Gå til innhold

Alle former for religion må forbys


Anbefalte innlegg

djgudleif skrev (På 5.12.2021 den 20.39):

Jepp. Bruker tid og jordas unødvendige ressurser på dette. Religion må 100% forbys og kan ikke under noen omstendigheter forsvares.

Hva med kommunisme.? Kommunismen har utviklet seg til en falsk religion som blir forkynt over hele verden ,idet den tiltar seg den myndighet som tilhører Gud og får menneskene til å se hen til staten eller frelse.

En idelogi dirigert av en totalitær stat. Også Som eksempel i Iran, Arabia...........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (23 timer siden):

Her kommer tankepolitiet.

Hva med journalister. De har så stor makt. De er også guder

Når en vil forandre verden, så vil en gå inn på skolen og blir journalister og dermed oppnår med makt.

Arne treholt var jo journalist og han var ikke enig med norsk politikk. Han mente at han har alltid rett. Derfor blir han spion.?

Lenke til kommentar

Tja.. Om for eksempel folk blir fortalt en ting lenge nok og det blir en stor nok almen aksept gitt rundt visse påstander uten mulighet til å finne ut av påstanden på egen hånd så kan disse være så drøye at de kan sammenlignes med aspekter fra religiøs tro. Og joda, ledere kan bli ansett som bortimot å være guder.

Eksempler er jo blant annet Stalin som ønsket en type gude-status ved å henge på veggen til alle i sovjet. Han skulle tilbes daglig.
Og jeg er nesten sikker på at om NK gikk inn for det så kunne de fått folket sitt til å mene at Kim Jong-un - han kan faktisk gå på vannet. 

Men begge deler er jo til dels avhengig av et veldig godt propaganda apparat som indoktrinerer folket til å tro hva dem ønsker at folket skal tro (kanskje også i tillegg forsikre seg om at folk forteller seg selv dette daglig via makt)
Noe som til dels også kirken historisk sett har gjort for og spre seg raskere og mer effektivt.

Lenke til kommentar
kumokk skrev (19 timer siden):

Hva med journalister. De har så stor makt. De er også guder

Når en vil forandre verden, så vil en gå inn på skolen og blir journalister og dermed oppnår med makt.

Hva er egentlig poenget ditt ? Er du for forbud mot all religion, eller bare for forbud mot kommunisme og journalisme ?

Jeg tror egentlig ikke du vet hva  guder er, det forventes litt mer av gudene enn og skrive kjipe anmeldelser av actionfilmer.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (På 4.3.2022 den 16.18):

Hva er egentlig poenget ditt ? Er du for forbud mot all religion, eller bare for forbud mot kommunisme og journalisme ?

Jeg tror egentlig ikke du vet hva  guder er, det forventes litt mer av gudene enn og skrive kjipe anmeldelser av actionfilmer.  

Hvorfor er det så mange religion. Ifølge en ganske fersk oversikt finnes det ti hovedreligioner og cirka 10 000 sekter. Om lag 6000 av disse er i Afrika, 1200 i USA og flere hundre i andre land. Det er mange faktorer som har bidratt til at det er blitt dannet nye religiøse grupper. Noen har sagt at de forskjellige religionene alle står for forskjellige måter å presentere den religiøse sannhet på.

Men når vi sammenligner det de lærer og gjør, med Bibelen, ser vi at forklaringen snarere er at menneskene har fulgt andre mennesker istedet for å lytte til Gud. Det er også verdt å merke seg at læresetninger som religionene har til felles, men som avviker fra Bibelen.  I svært mange tilfelleskriver seg fra det gamle Babylon. Hvem er det som står bak denne religiøse forvirringen. Bibelen viser at Satan Djevelen er denne verdens gud. ( 2.kor 4:4)

Hvor viktig er det ikke da at vi forvisser oss om at vi virkelig tilber den sanne Gud,som har skapt himmelen og jorden og at vår tilbedelse behager ham. Godkjenner Gud alle religioner? I følge Bibelen , dommerne 10:6-7: Israelittene ( Jakob etterkommere) fortsatte å gjøre det som var ondt i ( Jehova) øyne. De dyrket Ba``al-gudene og Astarte-bildene, Arams, Sidons og Moabs guder og ammonittenes og filisternes guder. De vendte seg bort fra ( Jehova) og vil ikke tjene ham. Da flammet ( Jehova) vrede opp mot israelittene. Det er tydelig at Jehova ikke godkjenner at vi tilber noe annet eller noen annen enn ham, den sanne Gud som har skapt himmelen og jorden.

