Gå til innhold

Litteraturhuset i Oslo og Norsk "fredsorganisasjon" gjester kontroversielle personer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Simen1 said:

PST bør kjenne sin besøkelsestid og sende ut et team for å registrere og undersøke hver eneste deltaker.


Jeg håper noen også er til stede for å følge med på oppfordringer til folkemord og andre brudd på straffelovens §185 om hatefulle ytringer.

Det er flere personer som skal tale som snakker varmt om eller bruker folkemordsretorikk om ukrainere, israelere, jøder, uigurer, usbeker og andre nasjonaliteter.

Det er også skremmende at de som sitter på den såkalte "lunatic fringe" av den politiske hesteskoen nå finner sammen.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (5 timer siden):

https://www.litteraturhuset.no/nb/arrangement/media-i-skyggen-av-krig
https://www.fredogrettferdighet.no/

Organisasjonen "Fred og Rettferdighet" er alt annet enn navnet.

Organisasjonen skal på toårsdatoen for invasjonen av Ukraina ved Litteraturhuset i Oslo gjeste forrædere og agenter for fremmede, aggressive makter som Russland, Kina og Hamas.

Blant talerne er

Kinesisk agent Jeffrey Sachs
Nynazist og Hamas-agent Ghada Karmi
Antisemitt, forræder og russisk agent Craig Murray
Konspitroll Mads Andenæs
Russisk agent Glenn Diesen
...og flere andre konspitroll jeg ikke kjenner så godt til.

Jeg klør meg i hodet over hvordan folk som Mads Gilbert tør å dukke opp blant disse. Dette er en meget alvorlig skamplett for hans del.

Jeg mener videre at selv idioter skal ha ytringsfrihet - men at Litteraturhuset tillater denne dritten på toårsdagen for invasjonen er uforståelig.

Jeg vil oppfordre alle som kan til å skrive til Litteraturhuset på Facebook, skrive en epost, eller ringe dem, for å si hva dere synes både om dette samt valget av dato.

Helt jævlig 😠

Simen1 skrev (3 timer siden):

PST bør kjenne sin besøkelsestid og sende ut et team for å registrere og undersøke hver eneste deltaker.

Enig.

Tviler, dog. ☹️

Brother Ursus skrev (3 timer siden):


Jeg håper noen også er til stede for å følge med på oppfordringer til folkemord og andre brudd på straffelovens §185 om hatefulle ytringer.

Det er flere personer som skal tale som snakker varmt om eller bruker folkemordsretorikk om ukrainere, israelere, jøder, uigurer, usbeker og andre nasjonaliteter.

Det er også skremmende at de som sitter på den såkalte "lunatic fringe" av den politiske hesteskoen nå finner sammen.

For å prøve å se positivt på det: når gærninger på «ytre venstre» (i praksis gjerne egentlig nazbol, men allmenheten vet dessverre gjerne ikke dette☹️) åpent menger seg med nazisvin, blir det vanskeligere for la oss si NRK å la oss si smette inn ting av typen «ække Gilbert bare verdens beste menneske da dere asså» i tilfeldige underholdningsprogram.

Men tror nok dette vil gå under radaren…😕

Markiii skrev (1 time siden):

Skulle kastet hele gjengen i fengsel.

Enig!👍

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (På 14.2.2024 den 5:21 PM):

https://www.litteraturhuset.no/nb/arrangement/media-i-skyggen-av-krig
https://www.fredogrettferdighet.no/

Organisasjonen "Fred og Rettferdighet" er alt annet enn navnet.

Organisasjonen skal på toårsdatoen for invasjonen av Ukraina ved Litteraturhuset i Oslo gjeste forrædere og agenter for fremmede, aggressive makter som Russland, Kina og Hamas.

Blant talerne er

Kinesisk agent Jeffrey Sachs
Nynazist og Hamas-agent Ghada Karmi
Antisemitt, forræder og russisk agent Craig Murray
Konspitroll Mads Andenæs
Russisk agent Glenn Diesen
...og flere andre konspitroll jeg ikke kjenner så godt til.

Jeg klør meg i hodet over hvordan folk som Mads Gilbert tør å dukke opp blant disse. Dette er en meget alvorlig skamplett for hans del.

Jeg mener videre at selv idioter skal ha ytringsfrihet - men at Litteraturhuset tillater denne dritten på toårsdagen for invasjonen er uforståelig.

