Gå til innhold

Litteraturhuset i Oslo og Norsk "fredsorganisasjon" gjester kontroversielle personer


Anbefalte innlegg

Aiven skrev (6 minutter siden):

Her står terrorisme-sympatisørene fram en etter en. Det er mer PST-materiale i denne tråden enn det blir på møtet i Oslo. Husk å  ta en tur innom Fjotolf Hansen i fengselet før utførelse da, han har sikkert noen tips.

Nei, terroristsympatisørene er de som skal møtes i Litteraturhuset.

Og noen fanboys som forsvarer dem i denne tråden da, åpenbart.

Endret av Entern
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Entern skrev (1 minutt siden):

Nei, terroristsympatisørene er de som skal møtes i Litteraturhuset.

Og noen fanboys som forsvarer dem i denne tråden da, åpenbart.

Du sa deg nettop enig i at terrorisme mot Litteraturhuset ville vært fint. Litt dårlig korttidshukommelse?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Aiven skrev (14 minutter siden):

Du sa deg nettop enig i at terrorisme mot Litteraturhuset ville vært fint. Litt dårlig korttidshukommelse?

Det var ikke det jeg sa. Jeg sa meg enig i at det hadde vært trist om noe skjedde med Litteraturhuset den dagen alle disse snille, flinke, verdifulle menneskene befant seg der.
 

Det betyr åpenbart ikke at jeg ville støtte et terrorangrep mot Litteraturhuset.
 

Men jeg ville nok blitt mindre lei meg om det skulle skje disse menneskene noe fælt, enn om det skulle skje andre mennesker noe fælt.

Endret av Entern
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Aiven skrev (15 minutter siden):

Du sa deg nettop enig i at terrorisme mot Litteraturhuset ville vært fint. Litt dårlig korttidshukommelse?

Det skal så lite til for å blottlegge hvor lite du har å fare med i enhver diskusjon du deltar i, at det er rent underholdende. Komedie gull!

Absolutt ingen som har støttet terrorisme i denne tråden.

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (9 minutter siden):

Det skal så lite til for å blottlegge hvor lite du har å fare med i enhver diskusjon du deltar i, at det er rent underholdende. Komedie gull!

Absolutt ingen som har støttet terrorisme i denne tråden.

Kan du klargjøre hva slags hendelse som ville være "synd" om hendte mot Litteraturhuset der "alle de råtne eggene er samlet"?

Å poengtere dehumaniseringen av meningsmotstandere som pågår i denne tråden, som er første skritt når noen ønsker å utføre vold (eller at andre skal utføre den), er muligens kjempegøy for din del. Jeg synes det er skremmende.

Endret av Aiven
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Aiven skrev (Akkurat nå):

Kan du klargjøre hva slags hendelse som ville være "synd" om hendte mot Litteraturhuset der "alle de råtne eggene er samlet"

Hvis noen hadde utløst sprinkleranlegget i bygget ved et "uhell" og dyset alle de virkelige terroristtilhengerne med vann og sabotert sammenkomsten ville jo det vært synd.

Det er klart, å utløse sprinkleranlegget hadde tvunget organisatorene ut i sollyset, og som kjent tåler ikke troll å utsettes for det. Det kan jo gå virkelig ille, mulig det hadde blitt klassifisert som et indirekte terrorangrep etter at de hadde sprukket alle som en. Selv om jeg personlig ikke har så mye sympati, hva som skjer med troll når de møter sollys. Mulig du har en annen oppfatning, der.

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (18 minutter siden):

Hvis noen hadde utløst sprinkleranlegget i bygget ved et "uhell" og dyset alle de virkelige terroristtilhengerne med vann og sabotert sammenkomsten ville jo det vært synd.

