 1
VifteKopp Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) FrihetensRegn skrev (5 minutter siden): En ting som er verdt å merke seg etter at de drepte Charlie, er at det ikke er noen opptøyer, ingen politibiler er satt i brann, ingen butikker er plyndret og ingen veier blokkeres, som ofte skjer når venstresiden skal markere noe de er misfornøyd med. Istedenfor møtes man heller til et minutts stillhet, vake, man ber sammen, man oppfordrer til dialog, diskusjoner og ytringsfrihet generelt, som Charlie Kirk var opptatt av. Venstresiden: Høyresiden: Det var ingen opptøyer i Minnesota da Melissa Hortman ble drept av en gal MAGA-tilhenger, så her er du ekstremt selektiv med eksemplene dine. Endret 1 time siden av VifteKopp 1 1
Sir Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Mr.M skrev (8 minutter siden): Organisasjonen hans opprettet en webside hvor det kan tipses om lærere med synspunkter de ikke liker https://www.professorwatchlist.org/ https://en.wikipedia.org/wiki/Professor_Watchlist Så, som en avis da, men bare med fakta istedenfor tull? 1
Folkflesk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Mr.M skrev (12 minutter siden): Organisasjonen hans opprettet en webside hvor det kan tipses om lærere med synspunkter de ikke liker https://www.professorwatchlist.org/ Ser det står "Featured professors. Unmasking radical professors" og så kommer Hunter Biden opp som et av navnene. Hva i alle dager er poenget med det? Endret 1 time siden av Folkflesk 1
jallajall Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 11 minutes ago, Mr.M said: Organisasjonen hans opprettet en webside hvor det kan tipses om lærere med synspunkter de ikke liker https://www.professorwatchlist.org/ https://en.wikipedia.org/wiki/Professor_Watchlist Er dette egentlig så ille? 1
FrihetensRegn Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden VifteKopp skrev (1 minutt siden): Det var ingen opptøyer i Minnesota da Melissa Hortman ble drept av en gal MAGA-tilhenger, så her er du ekstremt selektiv med eksemplene dine. Hva med ICE opptøyene som var nylig? Hva med George Floyd? Eller helt tilbake til Rodney King på 90-tallet? Er mange eksempler å ta av. 2
:utakt Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (6 minutter siden): Venstresiden: Høyresiden: Magasiden: Peace and love der, altså. 1 2
Revie Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) FrihetensRegn skrev (9 minutter siden): En ting som er verdt å merke seg etter at de drepte Charlie, er at det ikke er noen opptøyer, ingen politibiler er satt i brann, ingen butikker er plyndret og ingen veier blokkeres, som ofte skjer når venstresiden skal markere noe de er misfornøyd med. Istedenfor møtes man heller til et minutts stillhet, vake, man ber sammen, man oppfordrer til dialog, diskusjoner og ytringsfrihet generelt, som Charlie Kirk var opptatt av. Venstresiden: Høyresiden: Ja det er flott å se! Virkelig verdig hvordan reaksjonen har vært fra høyresiden og sentrum, men også helt sikkert fra de fleste mot venstre. Ser mange der og tar avstand og debattanter som var direkte rivaler til Kirk tar komplett avstand fra sine "følgere" som måtte støtte handlingen. Unntak er søppel som Hasan Piker. Fint å se demonstrasjoner som retter denne oppmerksomheten mot demokratiske verdier og ytringsfrihet i Europa og Asia, i tillegg til Amerika. Som skrevet i stad, den hakaen maorifolk takket Kirk av med var sterk. Endret 1 time siden av Revie 4
Cyrio Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden VifteKopp skrev (1 minutt siden): Det var ingen opptøyer i Minnesota da Melissa Hortman ble drept av en gal MAGA-tilhenger, så her er du ekstremt selektiv med eksemplene dine. Ekstremt selektiv er "litt" å ta i.. Spør chatgpt hvor mange ganger det har eskalert kraftig etter at noen som enten har en tilhørlighet på venstresiden eller i BLM har blitt drept... Tipper du får mer enn et svar Er vel heller du som er litt selektiv her nå.
VifteKopp Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (Akkurat nå): Hva med ICE opptøyene som var nylig? Hva med George Floyd? Eller helt tilbake til Rodney King på 90-tallet? Er mange eksempler å ta av. Hva med stormingen av Kongressen 6. januar? 2 1
Duriello Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (1 minutt siden): Det er det venstresiden som driver med. Der doxxer man folk bare de sier de stemte republikansk. Når konservative doxxer, så er det som oftest en god grunn, for eksempel når en lærer feirer et drap på en skole. Ok... Vi er 'der' ja.. 😶 2
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden jallajall skrev (1 minutt siden): Er dette egentlig så ille? Ja, hvis formålet er å true dem til taushet eller få dem til å leve i frykt. Hvis de gjør en dårlig jobb som ansatt så må en hellet påpeke det. . Noen abortmotstandere opprettet en slik liste for en del år tilbake, flere av abortlegene på listen ble drept. Slike lister er å leke med andres liv, det er ikke greit 1
VifteKopp Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Cyrio skrev (Akkurat nå): Ekstremt selektiv er "litt" å ta i.. Spør chatgpt hvor mange ganger det har eskalert kraftig etter at noen som enten har en tilhørlighet på venstresiden eller i BLM har blitt drept... Tipper du får mer enn et svar Er vel heller du som er litt selektiv her nå. Hvem stormet Kongressen og forsøkte å begå statskupp? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå