Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal du ta tredje dose?


Gjest 66e57...585

Skal du ta 3.dose?  

264 stemmer

  1. 1. Skal du ta 3.dose?

    • Ja
      180
    • Nei
      83


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
22 minutes ago, Snylter said:

Beklager, men jeg er ikke så naiv at jeg tror vaksinen blir sendt, distribuert og satt i Afrika hvis jeg takker nei.

 

Username checks out.

Det er vel ingen.

Men er det overskudd av doser og produksjonskapasitet på verdensbasis? Hvis vi i vesten klarer oss med litt mindre, vil det hjelpe på import smitte og mutasjoner om vi distribuerer annerledes?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, bzzlink said:

Username checks out.

Det er vel ingen.

Men er det overskudd av doser og produksjonskapasitet på verdensbasis? Hvis vi i vesten klarer oss med litt mindre, vil det hjelpe på import smitte og mutasjoner om vi distribuerer annerledes?

Det er ingenting vi som individer kan gjøre, det må være beslutninger fra sentrale forvaltningsorganer og politikere. Så lenge det er bestemt at vi skal få tilbud om vaksine er det enkelt, da er det bare å takke ja og være fornøyd.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Snikpellik said:

Sannsynligheten for å få det er nok langt høyere etter koronainfeksjon enn vaksine. Og du kommer til å få korona du også.

Jeg har to doser. Hvis omikron er mildere og setter seg i halsen/nesen mer enn lungene så er jo spillereglene endret. Min strategi er derfor å ha to doser og få en mildere omikron-infeksjon, heller enn å sette en tredje dose. Jeg ser ikke at den er nødvendig med min alder og helse tatt i betrakning

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
NortonM skrev (På 12.12.2021 den 20.04):

Valgene mine...

1. Omikron 

2. Delta

3. Booster

Dette er et noe gammelt innlegg, men dette viser bare hvor uinformerte folk er, mye grunnet de inkompetente pratemakerne hos NRK og co. Så hvis vaksinen virkelig fungerer skikkelig, og vaksinerte folk ikke kan bli smittet av både delta og omikron, eller smitte andre - hvorfor har vi da nedstengning? Hvorfor går vi fremdeles med masker? Hvor må vi fremdeles holde avstand og ikke håndhilse?

Forøvrig de som er uvaksinerte men allerede har vært smittet av covid 19, er langt bedre beskyttet enn de som kun er vaksinerte. Så hvorfor må tidligere covid 19-smittede bli nærmest tvunget til å ta vaksinen? Snakk om anti-vitenskap holdninger...

Jeg tok begge mine Pfizer-vaksiner, men nå er det nok. Jeg tar ikke flere stikk av en eksperimentell vaksine, som ble utviklet på rekordtid uten tilstrekkelig langvarig testing, en vaksine som uansett kun fungerer delvis - med både 2 og 3 stikk, og vi begynner å se en del ganske hyppige langvarige bivirkninger (kvinner får menstrasjonsforstyrrelser, langvarig innflammasjon i skulder osv.). Bare vent å se, om 6 måneder blir det vaksine nr.4, deretter nr. 5. Jeg er frisk og veltrent, og er ikke i noen utsatt gruppe. Det er lov å tenke selv som de sier, men hvis folk vil ta både stikk nr.4, 5 og 6, er det helt greit for meg, men ikke tving meg til å gjøre det samme.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (1 time siden):

Dette er et noe gammelt innlegg, men dette viser bare hvor uinformerte folk er, mye grunnet de inkompetente pratemakerne hos NRK og co. Så hvis vaksinen virkelig fungerer skikkelig, og vaksinerte folk ikke kan bli smittet av både delta og omikron, eller smitte andre - hvorfor har vi da nedstengning? Hvorfor går vi fremdeles med masker? Hvor må vi fremdeles holde avstand og ikke håndhilse?

Forøvrig de som er uvaksinerte men allerede har vært smittet av covid 19, er langt bedre beskyttet enn de som kun er vaksinerte. Så hvorfor må tidligere covid 19-smittede bli nærmest tvunget til å ta vaksinen? Snakk om anti-vitenskap holdninger...

