Casey Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden FrihetensRegn skrev (7 minutter siden): En av kulene eller hylsene hadde en gravering der det sto "Hey fascist! Catch!". Dette er et misforstått men ofte brukt skjellsord som venstreekstreme bruker mot konservative som foreksempel er for ytringsfrihet, rett til liv for fosteret eller retten til å bære våpen. Ettersom det viser seg at mye av politikkens mål/goalpost blir stadig flyttet slik at man blir sett på som fascist eller nazist om man har konservative verdier og blir sett på som genuine mål av venstreekstreme av den grunn, så må man etterhvert vurdere å designere/klassifisere grupper som Antifa som terrororganisasjoner. Vold, opptøyer, hærverk og annen grov kriminalitet er ikke ytringsfrihet. Hvilke konservative er for ytringsfrihet? Tro det begynner å bli tynt mellom rekkene. 2 2
mandodiao Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Kan noen forklare meg hvordan dette knytter seg opp mot trans? 3 1
AlpakkaMafakka Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden MrL skrev (41 minutter siden): Jeg er overrasket over at du enda ikke forstår kynismen og selvmotsigelsen i det du selv skriver. På den ene siden sier du at drap på barn er helt ugreit, på den andre sier du det er greit når det gjelder bil. Det er ikke JEG som sier eller mener det, åpenbart har samfunnet kollektivt tatt den avgjørelsen. Det krever litt nyanseringer å debattere dette poenget her når man vil dra en meningsløs sammenligning som bilulykker vs våpendrap. Vel, siden våpendebatten er en av de største i USA, så er jeg ikke så sikker på om samfunnet der er enige om samfunnsnytten. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med resten av kommentarene, så jeg lar det ligge. 4
Imaginacíon Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 3 minutes ago, Casey said: Hvilke konservative er for ytringsfrihet? Tro det begynner å bli tynt mellom rekkene. Er det amerikanere du sikter til? Steve Bannon, Candace Owens, Marjorie Taylor Greene og Tucker Carlson. De har brutt ut av den monumentale Israel Først falanksen i det republikanske partiet og tør å være dissidenter.
Casey Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Imaginacíon skrev (4 minutter siden): Er det amerikanere du sikter til? Steve Bannon, Candace Owens, Marjorie Taylor Greene og Tucker Carlson. De har brutt ut av den monumentale Israel Først falanksen i det republikanske partiet og tør å være dissidenter. Ingen av de du nevner har jeg noen som helst mistanke er for ytringsfrihet. 3
Sir Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Folkflesk skrev (1 time siden): USA er en søppel-case på våpenlovgivning i vesten og sikkert også i forhold til mange land utenfor vesten. Hvis man har et samfunn med så mye uvitenhet og avdankete holdninger ender man opp som en bananrepublikk. Som de nå har blitt. Til skrekk og advarsel for Norge og Europa. USA er egentlig ikke noe case for våpenlovgiving. De har stater med tilnærmet samme våpenlovgiving som i Norge til andre enden med stater åpent for så å si alle. 2 1
Tussi Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Revie skrev (2 timer siden): Svaret du får tror jeg spørs veldig på hva de demonstrerer for eller imot 😅 Ja, noen er sikkert for slike virkemidler mot de de er uenig med Subara skrev (2 timer siden): Hva om han påvirker andre til å bruke vold på grunn av uttalelser og meninger. Dette er ikke uskyldig hyggeprat. For å si det som Ben Shapiro sier det, hvorfor skal han være ansvarlig for hva andre gjør hvis han ikke har oppfordret til vold? Det blir litt sånn som at jeg mener abort er drap, og ikke har sagt noe mer enn det. Og så skyter noen en abortlege og så får jeg skylden. Som eksempel. Folk er ansvarlige for det de sier, ikke hvordan en galning oppfatter det. Og ihvertfall ikke ansvar for for det den andre gjør, med mindre man har oppfordret til vold. folk har ansvar for egne handlinger! Endret 5 timer siden av Tussi 2 2
