Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal du ta tredje dose?


Gjest 66e57...585

Skal du ta 3.dose?  

264 stemmer

  1. 1. Skal du ta 3.dose?

    • Ja
      180
    • Nei
      83


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Dart skrev (5 timer siden):

En godt ristet blanding av 1 del sitronsaft og 1 del honning holdt spyttkjertlene i gang og lindret kløen i halsen

Glemte å si at blandingen etser på tennene. Bruk sugerør så det kommer ned i halsen uten å nå tennene. Hold det i halsen og svelg det så. Neste dose kan tas hvert 10 min om det trengs. For å unngå etsing på tenna kan du skylle med vann etterpå, men ikke puss tenna før det er gått en time. Som med annet syreholdig løser det opp ytterste laget på emaljen om det får virke lenge og gjør det porøst en time. Hvis du da pusser tenna med tannkrem, så sliper du av for mye av den. Pusse uten tannkrem sliper ikke og er trolig ikke problem. Sitron er noe av det sureste som fins, og derfor får det spyttkjertlene til å løpe løpsk og holde halsen fuktig lenge. Trolig avleder det klø-nervene i halsen en stund og lindrer svie. Honningen oppveier smaken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Jarmo skrev (På 10.1.2022 den 20.39):

Har tatt 3 doser nå og ikke fått noe skader skader skader skader...  ^^

Var det ikke en som fikk mye kroppshår og begynte å ule mot fullmånen etterpå? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
nightowl skrev (28 minutter siden):

Jeg fikk 3dje dose for snart 2 timer siden, så litt tidlig å si for min egen del .. 😃

Med den voldsomme eskaleringen av smitte etter at omicron entret scenen, så kommer det til å være mange sjuke og halvsjuke å se i terrenget. Klarer de å gå og f eks handle på Polet så gjør de det. Dermed er det mange vandrende virusfabrikker ute og går. Får de samme symptomer som meg så kommer de til å hoste og nyse for hvert skritt.

Lenke til kommentar

Tok tredje dose i dag. Tok Pfizer og Moderna tidligere. Tok Moderna igjen nå.

Jobber med produkter tilknyttet store skumle bigpharma og norsk helsevesen. Vet hvor mye de har jobbet og jobber for å finne en løsning så sikkert og så snart som mulig. Har ingenting å frykte av vaksinen eller norske helsemyndigheter, og siden jeg har sett (for det meste uvaksinerte) covidsyke voksne mennesker grine i frykt for å dø samt spør om det nå er for sent å ta vaksinen vet jeg at valget er relativt lett her.

Folk får gjøre som de vil all den tid dette er et valg og ikke et krav, jeg ser ingen grunn til å være sint på folk som ikke gjør som jeg, men de får også liten sympati fra flere hold..

Endret av Retroman
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tok tredje dose i dag sjæl. Var egentlig veldig likegyldig denne gangen i motsetning til de to første, men etter en del mas fra dama så plukket jeg opp den tredje dosen med Pfizer. Gikk fort unna, merket heller ikke denne gangen mye til stikket, kunne like gjerne vært en negl som kom borti armen. Begynt å bli litt øm i armen, håper på veldig milde bivirkninger denne gangen også. Litt spent på hvordan det skal bli på jobb i morgen om det går verre denne gangen, travle dager på jobben. Litt usikker på hva jeg får ut av booster ettersom jeg er  tidlig i 30-årene, men litt gøy må man jo ha det. Har hatt et par veldig irriterende og ganske lange forkjølelser ila høsten, så forhåpentligvis gjør boosteren at jeg får en mer behagelig Omikron-infeksjon når den nok kommer ila de neste ukene/månedene? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
RichardNoname skrev (9 minutter siden):

Har de ikke drop-in på apotek etc. nå? 

Kommunen har dropin (vaksine satt av militær personell) til og med i morgen.
Men ser ut til at jeg har regnet feil, og må vente enda 2 uker til...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Legeforeningen: Vitenskapen har på kort tid generert effektive vaksiner mot covid-19, men ennå ikke svart fullt ut på spørsmålet om hvordan vi kan få flest mulig til å ta vaksinen.

En morgen i 1962 satt Roald Dahl ved sengen til datteren sin, Olivia. Hun var på bedringens vei etter en mesling-infeksjon. «Hvordan føler du deg?» spurte han. «Trett», svarte hun. Neste morgen var hun død.

Meslinger dreper 5000 mennesker hvert å bare i Afghanistan, men det er også der det er minst tilgang på vaksiner og minst kunnskap eller helsepersonell. Ennå møtes helsepersonell daglig over alt med at det "bare er en barnesykdom" og likegyldighet eller noen ganger aggressiv motstand i lommer av uvitende befolkning over hele verden. Vitenskapen har lært mye av meslingevirusets og andre virale herjinger.