Jeg tok begge mine Pfizer-vaksiner, men nå er det nok. Jeg tar ikke flere stikk av en eksperimentell vaksine, som ble utviklet på rekordtid uten tilstrekkelig langvarig testing, en vaksine som uansett ikke fungerer særlig bra og vi begynner å se en del ganske hyppige langvarige bivirkninger (kvinner får menstrasjonsforstyrrelser, langvarig innflammasjon i skulder osv.). Bare vent å se, om 6 måneder blir det vaksine nr.4, deretter nr. 5. Nok er nok. Jeg er frisk og veltrent, og er ikke i noen utsatt gruppe. Det er lov å tenke selv som de sier, men hvis folk vil ta både stikk nr.4, 5 og 6, bare kjør på.

Har egentlig ikke lyst på booster. Men når Jeg leser om tidligere covid syke som ikke har fått smak og luktesans tilbake etter ett år så blir jeg bekymret. Sitter å spiser innbakt pizza med kebab kjøtt, hadde  vært dritt å ikke kunne lukte og smake det jeg spiser. 

Men så har jeg hatt mer vondt i hodet siden andre dosen. Kjenner flere som er plaget med hyppige hodepine etter vaksinen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
NortonM skrev (På 23.12.2021 den 15.54):

Har egentlig ikke lyst på booster. Men når Jeg leser om tidligere covid syke som ikke har fått smak og luktesans tilbake etter ett år så blir jeg bekymret. Sitter å spiser innbakt pizza med kebab kjøtt, hadde  vært dritt å ikke kunne lukte og smake det jeg spiser. 

Men så har jeg hatt mer vondt i hodet siden andre dosen. Kjenner flere som er plaget med hyppige hodepine etter vaksinen. 

Du har er et poeng, disse potensielle langvarige symptomene er kjipe, covid 19 er definitivt en annerledes influensa. Men det faktum at folk her i landet knapt vet at Wuhan har en viruslab som forsket på korona-virus fra flaggermus sier også sitt, som kan bevises med bl.a. fagfellevurderte forskningsrapporter fra Wuhan-laben (som for øvrig takker Anthony Fauci for pengestøtte). Absurd at dette ikke er en debatt, om hvorvidt land skal få lov til å bedrive gain-of-function forsking på virus.

Nå det er sagt, så går jeg fremdeles med vondt i skuldra, etter at jeg tok mitt andre stikk i sommer. Etter to stikk så skal man være mer sikret mot de alvorlige bivirkningene fra covid 19, så jeg lar ikke alt hysteriet dominere livet mitt mer enn helt nødvendig.

Denne her er jo også ganske interessant. Dr. Robert Malone (sentral i utviklingen av mRNA-teknologien bak de nye mRNA-vaksinene) advarer mot at barn tar covid 19-vaksine: https://www.document.no/2021/12/24/dr-malone-uopprettelig-skade-ved-a-vaksinere-barn/

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Geir T skrev (På 23.12.2021 den 18.00):

Denne her er jo også ganske interessant. Dr. Robert Malone (sentral i utviklingen av mRNA-vaksinen) advarer mot at barn tar covid 19-vaksine: https://www.document.no/2021/12/24/dr-malone-uopprettelig-skade-ved-a-vaksinere-barn/

Malone var ikke sentral i utviklingen av mRNA-vaksinen. Han bidro med noe, men har ingenting med vaksinene å gjøre. Han er en løgner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg var rimelig fast bestemt på å ta tredje dose og gjorde det før julen. Men jeg er mer usikker på fjerde dose, rett og slett fordi jeg hanglet ganske lenge etter tredje dose. Men får se.

Jeg ser på dette som årlig influensavaksine fremfor "fjerde, femte, sjette".

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Theo343 said:

jeg var rimelig fast bestemt på å ta tredje dose og gjorde det før julen. Men jeg er mer usikker på fjerde dose, rett og slett fordi jeg hanglet ganske lenge etter tredje dose. Men får se.

Jeg ser på dette som årlig influensavaksine fremfor "fjerde, femte, sjette".

For ikke å glemme at for å ha fortsatt grønn status på Covid-1984 sertifikatet, så må du ta alle boostere.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Betroz said:

For ikke å glemme at for å ha fortsatt grønn status på Covid-1984 sertifikatet, så må du ta alle boostere.

Jepp men fremfor å se på det som "boostere" så ser jeg på det som årlig influensavaksine og da årlig covidvaksine.

Men siden covid sykdom er mer skadelig for helsevesen, samfunn og mennesker så forstår jeg at det vil være krav til vaksinepass slik man allerede har på eks. malaria og gulfeber i enkelte land.

Så får jeg se hvordan det utspiller seg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...