Donkey Kong Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Sir skrev (28 minutter siden): "Kirk challenged the out-of-context clip, explaining that his guest, female college swimmer Riley Gaines, had spoken about how trans swimmer Lia Thomas had exposed male genitalia in front of women in the locker room and that his callback to the older era was referring how "local law enforcement would have interceded" if such an incident took place back then." https://www.foxnews.com/media/sacramento-bee-apologizes-after-falsely-claimed-charlie-kirk-called-lynching-trans-people?utm_source=chatgpt.com Den klassiske "venstreside fester merkelapp uten belegg", ja
Theo343 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) 1 hour ago, Folkflesk said: Kaur er et nek. Bra hun ble kastet som leder av RU. Må forandre seg mye før hun kan bli en seriøs politiker. Og jeg håper hun ikke er i tråden. Enig i det. Men noen ganger avslører man kjernen i hvem man egentlig er. Særlig når det gjentas. Slik sett blir det veldig vanskelig å tro at den siden av peropnligheten hennes har endret seg i fremtiden, eller om det bare er et spill for galleriet med jevnlig mediatrening. Når det er sagt så har de fleste av oss gjort mye dumt som unge. Noen ganger av desperasjon, for å tøffe seg for andre eller mange andre årsaker. Alle skal få ha en tabbekvote og man "er ikke sine handlinger" og slippe å ha det hengende ved seg (som også gjerne skjedde før SoME og Internett". Vi får se. Hun som alle andre må få lov å være i tråden. Endret 5 timer siden av Theo343
Imaginacíon Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 9 minutes ago, Tussi said: Ja, noen er sikkert for slike virkemidler mot de de er uenig med For å si det som Ben Shapiro sier det, hvorfor skal han være ansvarlig for hva andre gjør hvis han ikke har oppfordret til vold? Det blir litt sånn som at jeg mener abort er drap, og ikke har sagt noe mer enn det. Og så skyter noen en abortlege og så får jeg skylden. Som eksempel. Folk er ansvarlige for det de sier, ikke hvordan en galning oppfatter det. Og ihvertfall ikke ansvar for for det den andre gjør, med mindre man har oppfordret til vold. folk har ansvar for egne handlinger! Trump er ikke enig med deg. Han vil slå ned på ytringer som å kalle folk for nazist og Hitler. 5 1
Theo343 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) 2 hours ago, Imaginacíon said: Trump er ikke enig med deg. Han vil slå ned på ytringer som å kalle folk for nazist og Hitler. Er ikke det greit? Jeg synes det er ansvarsløst å kunne gå rundt å kalle lærere for pedoer bare fordi det ikke får konsekvenser for den som gjøt det. Det må stoppes. Jeg synes også det bør være lavterskel straffbart med karakterdrap og å sabotere noens rykte i eks. arbeidslivet bare fordi man har makt til å gjøre det. I dag er det ingenting som hindrer HR hos ulike arbeidsgivere å spre informasjon som faktisk er løgn. Det samme med sjefer som er vonbråtne over at du setter grenser og forsøker å sabotere deg videre i arbeidalivet. Alt slik bør slås mye hardere ned på uten at den som blir utsatt for det skal ha råd til dyre langvarige rettsprosesser. Endret 3 timer siden av Theo343 1 1
wampster Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Ytringsfrihet er ikke det samme konsekvensfrihet.
