Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse



Russlands økonomiske situasjonen kan være verre enn konvensjonelt forstått.
Så mye som 60% av Russlands økonomi kan være avhengig av petro.
83% av eksportene deres går til Europa.
Asia og andre deler av verden kan ikke erstatte Europa.
Russland spiser seg i økende grad gjennom de økonomiske reservene sine i en rasende fart for å stabilisere økonomien sin i både aksjemarkedet, valutamarkedet, subsidier, arbeidsløshetstrygd og andre tiltak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg personlig har alltid vært fascinert av Russland. Aldri vært der på reis men sett veldig mye videoer. Er skuffet over hvordan befolkningen er, de viser sitt sanne fjes her. Virker som de har et vilt hat mot Ukraina som vi ikke kan forestille oss.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (44 minutter siden):

Den slags depravitet er vel historisk sett et uttrykk for frustrasjon hos troppene. Det er gjerne slikt man ser når noen er i ferd med å tape...

Selv uten testikler har denne ukrainske soldaten fremdeles mer baller enn Putin eller noen russisk gopnik.

Mongolene og sentralasiatene er nok mer blodtørstige enn russerne selv. Anthony Beevor nevner vel sentralasiatisk voldtektskultur som delvis årsak til de største masseforbrytelsene mot polske, rumenske, ungarske, tsjekkiske og tyske kvinner og jenter i årene 1939-1945.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, DukeNukem3d said:

Samme dag som Powell la fram sin dokumentasjon for WMD i Irak så var ihvertfall norsk media og ekspertene her hjemme tydelige på at dette ikke holdt mål i det hele tatt. Det husker jeg godt. 

Noen av oss husket også det at Powell var fyren som whitewashet My Lai massakren, da han hadde ansvaret for å undersøke om hæren hadde gjort noe feil pga. et varslerbrev om My Lai fra soldaten Tom Glen. Han fant ingen problemer. Som om massakren ikke hadde skjedd. Kunne jo stole null på hva som kom ut av munnen hans.

Fuck Powell og det at vi alle var ivrige til å ta han inn i varmen da han sa han skammet seg over FN talen han holdt, til tross for alt han hadde gjort.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Raul07 said:

Det som er med Tyskland er at de har så god tid. 6 stk i høst og 10 stk neste år... Sånn er det stort sett med alt fra Tyskland.


Det er det jeg er redd for hvis vi hadde basert forsvaret vårt på Frankrike og Tyskland også, at vi hadde mottatt omtrent like mye hjelp som Ukraina.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Et nytt absolutt lavmål. Dette kan umulig være lovt? Her sitter en ambassade å sier at Azov fortjener å bli hengt, her må Twitter virkelig på banen å få suspendert disse idiotene som står bak dette. Jævla lite profesjonelt å skrive sånt. 

Endret av Raul07
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (8 minutter siden):
 

Et nytt absolutt lavmål. Dette kan umulig være lovt? Her sitter en ambassade å sier at Azov fortjener å bli hengt, her må Twitter virkelig på banen å få suspendert disse idiotene som står bak dette. Jævla lite profesjonelt å skrive sånt. 

russere....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (54 minutter siden):

Et nytt absolutt lavmål. Dette kan umulig være lovt? Her sitter en ambassade å sier at Azov fortjener å bli hengt, her må Twitter virkelig på banen å få suspendert disse idiotene som står bak dette. Jævla lite profesjonelt å skrive sånt. 

Kast løgnpakket ut av landet. Det samme gjelder Russlands ambassade i Norge.

Hva skal egentlig vesten med slike "diplomater" / løgnmegafoner / spionreir uansett? Jeg føler i hvert fall at vesten bør avslutte all kontakt med den delen av verden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 timer siden):

Kast løgnpakket ut av landet. Det samme gjelder Russlands ambassade i Norge.

Hva skal egentlig vesten med slike "diplomater" / løgnmegafoner / spionreir uansett? Jeg føler i hvert fall at vesten bør avslutte all kontakt med den delen av verden.

Jeg er ihvertfall sterkt kritisk til at vi i det hele tatt lar russere generelt være i Norge. Skal du være russer i Norge må du ha et annet grunnlag for opphold enn økning av velstand. Regimekritikere og dem som er forfulgt er greit, men det er altså russere i Norge som oppriktig mener at Putins krig er helt i orden. Den meningen kan de trygt ta med seg tilbake til Russland. 

Videre er jeg veldig overrasket over at de russiske ambassadene i Europa ikke har blitt stormet av demonstranter enda. Kanskje spesielt i Polen.

Endret av Nedward
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...