Lenke til kommentar
3 hours ago, kumokk said:

Hvorfor er det så mange religion. Ifølge en ganske fersk oversikt finnes det ti hovedreligioner og cirka 10 000 sekter. Om lag 6000 av disse er i Afrika, 1200 i USA og flere hundre i andre land. Det er mange faktorer som har bidratt til at det er blitt dannet nye religiøse grupper. Noen har sagt at de forskjellige religionene alle står for forskjellige måter å presentere den religiøse sannhet på.

Men når vi sammenligner det de lærer og gjør, med Bibelen, ser vi at forklaringen snarere er at menneskene har fulgt andre mennesker istedet for å lytte til Gud. Det er også verdt å merke seg at læresetninger som religionene har til felles, men som avviker fra Bibelen.  I svært mange tilfelleskriver seg fra det gamle Babylon. Hvem er det som står bak denne religiøse forvirringen. Bibelen viser at Satan Djevelen er denne verdens gud. ( 2.kor 4:4)

Hvor viktig er det ikke da at vi forvisser oss om at vi virkelig tilber den sanne Gud,som har skapt himmelen og jorden og at vår tilbedelse behager ham. Godkjenner Gud alle religioner? I følge Bibelen , dommerne 10:6-7: Israelittene ( Jakob etterkommere) fortsatte å gjøre det som var ondt i ( Jehova) øyne. De dyrket Ba``al-gudene og Astarte-bildene, Arams, Sidons og Moabs guder og ammonittenes og filisternes guder. De vendte seg bort fra ( Jehova) og vil ikke tjene ham. Da flammet ( Jehova) vrede opp mot israelittene. Det er tydelig at Jehova ikke godkjenner at vi tilber noe annet eller noen annen enn ham, den sanne Gud som har skapt himmelen og jorden.

Du forutsetter at akkurat de hellige skriftene du abonnerer på, faktisk er noe annet enn fri fantasi blandet med blåkopier av tidligere religioners dogmer. Det er det stadig flere som ikke gjør.

Dessuten vil nok et enormt flertall av religiøse personer ikke si seg enig i at "de forskjellige religionene alle står for forskjellige måter å presentere den religiøse sannhet på."

Hjemmelekse til deg:
- Whataboutism/tu quoque
- Jon Niklas Rønning og Ole Paus - Påstand

Lenke til kommentar
kumokk skrev (9 timer siden):

Hvorfor er det så mange religion. Ifølge en ganske fersk oversikt finnes det ti hovedreligioner og cirka 10 000 sekter. Om lag 6000 av disse er i Afrika, 1200 i USA og flere hundre i andre land. Det er mange faktorer som har bidratt til at det er blitt dannet nye religiøse grupper. Noen har sagt at de forskjellige religionene alle står for forskjellige måter å presentere den religiøse sannhet på.

Et rimelig standpunkt, hvis man først føler man må ta et.

 

kumokk skrev (9 timer siden):

Men når vi sammenligner det de lærer og gjør, med Bibelen, ser vi at forklaringen snarere er at menneskene har fulgt andre mennesker istedet for å lytte til Gud. Det er også verdt å merke seg at læresetninger som religionene har til felles, men som avviker fra Bibelen. I svært mange tilfelleskriver seg fra det gamle Babylon. Hvem er det som står bak denne religiøse forvirringen. Bibelen viser at Satan Djevelen er denne verdens gud. ( 2.kor 4:4)

Her er vi nok uenige. Om man ser på menneskelige samfunn så  er det først og fremst likhetene i etikk og levemåte som er slående. Munker har mange likhetstrekk, enten de er fra kristendommen, buddhismen eller hinduismen. Hvis du skal komme med en slik påstand bør du i alle fall gi et eksempel på hva du synes er i strid med Bibelen som "de andre gjør", i den grad du mener dette. Oppgi gjerne også hvilken retning av kristendommen du selv tilhører, ikke fordi det er noen plikt, men fordi det hjelper meg å vite hva du tror på, noe jeg selvsagt respekterer uansett. Til informasjon så er jeg selv luthersk kristen som Den norske kirke og har tilsvarende en mastergrad i teologi.