Det er klart, å utløse sprinkleranlegget hadde tvunget organisatorene ut i sollyset, og som kjent tåler ikke troll å utsettes for det. Det kan jo gå virkelig ille, mulig det hadde blitt klassifisert som et indirekte terrorangrep etter at de hadde sprukket alle som en. Selv om jeg personlig ikke har så mye sympati, hva som skjer med troll når de møter sollys. Mulig du har en annen oppfatning, der.

Ah. Så å redusere personer til "råtne egg" handlet om sprinkeranlegget. Men hvis du snakker sant nå, så ville det jo ikke vært noen grunn til å redusere mennesker til råtne egg. Den eneste grunnen til å dehumanisere andre før en "hendelse" er om man ønsker dem noe virkelig vondt. Så nei, denne kjøper jeg ikke.

Men forsåvidt gledelig at du ror litt etter et såpass ubetenksomt utsagn – alternativet at du sto for din antydning ville jo vært verre. Vi må vel ha 7 sider til i denne tråden før dette lynsjetoget klarer å gire seg opp såpass.

Edit: Og du er for intelligent til å faktisk mene slikt – dessverre er det andre her man ikke kan si det samme om.

Endret av Aiven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (14 minutter siden):

Ah. Så å redusere personer til "råtne egg" handlet om sprinkeranlegget. Men hvis du snakker sant nå, så ville det jo ikke vært noen grunn til å redusere mennesker til råtne egg. Den eneste grunnen til å dehumanisere andre før en "hendelse" er om man ønsker dem noe virkelig vondt. Så nei, denne kjøper jeg ikke.

Men forsåvidt gledelig at du ror litt etter et såpass ubetenksomt utsagn – alternativet at du sto for din antydning ville jo vært verre. Vi må vel ha 7 sider til i denne tråden før dette lynsjetoget klarer å gire seg opp såpass.

Å omtale mennesker metaforisk som "noen råtne egg" / eller "bad apples" på engelsk er faktisk helt vanlig.

https://www.merriam-webster.com/dictionary/bad apple
https://en.wikipedia.org/wiki/Bad_apples

Det er vel overhodet ikke nødvendig å begynne å blande inn terrorisme, dehumanisering, lynsjing, sammenligning med Breivik (!) og påtvinge andre brukere her meninger og intensjoner de ikke har vært i nærheten av å gi uttrykk for.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (14 minutter siden):

Å omtale mennesker metaforisk som "noen råtne egg" /  "bad apples" er faktisk helt vanlig.

https://www.merriam-webster.com/dictionary/bad apple
https://en.wikipedia.org/wiki/Bad_apples

Det er vel overhodet ikke nødvendig å begynne å blande inn terrorisme, dehumanisering, lynsjing, sammenligning med Breivik (!) og påtvinge andre brukere her meninger og intensjoner de ikke har vært i nærheten av å gi uttrykk for.

Jo, det er helt nødvendig. Denne trådens åpningsinnlegg startet med å komme med ubegrunnede påstander om at en rekke navngitte personer er agenter for andre land. Det er nettop denne typen løgn som kan medføre voldsepisoder fra mindre oppvakte folk.

Det er mulig dette bare er en artig lek for enkelte, men hvis et "råttent egg" blir slått ned eller verre på grunn av slik forumlek, er det ikke greit lengre.

"Hendelser mot grupper av råtne egg" tror jeg ikke er så realistisk i denne konteksten, men vi har faktisk hatt flere aksjoner det siste 15 åra fra personer som mente å ha identifisert samfunnets råtne egg.

Endret av Aiven
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å "tone-police" her, men må bare påpeke at setninger som "hadde vært synd om noe skjedde", er den samme stokastiske plausible benektelses-retorikken som aktører på ytre høyre bruker. Beklager å si det.

Hadde vi hatt noe tilsvarende Fox News i Norge, hadde de bare trengt å poste skjermdumper fra denne tråden, og voila; forfølgelseskompleks initiated.

