Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal du ta tredje dose?


Gjest 66e57...585

Skal du ta 3.dose?  

264 stemmer

  1. 1. Skal du ta 3.dose?

    • Ja
      180
    • Nei
      83


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (52 minutter siden):

Var kun 2 valg, og akkurat nå har jeg ingen planer om å ta dose 3, så da blir det "nei".

Vurderte å legge inn flere svaralternativer i meningsmålingen men selv om jeg nå må vente minst 4,5 mnd selv nå så svarte jeg ja her. Akkurat nå er det for tidlig å få vaksinedose 3 for meg, i og med at jeg tok dose to for 3 dager siden.  Spørsmålet er jo om man skal, eller ikke skal, altså i fremtiden, enten nær eller seinere fremtid, alt etter når man begynte å vaksinere seg. Vurderte å legge inn "vurderer det"/kanskje-alternativ da det ikke alltid er så lett å svare verken bastant ja eller nei,  men det ble ikke med denne gangen. 

Endret av GiaMahan
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (11 minutter siden):

Hva fikk du i gavepakke fra staten? 

Har hatt veldig mild atopisk eksem fra barne-/ungdomsårene. Lite/null problemer etter jeg kom i 20-årene (er 26 nå) Etter vaksine to fikk jeg kløende utslett på steder over hele kroppen jeg aldri har hatt før, og det klør dag og natt, og har gjort det umulig å dusje/trene normalt (da varme som ved mye utlsett forverrer). Plagsomt også mtp. sexliv. da det ikke ser bra ut. Selv med kremer på resept fra lege er det enda ikke borte/redusert til normalt.

Synd å se så mange som vil ha tiltak som skal snevre inn mulighetene mine i samfunnet fordi jeg ikke er så keen på booster nå.

Endret av KalleKlovn
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, KalleKlovn said:

Har hatt veldig mild atopisk eksem fra barne-/ungdomsårene. Lite/null problemer etter jeg kom i 20-årene (er 26 nå) Etter vaksine to fikk jeg kløende utslett på steder over hele kroppen jeg aldri har hatt før, og det klør dag og natt, og har gjort det umulig å dusje/trene normalt (da varme som ved mye utlsett forverrer). Plagsomt også mtp. sexliv. da det ikke ser bra ut. Selv med kremer på resept fra lege er det enda ikke borte/redusert til normalt. 

Har du sjekket om kosthold og livsstil virker inn? Noen får utslett av hvete/ gluten, høyt og svingende blodsukker, nattarbeid (som skaper ubalanse og dårligere blodsukker kontroll), koffein/ kaffe/ sjokolade reaksjon? Slike idiopatiske diagnoser kan ha en løsning om man bare tester og prøver seg fram. 

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (6 minutter siden):

Har du sjekket om kosthold og livsstil virker inn? Noen får utslett av hvete/ gluten, høyt og svingende blodsukker, nattarbeid (som skaper ubalanse og dårligere blodsukker kontroll), koffein/ kaffe/ sjokolade reaksjon? Slike idiopatiske diagnoser kan ha en løsning om man bare tester og prøver seg fram. 

Har sjekket ut alt fra vaskepulver til kaffe/mat og søvn. Også luft i boforhold. Hadde heller ikke hatt noen endringer her før og etter. Etter samtale med lege, der jeg forklarte at det startet 2-3 dager etter vaksine 2, så ble det konkludert som trolig bivirkning. Det er kjipt, for i lengden går det også på psyke/selvtillit.

Endret av KalleKlovn
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mag ne skrev (39 minutter siden):

Helsepersonell. Nå er det åpnet for 45+ og der er jeg også ;)

Aaaah! Kult. Sjøl helsepersonell her!  (Men ikke yrkesaktiv akkurat nå pga sykdom) Skal selvfølgelig ta dose 3 her om 4,5 mnd i og med at jeg regner med å være tilbake i jobb i helsevesenet neste år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 timer siden):

Hvis jeg skal gjette ut fra poster og tendenser jeg ser i diskusjonene her i denne delen av forumet, så er kanskje det mest utbredte en mening om at de "ikke trenger den", "at den ikke hjelper" og lignende grunner.

