Gå til innhold

Litteraturhuset i Oslo og Norsk "fredsorganisasjon" gjester kontroversielle personer


Anbefalte innlegg

  • Uderzo endret tittelen til Litteraturhuset i Oslo og Norsk "fredsorganisasjon" gjester kontroversielle personer
Videoannonse
Annonse

Minner om at det er fint hvis dere fokuserer på sak i stedet for person, et innlegg er fjernet. Merk også at det går an å gi uttrykk for misnøye rundt personer uten å ty til "it would be a shame if something happened to it" retorikk.
Dette innlegget skal ikke kommenteres, tilbakemeldinger tas som vanlig via PM.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 timer siden):

Ble møtet en suksess?

Det ser ut til at arrangementet i hovedsak tiltrakk seg en del fra den litt eldre garde, og at det var ganske få som deltok. 

Bilde fra Facebook-siden til det anti-ukrainske utbryterpartiet fra Rødt, "For Fred og Rettferdighet" som arrangerte:

429495665_262758123535800_77718517590458

Jeg har inntrykk av at en del av de gamle traverne i Rødt var blant de som meldte seg ut av partiet i protest da de vedtok å støtte militærhjelp til Ukraina, mens det var "yngre" krefter i partiet som var mest for dette. Det kan være at en del av dem har blitt med i "For Fred og Rettferdighet", eller bare dukket opp for å sjekke om møkka ble servert varm eller kald.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (37 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at en del av de gamle traverne i Rødt var blant de som meldte seg ut av partiet i protest da de vedtok å støtte militærhjelp til Ukraina

Enig. Noe som betyr at de som nå er i Rødt er en litt yngre garde. Litt feil å trekke dem inn i dette, samtidig som du har et poeng i å nevne det. (Jeg mener ikke galt som i umoralsk, jeg mener ikke å si at du skal si eller så, bare at det føles galt på en måte)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal prøve å båse demografien i denne gruppa så teller jeg 104 personer, derav 36 kvinner. Litt usikker aldersanalyse, men jeg vil anslå at 49 er pensjonister, derav 12 kvinner. Antagelig vil bare en brøkdel av pensjonistene på bildet vil være politisk aktive om 10 år. Hvis disse er alders-representative for partiet "For Fred og Rettferdighet" så vil nok det partiet krympe med årene.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 19.2.2024 den 8:35 AM):

Ja, alle du er uenige med bør selvsagt i fengsel. Hørt om ytringsfrihet?

Nei, det er helt greit med folk som er uenige. Men dette er forrædere som prøver å undergrave demokratiet og gjøre oss til slaver av brutale diktaturer.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 19.2.2024 den 9:44 PM):

Glenn Diesen er ekspert på Russland og forholder seg til at Putin har det russiske folket i ryggen. Det er forskjell på dette og å være "putinist". Det er mulig du ikke klarer å se forskjell på disse to tingene, men det er en forskjell.

Han arbeider ikke for Kreml. Han blir spurt av russiske medier om å uttale seg. Han blir også ukentlig spurt av Wion (India) og Al-Jazeera (Qatar). Det betyr selvsagt ikke at han jobber for disse landenes etteretningstjenester. Hvorfor skal han ikke uttale seg på russiske medier? De fleste med politiske meninger uttaler seg gjerne hvor som helst.

Diesen har hatt mange interessante gjester på sin podcast, mange av dem tidligere amerikanske tjenestemenn som ikke støtter dagens linje. For et par dager siden Chas Freeman, en av Henry Kissingers nærmeste medarbeidere.

Han kommer kun med prorussisk propaganda, og gjestene hans er også prorussiske propagandister.

Jeg mener, når man konsekvent rosemaler Russland og hele tiden lyver for å fremstille Russland i et så bra lys som mulig, og samtidig fremstille vestlige land i et så dårlig lys som mulig, så driver man ikke med annet enn løgnaktig propaganda.

Hvor mange pro-ukrainske argumenter fremsetter denne gjengen?

Endret av Markiii
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (På 20.2.2024 den 10:38 PM):

Tenk deg en parallell, eller fantasi verden som begynner fra 1986 der ordet "karbondioksid" ikke hadde blitt impregnert i folks hoder som noe veldig skummelt og farlig for verden, ikke blitt en del av barne eller ungdomsskole pensum, og heller ikke forbundet med det fiktive narrativet om isbjørner.

Dette er ditt personlige problem, ikke alle andres.

Vi andre vet at det handler om mengden av CO2. CO2 i seg selv er en viktig del av kretsløpet, men det er når det blir for mye av det at det skaper en "ubalanse".

Så når du nå setter i gang med stråmenn og villedende argumenter så er det faktisk du som er problemet, ikke alle andre.

Samtidig illustrerer du fint hvorfor "åpen debatt" ikke nødvendigvis hjelper. Det er viktig å ta oppgjør med løgn og feilinformasjon. For til tross for at det er ekstreme mengder informasjon tilgjengelig om akkurat det emnet du tar for deg her, så evner ikke du å ta til deg fakta. Det vil si, enten så lar du deg lure av antivitenskapelige propagandister, eller så bruker du aktivt argumenter du vet er falske. Jeg vet ikke hva som er verst.