 

kumokk skrev (9 timer siden):

Hvor viktig er det ikke da at vi forvisser oss om at vi virkelig tilber den sanne Gud,som har skapt himmelen og jorden og at vår tilbedelse behager ham. Godkjenner Gud alle religioner? I følge Bibelen , dommerne 10:6-7: Israelittene ( Jakob etterkommere) fortsatte å gjøre det som var ondt i ( Jehova) øyne. De dyrket Ba``al-gudene og Astarte-bildene, Arams, Sidons og Moabs guder og ammonittenes og filisternes guder. De vendte seg bort fra ( Jehova) og vil ikke tjene ham. Da flammet ( Jehova) vrede opp mot israelittene. Det er tydelig at Jehova ikke godkjenner at vi tilber noe annet eller noen annen enn ham, den sanne Gud som har skapt himmelen og jorden.

Her er vi nok uenige. Det vil si, jeg er enig i at det er mulig å snu seg vekk fra Gud, gjøre ondt og tilbe djevelen. Problemet jeg har med din tese her er at "alle som tror noe annet enn meg tilber djevelen". I realiteten er det noen veldig få ødelagte mennesker som gjør dette konsekvent. Etter mitt syn er hatet mot annerledestroende muligens det synet som har skapt mest ondskap fra kristne gjennom tidene og som vi derfor egentlig har tatt et oppgjør med, men som vi må ta nye oppgjør med til alle kristne er på bedre tanker. Det første du kan gjøre, hvis du ikke ønsker veiledning av en prest (ingen norsk prest ville gitt deg disse tankene), er å forholde deg til Det nye testamente, fordi det er oss gitt av Jesu disipler og har ikke denne fremmedfiendtlige holdningen, som enkelte tekster i Det gamle testamente er gjennomsyret av.

 

Hvis du lurer på hva slags holdning Jesus hadde til andre religioner og sekter, så har Bibelen svar på det. Gå til Lukas kapittel 10, vers 25. og les til vers 37. Som bakgrunnsinformasjon så bør du også vite at jødene på den tida hatet samaritanerne så sterkt at de blant annet hadde ødelagt tempelet deres på Gerisimfjellet, inspirert av de samme tekstene som du siterer nå og lignende tekster fra Det gamle testamente. Merk deg hvem som er helten i fortellingen og spør deg selv om du tror at Jesus mente helten egentlig tilba Satan.

 

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (18 timer siden):

Det vil si, jeg er enig i at det er mulig å snu seg vekk fra Gud, gjøre ondt og tilbe djevelen. Problemet jeg har med din tese her er at "alle som tror noe annet enn meg tilber djevelen". I realiteten er det noen veldig få ødelagte mennesker som gjør dette konsekvent.

Hmmm... ? Sier Gud noe om hvem mennesker av kjøtt og blod skal tilbe da? Joh.4.24: «Gud er ånd, og den som tilber ham, må tilbe i ånd og sannhet.»

Leser man fra 1.Kor.15.45-50 har man en avklaring omkring dette. Det åndelige mener jeg, som er det himmelske og nye mennesket.

Rom.8.6-8:  For det kjøttet vil, er død, men det Ånden vil, er liv og fred. Derfor er det som kjøttet vil, fiendskap mot Gud, for det bøyer seg ikke under Guds lov og kan heller ikke gjøre det. De som kjøtt og blod har makten over, kan ikke være til glede for Gud.

Jeg mener jo at alle guder som ikke er guder skal samles inn under den Gud Bibelen forkynner, men som i Joh.10.34-35 forklarer : Jesus svarte: «Står det ikke skrevet i deres egen lov: Jeg har sagt:‘ Dere er guder’? De som Guds ord kom til, blir altså i loven kalt guder, og Skriften kan ikke settes ut av kraft.

Ikke at jeg vil utfordre noen å tilbe djevelen, men i følge skriften ble han etter et oppgjør med seg selv en lysets engel, og dermed driver Belsebul (Satan) ut de onde åndene som også er ved Guds ånd, og da har Guds rike oppstått (Matt.12.26-28)

Dette er noe som virker inn på det som skjer da Jesus var gjest hos tollere og syndere og fariseerne så dette og spurte disiplene: 

«Hvorfor spiser mesteren deres sammen med tollere og syndere?» Men Jesus hørte det og sa: «Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. Gå og lær hva dette betyr:
Det er barmhjertighet jeg vil ha, ikke offer. Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere.»