Og at bivirkningene gjør at det ikke er verdt det. Den stadig skarpere retorikken mot ikke-vaksinerte er og preget av så mye irrasjonelt sinne at det har sementert mitt nei. Jeg tar ikke en enste av disse luftveisvaksinene før det blir en reell innsats for å bygge opp kapasiteten ved våre sykehus. Politikerne skal ikke få lov å la være å ta ansvar gjennom å støtte seg på en alt for lydig befolkning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (8 timer siden):

Og at bivirkningene gjør at det ikke er verdt det. Den stadig skarpere retorikken mot ikke-vaksinerte er og preget av så mye irrasjonelt sinne at det har sementert mitt nei. Jeg tar ikke en enste av disse luftveisvaksinene før det blir en reell innsats for å bygge opp kapasiteten ved våre sykehus. Politikerne skal ikke få lov å la være å ta ansvar gjennom å støtte seg på en alt for lydig befolkning.

Så sidan det er begrensa kapasitet på sjukehusa, tar du heller sjansen på å bli sjuk framfor å ta vaksine. Det er jo rasjonelt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (8 timer siden):

Og at bivirkningene gjør at det ikke er verdt det. Den stadig skarpere retorikken mot ikke-vaksinerte er og preget av så mye irrasjonelt sinne at det har sementert mitt nei. Jeg tar ikke en enste av disse luftveisvaksinene før det blir en reell innsats for å bygge opp kapasiteten ved våre sykehus. Politikerne skal ikke få lov å la være å ta ansvar gjennom å støtte seg på en alt for lydig befolkning.

Hva mener du egentlig med "den skarpe retorikken er preget av så mye irrasjonelt sinne" ? Jeg har ikke bemerket meg at noen (i en maktposisjon) har krevd at uvaksinerte skal ta vaksinen mot sin vilje, Norge har tvert mot stått på at alle skal få friheten til å velge. Men, akkurat som med ytringsfrihet, det gis ikke immunitet mot motargumenter. De uvaksinerte skal fint få være uvaksinert for min del, men da må de også ikke syte over at majoriteten mener det er dumt.

Å være uenig, og å komme med grunner til hvorfor de er uenig er ikke irrasjonelt sinne.

Endret av atleape
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Powertrainer said:

Med unntak av folk som av medisinske/helsemessige grunner ikke kan la seg vaksinere så er frustrasjonen mot de som ikke vil vaksinere seg helt berettiget. Jeg håper de føler litt på dårlig samvittighet når de plutselig ligger der og opptar en intensivplass i et allerede hardt presset helsevesen.

Du får lære deg språket som snakkes i Somalia og Pakistan med flere og fortelle det til dem. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Powertrainer said:

Du har faktisk et godt poeng. Norge er ingen verdensmester på intergrering

Jeg vil ikke si at det bare er Norges ansvar. Såvidt jeg vet tilbys alle språkopplæring og mye annet men det krever også innsats fra den som skal integreres. Jeg har hatt folk på arbeidsplasser jeg har vært som har jobbet i Norge i alt fra 10-30 år og fortsatt er det særdeles vanskelig å forstå de når de snakker norsk. Og da mener jeg virkelig vanskelig med et nivå av norsk som gjør at man skulle tro de hadde bodd i landet 1-2 år. Barna til disse snakket naturlig nok godt norsk men foreldrene (som var på mine arbeidsplasser) snakket ofte sitt eget språk seg i mellom og de snakket sitt eget språk når de var i telefonen med venner i Norge. Dette hører man også ofte på buss/tog/tbane, man defaulter til eget språk i samtaler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis man ser på befolkningen under 60år.

Så er det sånn ca. like mange som dør av/med vaksinen,

Som det er som dør av/med Covid

Er det da riktig å vaksinere de som ikke er i risikogrupper?

 

308909452_Screenshot2021-12-17at10_13_01.png.e3306fbacc62356492b99ce9a41f683e.png167863754_Screenshot2021-12-17at10_09_44.png.a28ed7f56c578909c75cede2020a143e.png

 

Kilder: 

https://www.fhi.no/hn/helseregistre-og-registre/dodsarsaksregisteret/tall-for-covid-19-assosierte-dodsfall-i-dodsarsaksregisteret-i-2020/

 

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210909 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...