Poenget er uansett at du er et eksempel på at fri tilgang på informasjon faktisk ikke betyr at folk klarer å nyttiggjøre seg dette, og sile ut løgn og fakta.

Derfor er det viktig at vi tar oppgjør med løgnere, om det måtte være prorussiske forrædere eller klimanektere. Vi må bidra til bekjempe løgnpropaganda, akkurat som vi må bidra til å bekjempe russo-nazistenes krigsmaskin.

(Det er nok ingen tilfeldighet at Russland har finansiert klimanekterpropaganda over hele verden. De samme som støtter russo-nazistisk imperialisme er ofte også klimanektere, anti-vaksere, osv.)

Endret av Markiii
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 21.2.2024 den 9:01 AM):

Det er kjempeflott å vite at noen ville gitt en såpeboks til nazistene i Norge i 1939.

Interessant at ingen har kommentert dette ytterligere.

Kan ikke de som mener at vi bør gi en såpeboks til russo-nazistiske propagandister avklare om de ville gitt en såpeboks til norske nazister i 1939?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ah... så deilig å se noen som tyr til angrep på min karakter. Tusen takk for at du ser på meg som en så stor trussel. Gidameg, begynner å rødme her... 😊

3 hours ago, Markiii said:

Dette er ditt personlige problem, ikke alle andres.

Indoktrineringen av barn og unge med rot i denne ekstremt overdrevne ideologien har gått, og går utover livene deres, fremtidutsiktene, og deres planlegging for fremtiden, og det er nok også en god del ufødte barn som følge av den. Det er altså 0 prosent mitt personlige problem, men ett samfunnsproblem.

Oslo rådhus får lov til å gjeste ekstreme ideologier som gir barn og unge traumer og apati. Jeg har ikke sett noen protestere på dette.

 

3 hours ago, Markiii said:

Så når du nå setter i gang med stråmenn og villedende argumenter så er det faktisk du som er problemet, ikke alle andre.

Jeg kan ta selvkritikk i at en av postene mine her var for lang og komplisert, uten at det bidro særlig. Jeg ble trigget av den brukeren jeg svarte. Beklager.

 

3 hours ago, Markiii said:

Det er viktig å ta oppgjør med løgn og feilinformasjon.

Med oppgjør, mener du peke på disse og argumentere mot, eller peke på budbringere og prøve å få andre med på å mobbe dem, true dem, og få dem stengt ned? Det er en forskjell som mange her i tråden prøver å forklare.

 

3 hours ago, Markiii said:

For til tross for at det er ekstreme mengder informasjon tilgjengelig om akkurat det emnet du tar for deg her, så evner ikke du å ta til deg fakta.

Du nevner her at det er ekstreme mengder informasjon om det emnet, som stemmer, men så sier du at det skal være veldig enkelt å ta til seg fakta. Jeg skulle også ønske at verden og livet hadde vært så enkelt som å bare 'ta til seg fakta'. Hvis jeg hadde vokst opp i Afghanistan så er sjansen stor for at jeg hadde blitt krevd å 'ta til meg fakta' om at Allah styrer det meste og at vi må hengive oss til hans allmektige kraft. Og hvis jeg vokser opp i ett vestlig land, så er sjansen stor for jeg hadde blitt krevd å 'ta til meg fakta' om at Karbondioksid styrer det meste av temperaturen på jorda, og at vi må hengive oss dets allmektige kraft.

 

3 hours ago, Markiii said:

Det vil si, enten så lar du deg lure av antivitenskapelige propagandister

Nei jeg hører ikke på folk som får fredsprisen for å spre ekstreme ideologier.

 

3 hours ago, Markiii said:

eller så bruker du aktivt argumenter du vet er falske.

Det har jeg gjort noen ganger før i livet, når jeg senere så tilbake på den tiden. Men heldigvis er jeg i stand til å eksponere meg selv for annen informasjon, og være åpen for at jeg tar feil. Jeg tar gladelig imot korreksjoner, og har vært åpen og forandret syn på flere ting fra f.eks dette forumet.

 

3 hours ago, Markiii said:

Poenget er uansett at du er et eksempel på at fri tilgang på informasjon faktisk ikke betyr at folk klarer å nyttiggjøre seg dette, og sile ut løgn og fakta.

Tusen takk for latteren! 😄

Hva med deg? Har du blitt allmektig? Siler du ut løgn fra fakta med enkle håndbevegelser?

Kjenner at jeg blir veldig misunnelig på deg hvis dette er tilfellet.

 

3 hours ago, Markiii said:

Derfor er det viktig at vi tar oppgjør med løgnere

Oppgjør som i påpekning av deres løgner håper jeg. Jeg har drevet med det i ganske mange år allerede. Takket være ett fritt samfunn med ytringsfrihet så kan jeg og du, og alle andre, påpeke løgner overalt hvor de oppstår.