Donkey Kong Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden wampster skrev (6 minutter siden): Ytringsfrihet er ikke det samme konsekvensfrihet. Hva legger du i dette? Man skal være fri til å si hva man vil, men kan ikke klage hvis man blir drept? 2 2
Krig og fred Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 19 minutes ago, Tussi said: For å si det som Ben Shapiro sier det, hvorfor skal han være ansvarlig for hva andre gjør hvis han ikke har oppfordret til vold? Hvorfor bedrev nazi-Tyskland demoniseringen av jøder? De ba ikke folk drepe jøder, de sa bare at jødene jobber for å undergrave Tyskland, at de ikke kunne stoles på, at de var farlige. Akkurat som MAGA gjør. Det er helt utrolig at vi i det hele tatt har denne diskusjonen. Fy faen for en verden vi lever i. 7 2
Imaginacíon Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 5 minutes ago, Theo343 said: Er ikke det greit? Jeg synes det er ansvarsløst å kunne gå rundt å kalle lærere for pedoer bare fordi det ikke får konsekvenser for den som gjøt det. Det må stoppes. Jeg synes også det blr være straffbart med karakterdrap og å sabotere noens rykte i eks. arbeidslivet bare fordi man har makt til å gjøre det. I dag er det ingenting som HR hos ulke avdelinger å spre informasjon som faktisk er løgn. Det samme med sjefer som er vonbråtne over at du setter grenser og forsøker å sabotere deg videre i arbeidalivet. Du har et poeng. Det Tussi ville ha frem var at du ikke har ansvar for hva andre gjør. Trump mener at "radikale venstre" kaller folk for Nazi osv og at dette kan gærninger plukke opp og handle etter. Jeg mener at Trump her sirkler inn en gruppe folk og bidrar til den polariseringen som i det hele tatt er problemet. Skulle han vært samlende skulle han unngått å angripe den ene siden. Nå viser det seg jo til og med at skytteren har mest tilknytning til republikansk side. 3
Jarmo Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Krig og fred skrev (10 minutter siden): Hvorfor bedrev nazi-Tyskland demoniseringen av jøder? De ba ikke folk drepe jøder, de sa bare at jødene jobber for å undergrave Tyskland, at de ikke kunne stoles på, at de var farlige. Blant annet verdens største ran av gull, juveler, verdipapirer og andre verdier den gangen. Endret 5 timer siden av Jarmo 2
Donkey Kong Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Krig og fred skrev (9 minutter siden): Hvorfor bedrev nazi-Tyskland demoniseringen av jøder? De ba ikke folk drepe jøder, de sa bare at jødene jobber for å undergrave Tyskland, at de ikke kunne stoles på, at de var farlige. Akkurat som MAGA gjør. Det er helt utrolig at vi i det hele tatt har denne diskusjonen. Fy faen for en verden vi lever i. Å legge på fy faen gir deg ikke bonuspoeng. Du kan gjerne kritisere Trump eller maga, men sammenligningen med jødeforfølgelsen er både useriøs og undergraver grusomhetene som nazistene faktisk bedrev. 3 2 1
jallajall Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Stephen King legger seg paddeflat og ber om unuskyldning etter å ha spredt løgner om CK. 3 1 2
Krig og fred Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 9 minutes ago, Donkey Kong said: Å legge på fy faen gir deg ikke bonuspoeng. Du kan gjerne kritisere Trump eller maga, men sammenligningen med jødeforfølgelsen er både useriøs og undergraver grusomhetene som nazistene faktisk bedrev. Jeg snakker om demoniseringen som foregår i USA. MAGA har kommet med gjentatte løgner som har demonisert alle motstandere. Og de har gjort det i årevis. Resultatet så vi under stormingen av kongressen, og Trump som har begynt å bruke militære i amerikanske byer. 7
jjkoggan Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Tussi skrev (40 minutter siden): Ja, noen er sikkert for slike virkemidler mot de de er uenig med For å si det som Ben Shapiro sier det, hvorfor skal han være ansvarlig for hva andre gjør hvis han ikke har oppfordret til vold? Det blir litt sånn som at jeg mener abort er drap, og ikke har sagt noe mer enn det. Og så skyter noen en abortlege og så får jeg skylden. Som eksempel. Folk er ansvarlige for det de sier, ikke hvordan en galning oppfatter det. Og ihvertfall ikke ansvar for for det den andre gjør, med mindre man har oppfordret til vold. folk har ansvar for egne handlinger! En kan bli hovedårsaken til at noen gjorde noe galt uten å bli ansvarlig for det. Jeg har lite respekt for folk som ikke prøver å ta hensyn til det og endre deres oppførsel hvis det er unødvendig 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå