Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal du ta tredje dose?


Gjest 66e57...585

Skal du ta 3.dose?  

264 stemmer

  1. 1. Skal du ta 3.dose?

    • Ja
      180
    • Nei
      83


Anbefalte innlegg

Dart skrev (21 minutter siden):

Du eller noen andre kan ikke med sikkerhet bestemme selv når eller hvor de ble smittet.
Dessverre kan et virus eller flere vira være overalt. Vira kan t o m ligge latent på overflater - eller f eks i våte håndklær - i flere timer. Tørker du deg i ansiktet med et slikt - eller på henda - og så klør deg i nesa eller gnir deg i øya - så er du solgt. Tørke snørr av unga er en bankers metode å bli smitta av et eller flere vira.

Nå skjønner jeg ikke helt hva du rører med, men det er altså ingen grunn til å tro at det var smitte, ikke vanlige bivirkninger fra vaksinen jeg tok dagen før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
RichardNoname skrev (13 timer siden):

Det han beskriver er jo helt typiske symptomer etter å ha tatt vaksinen, både når det gjelder tidslinje og symptomenes art. Da er det vel mye mer nærliggende at det er vaksinen enn at han har hatt korona i litt under ett døgn? 

Det er ikke så lett å påvise i ettertid, men er ikke så verdifulle data å bruke til noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
knipsolini skrev (13 timer siden):

Nå skjønner jeg ikke helt hva du rører med, men det er altså ingen grunn til å tro at det var smitte, ikke vanlige bivirkninger fra vaksinen jeg tok dagen før. 

Og jeg skjønner ikke hvordan du kan vite alt så sikkert.

Lenke til kommentar

Tok 3dje dose for fire dager siden. Føles bra å være litt bedre beskyttet og gir meg litt bedre samvittighet hvis jeg skal henge med folk.

Men det var nervepirrende å dra inn til byen for å få stikket all den tiden jeg har isolert meg her ute i ødemarka. Stress med munnbind som ikke sitter skikkelig. Burde skaffe meg noe som sitter litt bedre. Den jeg har glir konstant ned når jeg må snakke, det er anstrengende og litt pinlig. 

Skulle gjerne tatt meg en skikkelig bytur igjen og møtt litt venner og slikt IRL, men med så mye smitte som det er orker jeg ikke. Men så har jeg heldigvis ikke veldig store abstinenser da for å være sosial. Greit sånn sett å være introvert.

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (2 timer siden):

Tok 3dje dose for fire dager siden. Føles bra å være litt bedre beskyttet og gir meg litt bedre samvittighet hvis jeg skal henge med folk.

Men det var nervepirrende å dra inn til byen for å få stikket all den tiden jeg har isolert meg her ute i ødemarka. Stress med munnbind som ikke sitter skikkelig. Burde skaffe meg noe som sitter litt bedre. Den jeg har glir konstant ned når jeg må snakke, det er anstrengende og litt pinlig. 

Skulle gjerne tatt meg en skikkelig bytur igjen og møtt litt venner og slikt IRL, men med så mye smitte som det er orker jeg ikke. Men så har jeg heldigvis ikke veldig store abstinenser da for å være sosial. Greit sånn sett å være introvert.

Så bra at du har fått tredje dose! 🥰

Introverte mennesker er nok de menneskene som takler pandemien best, når man elsker alenetid og man foretrekker å holde avstand til andre fra før av så blir ikke overgangen så ekstrem, som for mennesker som nærmest må være med alle menneskene de kjenner fysisk hver dag for å unngå å bli deprimerte og ensomme. 

Skjønner godt at det føles litt ubehagelig når det er uvant. Høres ut som du kanskje har et munnbind som ikke er helt passelig for deg, forsøk med en annen type! 

Selv om smitten er høy nå vil det jo vi etterhvert komme over denne bølgen også. Jeg tenker at det er helt innafor å være med noen IRL nå, jeg, for det første kan man møte folk utendørs (gå tur, på ski) og holde avstand, og for det andre, hvis man holder seg til  venner som tar forhåndsregler for korona, så går det nok helt greit å møte noen nå. 

Lenke til kommentar
Dart skrev (3 timer siden):

Og jeg skjønner ikke hvordan du kan vite alt så sikkert.

Jeg kan selvfølgelig ikke vite sikkert, men det er opplagt langt mer sannsynlig at det skyldtes booster og ikke at jeg ved et vanvittig sammentreff ble smittet akkurat nå, uten å få noen av de mest typiske symptomene. Jeg forstår at man enkelt kan bli smittet (selv om kontaktsmitte som du fokuserer på har vist seg å være en relativt sjelden form for smitte når det kommer til covid). Men det er samtidig begrenset hvor ofte du kan bli smittet og hvor lenge du kan være syk, i Norge har vel fortsatt majoriteten ikke hatt covid én gang engang. En tilfeldig dag ila året er det hva, maks 1% sannsynlighet for at du har covid? Når jeg da får helt forventede symptomer (kun) dagen etter å ha tatt booster, symptomer som ikke inkluderer forkjølelsesymptomer som er typisk for covid, så er det selvfølgelig helt på jordet å gjette på at jeg egentlig var smittet. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk tredje dose på tirsdag.
Gikk for Moderna siden det var den jeg fikk sist og det faktum at jeg er gammel nok til å ta den etter anbefalingene som er gitt.
Onsdagen var jeg svimmel og litt dårlig med feber utpå kvelden.
Torsdag våknet jeg frisk og rask men symptomer med svimmelhet og svak "manfluensa" dro seg til utover kvelden.
Fredag, bedre form men sliter fortsatt med litt svimmelhet uten å kunne stadfeste om det er vaksinens skyld eller at noe annet som er i ferd med å skje.
Angrer jeg? Nei!

Ville jeg gjort det igjen ved en senere anledning om det skulle trenges? Helt klart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tok tredje dose med Pfizer på tirsdag, ble jævlig dårlig denne gang også.

Men heldigvis gikk det fort over også denne gang, så helt fin igjen i dag, med unntak av at døgnrytmen fikk seg en knekk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL

Jeg ble ganske slapp på ettermiddagen etter første med pfizer og samme med moderna på andre. I går valgte jeg pfizer på tredje og var litt slapp i går ettermiddag men ellers ikkeno. Jeg valgte pfizer som booster basert på et par kommentarer jeg har sett på forumet her og egen vurdering.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Da har jeg bestilt tid for dose 3. Har stått over helt til nå pga betenkeligheter. Men nå er det snart bare jeg igjen i hele slekta som ikke har blitt smittet enda. All logikk tilsier vel at det bare er et tidspørsmål før det skjer?
Har ikke hørt om problemer med 3 dose fra de andre, så nå hoppper jeg i det. 
Det var veldig begrenset med tider nå, så jeg endet opp med et apotek denne gangen, litt lenger unna. Det nære stedet hadde kun en dag og ett klokkeslett som kolliderte med noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (7 minutter siden):

Da har jeg bestilt tid for dose 3. Har stått over helt til nå pga betenkeligheter. Men nå er det snart bare jeg igjen i hele slekta som ikke har blitt smittet enda. All logikk tilsier vel at det bare er et tidspørsmål før det skjer?
Har ikke hørt om problemer med 3 dose fra de andre, så nå hoppper jeg i det. 
Det var veldig begrenset med tider nå, så jeg endet opp med et apotek denne gangen, litt lenger unna. Det nære stedet hadde kun en dag og ett klokkeslett som kolliderte med noe annet.

Hvordan kan du være så sikker på at du ikke har blitt smitta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...