Så jeg tror på at alle er likeverdige slik at noen bør feie...?

Jeg har sagt dette før, og gjentar: Simeon har forklart hvordan Gud for lenge siden sørget for å vinne seg et folk av hedninger for sitt navn. (Apg.15.14)

Jeg regner nesten med at det gjør verken fra eller til hva man tror eller tilber i denne verden, hvor engang alle må bøye kne for Gud? Også de fattige i ånden?

Matt.5.3: «Salige er de som er fattige i ånden, for himmelriket er deres.»

Beklager om jeg forstyrrer debatten... skal ikke gjøre det mer, men synes en med mastergrad i teologi burde vite om disse forhold.. 😊

Endret av Wall Dorf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Faren min trodde til det siste at Ap var et parti for arbeidere, og at oljeindustrien ikke hadde noe å si, det var Ap som hadde bygget landet. Gerhardsen var en gud. Men miraklenes tid er forbi og nesten alle i min fars menighet er døde.

Uten oljen ville vi vært i ca samme situasjon som Hellas. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Å tro på de abrahamittiske gudekonseptene medfører noen merkelige forutsetninger. Bl a må du tro at mennesker IKKE er en menneskeape-rase, men en slags halvgud . Så må du tro at planeten ble laget og oppsto for 6000 år siden.

Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 6.3.2022 den 6.17):

Et rimelig standpunkt, hvis man først føler man må ta et.

 

Her er vi nok uenige. Om man ser på menneskelige samfunn så  er det først og fremst likhetene i etikk og levemåte som er slående. Munker har mange likhetstrekk, enten de er fra kristendommen, buddhismen eller hinduismen. Hvis du skal komme med en slik påstand bør du i alle fall gi et eksempel på hva du synes er i strid med Bibelen som "de andre gjør", i den grad du mener dette. Oppgi gjerne også hvilken retning av kristendommen du selv tilhører, ikke fordi det er noen plikt, men fordi det hjelper meg å vite hva du tror på, noe jeg selvsagt respekterer uansett. Til informasjon så er jeg selv luthersk kristen som Den norske kirke og har tilsvarende en mastergrad i teologi.

 

Her er vi nok uenige. Det vil si, jeg er enig i at det er mulig å snu seg vekk fra Gud, gjøre ondt og tilbe djevelen. Problemet jeg har med din tese her er at "alle som tror noe annet enn meg tilber djevelen". I realiteten er det noen veldig få ødelagte mennesker som gjør dette konsekvent. Etter mitt syn er hatet mot annerledestroende muligens det synet som har skapt mest ondskap fra kristne gjennom tidene og som vi derfor egentlig har tatt et oppgjør med, men som vi må ta nye oppgjør med til alle kristne er på bedre tanker. Det første du kan gjøre, hvis du ikke ønsker veiledning av en prest (ingen norsk prest ville gitt deg disse tankene), er å forholde deg til Det nye testamente, fordi det er oss gitt av Jesu disipler og har ikke denne fremmedfiendtlige holdningen, som enkelte tekster i Det gamle testamente er gjennomsyret av.

 

Hvis du lurer på hva slags holdning Jesus hadde til andre religioner og sekter, så har Bibelen svar på det. Gå til Lukas kapittel 10, vers 25. og les til vers 37. Som bakgrunnsinformasjon så bør du også vite at jødene på den tida hatet samaritanerne så sterkt at de blant annet hadde ødelagt tempelet deres på Gerisimfjellet, inspirert av de samme tekstene som du siterer nå og lignende tekster fra Det gamle testamente. Merk deg hvem som er helten i fortellingen og spør deg selv om du tror at Jesus mente helten egentlig tilba Satan.

 

Det apostelen Johannes skrev ned i det 16.kapittel i Åpenbaringen, var ikke hele det syn som viser hvordan den Babylon den store blir ødelagt. Akkurat som han ble slått av forundring over de opplysninger som han etter hvert fikk i det profetiske synet, blir vi nettopp de ting som det ble forutsagt skulle finne sted i forbindelse med at Jehova Guds dom ble fullbyrdet over den babyloniske religions verdensrike. 

Den hemmelighetsfulle skjøgen er Babylon den store. Med tiden ble babylonske religion religiøse læresetninger og skikker spredt til mange land. Babylon de store ble derfor et passende navn på falsk religion som et hele. ( De hadde over 1000 forskjellige religioner)  Bare noen dystre ruiner vitner idag om denne byens tidligere eksistens og herlighet.