Jeg skjønner frustrasjonen over at misinformasjon får florere, men et bedre alternativ er å organisere faktisk-informasjon i overtall.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg liker ikke å "tone-police" her, men må bare påpeke at setninger som "hadde vært synd om noe skjedde", er den samme stokastiske plausible benektelses-retorikken som aktører på ytre høyre bruker. Beklager å si det.

Hadde vi hatt noe tilsvarende Fox News i Norge, hadde de bare trengt å poste skjermdumper fra denne tråden, og voila; forfølgelseskompleks initiated.

Jeg skjønner frustrasjonen over at misinformasjon får florere, men et bedre alternativ er å organisere faktisk-informasjon i overtall.

Jeg er enig i at kommentaren egentlig er unødvendig, men det er fryktelig langt derfra til terrorisme, som jeg mener er en svært alvorlig beskyldning å komme med.

Det beste man kan gjøre mot slike arrangementer er å delta i debatten, enten ved å kritisere dem slik som i denne tråden og andre steder, eller for eksempel demonstrere der.

Videre må jeg si at det bør være stort rom for å kunne gi en svært hard kritikk mot mennesker som forsvarer Putins angrepskrig eller opptrer som apologister for dette. Det er jo snakk om annektering, systemiske drap på sivile, tortur, massekidnappinger av barn, brudd på folkemordkonvensjonene osv. Det er virkelig helt ekstremt ille.

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (13 minutter siden):

Det beste man kan gjøre mot slike arrangementer er å delta i debatten, enten ved å kritisere dem slik som i denne tråden, eller for eksempel demonstrere der.

I teorien enig. Problemet er jo at denne tråden ikke har kritikk av arrangementet, men bare finner på masse løgn om de som deltar der i stedet. Hadde tråden hatt kritikk av arrangementet og om hva personene som deltar faktisk mener ville det vært ålreit.

Endret av Aiven
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Videre må jeg si at det bør være stort rom for å kunne gi en svært hard kritikk mot mennesker som forsvarer Putins angrepskrig eller opptrer som apologister for dette.

Det er jeg enig i. Å uttrykke avsky og faktabasert begrunnelse for uttrykking av avsky er 100% legitimt. Jeg prøver oftest å være forsiktig med "de burde blitt utsatt for en viss skjebne", så jeg ikke gir ammo til ytre høyre og deres apologister. Isåfall kan jeg henvise til Putins mange ofre, og stille spm. om hvorvidt apologistene kan empatisere med disse...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Aiven skrev (3 timer siden):

Ah. Så å redusere personer til "råtne egg" handlet om sprinkeranlegget. Men hvis du snakker sant nå, så ville det jo ikke vært noen grunn til å redusere mennesker til råtne egg.

Råtne egg er et uttrykk. Jeg mener ikke at de bokstavelig er råtne egg. Jeg mener de har et råttent moralsk kompass og dermed "råtne egg". At du påstår at jeg "dehumaniserer" noen, er tatt rett ut ifra din egen fantasi.

Aiven skrev (3 timer siden):

Den eneste grunnen til å dehumanisere andre før en "hendelse" er om man ønsker dem noe virkelig vondt.

Men jeg dehumaniserer de ikke. Det er noe du finner på.

Aiven skrev (3 timer siden):

Så nei, denne kjøper jeg ikke.

Selvfølgelig gjør du ikke det. Du ønsker å forholde deg til mennesker i samsvar med dine egne fantasier og påfunn. Men det er ikke mitt problem.

Aiven skrev (3 timer siden):

Men forsåvidt gledelig at du ror litt etter et såpass ubetenksomt utsagn

Den eneste i denne tråden som vil ro til fiskeskjær er den som måtte begrunne påstanden om at det var en oppfordring til "terror" å si at "Hadde vært synd hvis noe skjedde med det bygget nå som alle de råtne eggene er samlet på ett sted". Og du har ikke begrunnet hvordan du kom fram til den konklusjonen, for det kan du ikke, uten å fremstå som sprø.

Aiven skrev (3 timer siden):

alternativet at du sto for din antydning ville jo vært verre.