Ragnhild Ørstavik er assisterende sjefredaktør i Tidsskriftet.   Les mere...
 

Spoiler

Foto: Einar Nilsen

 

Lenke til kommentar

Gikk ganske så bra denne gangen også, selv om jeg følte med dårligere enn etter de to første. Hadde bare en litt øm arm på torsdag da jeg tok booster, i går så følte jeg meg helt bra frem til det hadde gått ca et døgn fra jeg tok vaksinen. Følte meg veldig slapp, vondt i skuldre og ryggen, og sannsynligvis litt feber. Våknet i dag og følte meg topp igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
knipsolini skrev (11 minutter siden):

Våknet i dag og følte meg topp igjen

Jeg våger å gjette at du ble smittet - men opplevde det ganske asymptomatisk,  at du har god motstand (er ung) og kanskje har oppdatert immunsystem. Jeg har selv opplevd i fjern fortid å få bittesmå symptomer på virusinfeksjoner mens andre ligger strødd, og motsatt at jeg er drit-sjuk og andre bare snufser - i historiske influensarunder. Som oftest har jeg sluppet unna med litt hoste og nysing der andre nærkontakter ligger i senga.

Dette vi har nå er ikke influensa, men viser at virus rammer ulikt men rammer etter visse tendenser.

Jeg ble j..... sjuk av omicron denne gangen. To uker nå med et helt "orkester" av ubehagelige symptomer.

Lenke til kommentar
Dart skrev (17 minutter siden):

Jeg våger å gjette at du ble smittet - men opplevde det ganske asymptomatisk,  at du har god motstand (er ung) og kanskje har oppdatert immunsystem. Jeg har selv opplevd i fjern fortid å få bittesmå symptomer på virusinfeksjoner mens andre ligger strødd, og motsatt at jeg er drit-sjuk og andre bare snufser - i historiske influensarunder. Som oftest har jeg sluppet unna med litt hoste og nysing der andre nærkontakter ligger i senga.

Dette vi har nå er ikke influensa, men viser at virus rammer ulikt men rammer etter visse tendenser.

Jeg ble j..... sjuk av omicron denne gangen. To uker nå med et helt "orkester" av ubehagelige symptomer.

Det han beskriver er jo helt typiske symptomer etter å ha tatt vaksinen, både når det gjelder tidslinje og symptomenes art. Da er det vel mye mer nærliggende at det er vaksinen enn at han har hatt korona i litt under ett døgn? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dart skrev (15 timer siden):

Jeg våger å gjette at du ble smittet - men opplevde det ganske asymptomatisk,  at du har god motstand (er ung) og kanskje har oppdatert immunsystem. Jeg har selv opplevd i fjern fortid å få bittesmå symptomer på virusinfeksjoner mens andre ligger strødd, og motsatt at jeg er drit-sjuk og andre bare snufser - i historiske influensarunder. Som oftest har jeg sluppet unna med litt hoste og nysing der andre nærkontakter ligger i senga.

Dette vi har nå er ikke influensa, men viser at virus rammer ulikt men rammer etter visse tendenser.

Jeg ble j..... sjuk av omicron denne gangen. To uker nå med et helt "orkester" av ubehagelige symptomer.

Smittet? Det var 99,999% sikkert pga booster som jeg tok dagen før. Jeg hadde lignende etter dose #2 også, følte meg litt dårlig dagen etter og fin igjen to dager etter. Har heller ikke sår hals, rennende nese eller noe annet som kan minne om Omikron. 

Men ja, kjedelig å høre at du ble så syk av Omikron. Enkelte har kalt Omikron en "mild forkjølelse" som det ikke er noe belegg for å hevde. Heldigvis blir færre lagt inn, men få/ingen blir lagt inn pga mild forkjølelse. Får håpe for min del at booster gjør sykdomsforløpet mildere når jeg får Omikron også. 

Endret av knipsolini
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
knipsolini skrev (1 minutt siden):

Smittet? Det var 99,999% sikkert pga booster som jeg tok dagen før.

Du eller noen andre kan ikke med sikkerhet bestemme selv når eller hvor de ble smittet.
Dessverre kan et virus eller flere vira være overalt. Vira kan t o m ligge latent på overflater - eller f eks i våte håndklær - i flere timer. Tørker du deg i ansiktet med et slikt - eller på henda - og så klør deg i nesa eller gnir deg i øya - så er du solgt. Tørke snørr av unga er en bankers metode å bli smitta av et eller flere vira.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...