Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal du ta tredje dose?


Gjest 66e57...585

Skal du ta 3.dose?  

264 stemmer

  1. 1. Skal du ta 3.dose?

    • Ja
      180
    • Nei
      83


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mechablast skrev (58 minutter siden):

Om jeg får tilbud om det så, ja, ser ikke noen grunn til å la være

 

Powertrainer skrev (31 minutter siden):

Ja selvfølgelig skal jeg det

 

Snikpellik skrev (5 minutter siden):

Blir jeg anbefalt å ta den, klart jeg gjør.

Bra!! 🥰

Mechablast skrev (30 minutter siden):

Du burde hatt en meningsmåling 🙂

Enig. Jeg kan ordne dette TS hvis du ønsker?

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest 66e57...585
Mechablast skrev (31 minutter siden):

Du burde hatt en meningsmåling 🙂

Ja fant ikke ut hvordan 😊. Men ser for meg lavere oppslutning enn dose to

Anonymous poster hash: 66e57...585

Lenke til kommentar

Jeg er i risikogruppen pga. autoimmun sykdom, så jeg kommer til å ta den, om ikke annet enn for min gamle bestemor sin del og min mor med samme sykdom. Like greit å gjøre det for fellesskapet.

Jeg fikk heller ikke noe særlig til bivirkninger av dose 1 og 2 annet enn verking i armen og litt hodepine.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest d7b5c...6fd

Venter fortsatt på en fornuftig løsning på første dose. Det tar meg 3 timer hver vei å gå til stedet de har drop-in, og det var 3 timer kø, før de stengte, den gangen jeg forsøkte. Innkallingen jeg ba om havnet på fellesferien, og jeg fikk aldri noe nytt tilbud, bare beskjed om å gå i 6 timer og håpe at drop-in ikke har kø til stenging.

 

Anonymous poster hash: d7b5c...6fd

Lenke til kommentar
Gjest d7b5c...6fd skrev (13 minutter siden):

Venter fortsatt på en fornuftig løsning på første dose. Det tar meg 3 timer hver vei å gå til stedet de har drop-in, og det var 3 timer kø, før de stengte, den gangen jeg forsøkte. Innkallingen jeg ba om havnet på fellesferien, og jeg fikk aldri noe nytt tilbud, bare beskjed om å gå i 6 timer og håpe at drop-in ikke har kø til stenging.

 

Anonymous poster hash: d7b5c...6fd

Ai, høres ut som du bor ute i distrikts-Norge? Forsøk å send en ny mail til kommunen og spør om de kan for eksempel kan tilby vaksinasjon et sted som ligger nærmere deg? Skader ikke å spørre i hvertfall tenker jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pr idag nei, tenker heller bare se det an, mye forsking pågår på bruken av full verdig spike protein i vaksinen blant annet.

Hadde jeg hatt risiko for alvorlig forløp som veldig høy bmi med diabetes, høy blodtrykk, kols osv eller eldre 60+ hadde jeg nok tatt den.

Felleskap argumentasjonen har falt helt bort, selv de med nylig 2 doser blir lett smittet, mange er asymptomatisk som igjen fører til at man enkelt kan smitte sine eldre.

Å drive ta dose etter dose for å kanskje unngå bli smittet i 2-4mnd pr dose er jo bare latterlig.

Endret av Kazuo
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kazuo skrev (15 minutter siden):

Pr idag nei, tenker heller bare se det an, mye forsking pågår på bruken av full verdig spike protein i vaksinen blant annet.

Hadde jeg hatt risiko for alvorlig forløp som veldig høy bmi med diabetes, høy blodtrykk, kols osv eller eldre 60+ hadde jeg nok tatt den.

Felleskap argumentasjonen har falt helt bort, selv de med nylig 2 doser blir lett smittet, mange er asymptomatisk som igjen fører til at man enkelt kan smitte sine eldre.

Å drive ta dose etter dose for å kanskje unngå bli smittet i 2-4mnd pr dose er jo bare latterlig.

Man tar da vel ikke vaksine for å unngå å bli smittet, men for å minimere sjansen for å bli syk når man blir det. Slik som med influensavaksinene.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tar den så fort jeg får tilbud om det. Om det blir ny dose hver 6 mnd for å vedlikeholde beskyttelsesgraden så gjør jeg det å.

Er ikke bekymret over selve vaksinen selv. Leser at en del unge friske som har fått langtidsskader av covid19 infeksjon. Disse blir fortsatt registert som milde sykdomsforløp, men er bekymringsverdig for min del. Dose 3 gir 75% beskyttelse mot Omicron i følge tall fra storbritannia. Om jeg også da har mindre risk for å bidra til videre spredning er det win på alle måter.

Vil også si at jeg har forståelse for de som synes det er skummelt eller vanskelig å forholde seg til vaksiner. Ønsker ikke å dømme eller hakke på noen, dette er bare mitt eget ståsted.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...