Jeg vil oppfordre alle som kan til å skrive til Litteraturhuset på Facebook, skrive en epost, eller ringe dem, for å si hva dere synes både om dette samt valget av dato.

Trist at et såpass paranoid innlegg får så mye likes. Ingen av disse personene er noe av det du kaller dem.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Aiven skrev (2 timer siden):


For en gangs skyld setter jeg pris på ditt tåpelige innlegg, siden det trekker tankegangen til trådstarter utilslørt til sin konklusjon. Det er i 2024 i Norge et økende antall mennesker som ønsker å hindre meningsmotstandere med alle midler, inkludert tvang. Det er slike virkemidler som tilhører diktatur og fascisme, som dere alle er så glade å ta avstand fra når dere peker på land dere ikke liker.

Er ikke du så veldig glad i disse diktaturene? Så hvorfor påpeker du dette? 

Så det er greit når razzland, kina osv osv gjør det, men ikke... vesten? 😅

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Snikpellik said:

Glenn Diesen er Norges fremste putinist, jobber for russisk statlig media (Kreml), er involvert med Valdai-forumet osv.

Her er en tråd med litt mer om han:

 

En tråd, men det er ingenting å trykke på eller se videre på. Ingen av linkene fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Abigor said:

En tråd, men det er ingenting å trykke på eller se videre på. Ingen av linkene fungerer.

Virker helt fint her. Et ganske heftig sammendrag av diesens heslige aktiviteter. Han er selvsagt veldig veldig veldig veldig imot krigen til russland, men det er selvsagt NATOs skyld. Stakkars russland måtte bare forsvare seg selv. 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Duriello said:

Er ikke du så veldig glad i disse diktaturene? Så hvorfor påpeker du dette? 

Så det er greit når razzland, kina osv osv gjør det, men ikke... vesten? 😅

Det pussige er at det er Aiven som forsvarer de vestlige verdiene, og ikke de som skriker om kansellering, etterforskning eller fengsling av meningsmotstandere.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Pop said:

Virker helt fint her. Et ganske heftig sammendrag av diesens heslige aktiviteter. Han er selvsagt veldig veldig veldig veldig imot krigen til russland, men det er selvsagt NATOs skyld. Stakkars russland måtte bare forsvare seg selv. 

Jeg bruker firefox på pc og da skjer det ingenting. Men kan kopiere linken og lime den inn i ny fane. Veldig rart. Da kommer jeg hit:

 

Dvs, linken oversettes automatisk her i forumet, så her er nytt forsøk:

https:// twitter. com/P_Kallioniemi/status/1641023178171351041

Og der står det ikke noe mer enn sitatet du hadde originalt. Men 1/18, uten at jeg ser noen måte å navigere til 2/18 osv. Og jeg får ikke lov til å følge linken til vatniksoup, da er det bare "sign in to X or gtfo". Det er forøvrig det samme med chrome på pc.

image.thumb.png.6b3c54c4a3d87e0d4ad867a8b0ea0847.png

Sålangt er helt ubrukelig opplevelse av twitter. Finnes det kilder som ikke er twitter og som faktisk fungerer i 2024?

 

Endret av Abigor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (31 minutter siden):

Jeg bruker firefox på pc og da skjer det ingenting. Men kan kopiere linken og lime den inn i ny fane. Veldig rart. Da kommer jeg hit:

 

Dvs, linken oversettes automatisk her i forumet, så her er nytt forsøk:

https:// twitter. com/P_Kallioniemi/status/1641023178171351041

Og der står det ikke noe mer enn sitatet du hadde originalt. Men 1/18, uten at jeg ser noen måte å navigere til 2/18 osv. Og jeg får ikke lov til å følge linken til vatniksoup, da er det bare "sign in to X or gtfo". Det er forøvrig det samme med chrome på pc.

image.thumb.png.6b3c54c4a3d87e0d4ad867a8b0ea0847.png

Sålangt er helt ubrukelig opplevelse av twitter. Finnes det kilder som ikke er twitter og som faktisk fungerer i 2024?

 

Elon Musk har gjort slik at man må være logget inn for å se tråder på Twitter. Glemte det.

Her kan du lese hele tråden:

https://threadreaderapp.com/thread/1641023178171351041.html

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...