Hva var det jeg antydet? Jeg skrev "Hadde vært synd hvis noe skjedde med det bygget", hvordan er dette rent konkret eller i det hele tatt en antydning til noe annet enn at jeg synes det ville vært synd hvis noe skjedde med bygget?

Aiven skrev (3 timer siden):

vi har faktisk hatt flere aksjoner det siste 15 åra fra personer som mente å ha identifisert samfunnets råtne egg

Men jeg skrev ikke at de var "samfunnets råtne egg". Det er igjen noe du smører på for å underbygge dine egne løgner.

Aiven skrev (2 timer siden):

I teorien enig. Problemet er jo at denne tråden ikke har kritikk av arrangementet, men bare finner på masse løgn om de som deltar der i stedet.

På samme måte som du finner på masse løgner om dine meningsmotstandere?

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (1 time siden):

Råtne egg er et uttrykk. Jeg mener ikke at de bokstavelig er råtne egg. Jeg mener de har et råttent moralsk kompass og dermed "råtne egg". At du påstår at jeg "dehumaniserer" noen, er tatt rett ut ifra din egen fantasi.

Men jeg dehumaniserer de ikke. Det er noe du finner på.

Selvfølgelig gjør du ikke det. Du ønsker å forholde deg til mennesker i samsvar med dine egne fantasier og påfunn. Men det er ikke mitt problem.

Den eneste i denne tråden som vil ro til fiskeskjær er den som måtte begrunne påstanden om at det var en oppfordring til "terror" å si at "Hadde vært synd hvis noe skjedde med det bygget nå som alle de råtne eggene er samlet på ett sted". Og du har ikke begrunnet hvordan du kom fram til den konklusjonen, for det kan du ikke, uten å fremstå som sprø.

Hva var det jeg antydet? Jeg skrev "Hadde vært synd hvis noe skjedde med det bygget", hvordan er dette rent konkret eller i det hele tatt en antydning til noe annet enn at jeg synes det ville vært synd hvis noe skjedde med bygget?

Men jeg skrev ikke at de var "samfunnets råtne egg". Det er igjen noe du smører på for å underbygge dine egne løgner.

På samme måte som du finner på masse løgner om dine meningsmotstandere?

Et: "Jeg beklager, det var et dårlig forsøk på humor." hadde holdt i massevis.

Slik det står får vi bare håpe at ingen finner ut at de skal knuse råtne egg i dag. Det er plenty av påskudd i denne tråden.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Aiven skrev (4 minutter siden):

Et: "Jeg beklager, det var et dårlig forsøk på humor." hadde holdt i massevis.

Et beklager fra meg ville i realiteten forsterket dine vrangforestillinger. At du i det hele tatt forventer det, viser jo hvor langt unna virkeligheten du står.

Aiven skrev (6 minutter siden):

Slik det står får vi bare håpe at ingen finner ut at de skal knuse råtne egg i dag. Det er plenty av påskudd i denne tråden.

Det er som nevnt, ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (3 minutter siden):

Et beklager fra meg ville i realiteten forsterket dine vrangforestillinger. At du i det hele tatt forventer det, viser jo hvor langt unna virkeligheten du står.

Mulig jeg ikke burde forventet noen beklagelse fra din side, men jeg ga deg i alle fall muligheten.

 

Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (3 minutter siden):

Det er som nevnt, ikke mitt problem.

Hadde innlegget ditt stått i en tilfeldig tråd, ville jeg nok ikke brydd meg så veldig. I denne tråden, med alle de falske påstandene som er rettet mot disse personene, tok det seg dårlig ut med denne formen for humor. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Aiven skrev (1 minutt siden):

Mulig jeg ikke burde forventet noen beklagelse fra din side, men jeg ga deg i alle fall muligheten.

Du ga meg muligheten til å forsterke dine vrangforestillinger om hva som ble sagt i tråden. Det kan du se langt etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...