Skjøgen har likt å blande seg opp i denne verdens politikk og påvirke den politiske utvikling til sin egen fordel. Skjøgen tilfredsstiller de politiske herskere eller konger som vil leke med henne i religiøse henseende for å få dem til å føle seg veltilfreds med sin verdslige handlemåte. Hun ber om himmelens velsignelse over deres selviske, ærgjerrige planer, hun velsigner deres konflikter som skyldes deres bestrebelser for å oppnå politisk, kommersielt eller militært overherredømme, hun får dem til å føle at de har himmelens godkjennelse og gjør Guds vilje, slik at de har sikret seg en framtid i den kommende verden. Denne verden har ikke vært noen velsignelse for menneskene, men har latt dem make religionskriger, fattigdom, dårlig moral, fullt av styggheter og urenheter , menneskeblod, spesielt blod som er blitt utgytt under religiøse forfølgelser.ja,  nærværende onde verden.

Babylon den store religiøse verdensrike  satte sitt håp til at det skulle bevare freden  i verden og denne måten red på dette dyret FN og  forente seg med politikerne å tilbe dyrets bilde.  FN lar seg ikke lure av de falske religioner og ødelegger dem fordi de er ansvarlig og må betale med sitt eget liv for all den nedslakning av mennesker på jorden og har fordervet menneskene på jorden med sitt religiøse hor. Jehova Gud trengte ikke bevise noe for seg selv. Men for at disse stridsspørsmålene aldri mer skulle forstyrre freden og trivelsen i universet, har han latt gå tilstrekkelig lang tid for at de skulle bli for at de skulle bli avgjort en gang for alle.. Gud har derfor latt både satan og menneskeheten få prøve alle de styreformer som de selv har skapt. Ingen av dem har ført til varig lykke.

Lenke til kommentar
On 3/9/2022 at 4:19 PM, kumokk said:

Det apostelen Johannes skrev ned i det 16.kapittel i Åpenbaringen, *snipp, snapp, snute*

For en flott TOLKNING av deler av boka som fremfor alle andre bøker i bibelen får meg til å tro at lysergsyredietylamid ble oppfunnet LEEEENGE før 1938.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
djgudleif skrev (På 5.12.2021 den 20.39):

Jepp. Bruker tid og jordas unødvendige ressurser på dette. Religion må 100% forbys og kan ikke under noen omstendigheter forsvares.

ja, verdens rike falske religion blir angrepet av FN og ifølge bibelen Esaias 57:20-21: De ugudelige er som det opprørte hav, det kan ikke være stille og dets bølger skyller opp skarn og dynn. Det er ingen fred for de ugudelige sier Jehova Gud.

Lenke til kommentar

Dine bibelvers bærer ingen tyngde for folk som ikke er med i klubben din. Dersom du vil bruke Bibelen som autoritet er du nødt til å redegjøre for det med rasjonelle argumenter som ikke er bundet til din religion.

For å gjøre eksempelet tydelig kan jeg like lett si at min gud er den rette Gud fordi min gud sa det, og du bør tro på min gud for det sa min gud også.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (På 2.4.2022 den 13.05):

Dine bibelvers bærer ingen tyngde for folk som ikke er med i klubben din. Dersom du vil bruke Bibelen som autoritet er du nødt til å redegjøre for det med rasjonelle argumenter som ikke er bundet til din religion.

For å gjøre eksempelet tydelig kan jeg like lett si at min gud er den rette Gud fordi min gud sa det, og du bør tro på min gud for det sa min gud også.

Eneste sikre handlemåte er å forlate falsk religion og lære og praktisere sann religion

Sef 2:3: Søk Herrens ( Jehova) alle I saktmodige i landet som holder hans lov. Søk rettferdighet, søk saktmodighet. Kanskje I blir skjult på Herrens ( Jehovas) vredes dag.

Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (34 minutter siden):

Min religion er den sanne, ergo må din religion være falsk per min definisjon.

Ser du problemet?

Hva er navnet din Gud ? Gud eller herre eller ???

Rom 9:17: For skriften sier til Farao: Just til dette oppreiste jeg deg at jeg ( Jehova) kunne vise min makt på deg og at mitt navn kunne bli kunngjort over all jorden. ( 2.Mos 9:16)

www.gudsnavnet.no

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...