 

3 hours ago, Markiii said:

Det er nok ingen tilfeldighet at Russland har finansiert klimanekterpropaganda over hele verden.

Den må du forklare nærmere tror jeg, fordi det gir ingen mening for meg at de skulle prøve å stoppe vestlige land i å traumatisere og apatisere barn og unge.

Endret av Selfuniverse
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Selfuniverse skrev (På 29.2.2024 den 10:17 AM):

Ah... så deilig å se noen som tyr til angrep på min karakter. Tusen takk for at du ser på meg som en så stor trussel. Gidameg, begynner å rødme her... 😊

Nå er det du som angriper andre, blant annet forskere og myndigheter, og kommer med grove beskyldninger. Dette basert på dine egne feiloppfatninger om emnet. Jeg synes faktisk det er innafor å påpeke tankefeilen din og illustrere poenget mitt nettopp ved å vise til at du tross all verdens informasjon ikke har klart å skille fakta og fiksjon.

Sitat

Indoktrineringen av barn og unge med rot i denne ekstremt overdrevne ideologien har gått, og går utover livene deres, fremtidutsiktene, og deres planlegging for fremtiden, og det er nok også en god del ufødte barn som følge av den. Det er altså 0 prosent mitt personlige problem, men ett samfunnsproblem.

Problemet ditt er at du enten ikke vet særlig mye om dette men likevel uttaler deg skråsikkert, eller at du eventuelt bevisst kommer med påstander du vet er falske eller villedende.

Sitat

Med oppgjør, mener du peke på disse og argumentere mot, eller peke på budbringere og prøve å få andre med på å mobbe dem, true dem, og få dem stengt ned? Det er en forskjell som mange her i tråden prøver å forklare.

Hvordan oppgjøret skal tas kommer an på hvem det er. Når det gjelder klimanektere så er det viktig å påpeke løgnene deres, for eksempel.

Sitat

Du nevner her at det er ekstreme mengder informasjon om det emnet, som stemmer, men så sier du at det skal være veldig enkelt å ta til seg fakta. Jeg skulle også ønske at verden og livet hadde vært så enkelt som å bare 'ta til seg fakta'. Hvis jeg hadde vokst opp i Afghanistan så er sjansen stor for at jeg hadde blitt krevd å 'ta til meg fakta' om at Allah styrer det meste og at vi må hengive oss til hans allmektige kraft. Og hvis jeg vokser opp i ett vestlig land, så er sjansen stor for jeg hadde blitt krevd å 'ta til meg fakta' om at Karbondioksid styrer det meste av temperaturen på jorda, og at vi må hengive oss dets allmektige kraft.

Du illustrerer jo nettopp at det ikke er enkelt, siden du tross all denne informasjonen ikke har vært i stand til å skille fakta og fiksjon, og kommer med en såpass grunnleggende feil som at du ikke skjønner at det er mengden CO2 som er problemet, og ikke CO2 generelt.

Sitat

Hva med deg? Har du blitt allmektig? Siler du ut løgn fra fakta med enkle håndbevegelser?

Nei, jeg har ulike teknikker jeg bruker. For eksempel har jeg sett at de som må lyve for å støtte saken sin, gjerne er de som tar feil. Dette gjelder både klimanektere, anti-vaksere, kreasjonister og andre motstandere av fakta og vitenskap.

Men jeg ser deg ikke ta tak i poenget mitt, nemlig at du er et eksempel på at fri tilgang på informasjon faktisk ikke betyr at folk klarer å nyttiggjøre seg dette, og sile ut løgn og fakta?

Sitat

Den må du forklare nærmere tror jeg, fordi det gir ingen mening for meg at de skulle prøve å stoppe vestlige land i å traumatisere og apatisere barn og unge.

Traumatisere og apatisere? Hva er det du snakker om? Jeg viser til at Russland har finansiert klimanekterpropaganda over hele verden.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Markiii said:

Jeg synes faktisk det er innafor å påpeke tankefeilen din og illustrere poenget mitt nettopp ved å vise til at du tross all verdens informasjon ikke har klart å skille fakta og fiksjon.

Jeg er alltid åpen for at jeg tar feil, så kjør på så mye du måtte ønske. Vennligst fortell meg mer.

1 hour ago, Markiii said:

Nei, jeg har ulike teknikker jeg bruker.

Takk og pris! Jeg har ønsket meg mer, og eventuelt mer effektive måter å sile ut løgn fra fakta. Men kanskje mye viktigere, Ifølge deg, så er mine egne teknikker helt ubrukelig som jeg lever i villrede om at fungerer. Så det vil si, ifølge deg, at du sitter på ulike brukbare teknikker, som jeg kunne hatt stor nytte av for å få silet ut løgn fra fakta.

Hvis dette er den ekte situasjonen jeg står i som jeg ikke er i stand til å forstå selv, kan du lære meg disse teknikkene dine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...