Mr.M Skrevet lørdag kl 20:29 Skrevet lørdag kl 20:29 det største problemet med tunfisk for min del, er selve fangsten. Dvs. mulig overfiske. Men har såvidt jeg har skjønt kommer sertifikat-ordninger som skal gå god for bærekraft osv. og jeg antar at i alle fall norske aktører på import/grossist ledd, handler med godkjente bedrifter i landene de kjøper fra.
vortex Skrevet søndag kl 04:48 Skrevet søndag kl 04:48 8 hours ago, Mr.M said: det største problemet med tunfisk for min del, er selve fangsten. Dvs. mulig overfiske. Men har såvidt jeg har skjønt kommer sertifikat-ordninger som skal gå god for bærekraft osv. og jeg antar at i alle fall norske aktører på import/grossist ledd, handler med godkjente bedrifter i landene de kjøper fra. Ja enig, jeg er like mye mot tunfisk fangst som jeg er mot hvalfangst. Problemet med tunfisk er ikke bare overfiske, men også høyt innhold av tungmetaller i kjøttet. Jeg har mer en en gang fått metallsmak i munnen av å spise tunfisk
BadCat Skrevet søndag kl 10:50 Skrevet søndag kl 10:50 16 hours ago, Mr.M said: er det virkelig så helsvart eller har du bare tatt frem det tunge skytset i kveld? tror det kan variere alt etter hvilken butikk, den jeg var innom i dag var veldig ren & ryddig + hyllene var propp fulle i alle kategorier varer. Jeg ble faktisk positivt overrasket, siden sist jeg var innen den. Hvordan de fremstår henger vel også sammen med sammensetning av personale og butikksjef. Er det for mange som ikke vil ta i et tak, men bare gjøre minst mulig, så forfaller det over tid. Tja. Når konseptet har tapt seg så til de grader over tid og på en god del lokasjoner, kan man lure på hva som skjer. Nå skal de bygge en til Rema her. Hva med å få til de som allerede er først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå