Gå til innhold

Alle former for religion må forbys


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
geir__hk skrev (15 minutter siden):

Og i tillegg: Det er mindre motstand, mindre bråk og fører som regel ikke til trusler om bruk av vold. Det enkleste er som oftest å ta fra de svakeste i samfunnet, noe dette er et grelt eksempel på.

De svaksynte er ikke så kravstore. Selv om det er ca 70 tusen svaksynte (dvs med en større eller mindre rest av syn) i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Forbundene for seksuelle avvik i Norge får mist ti ganger så mye støtte totalt som noen andre interesseorganisasjoner. Trolig fordi de har støttespillere i alle etater, partier, myndigheter og media. 

En vanlig homse kan nyte godt i foreningene av subsidiert sjekking, festing, mat og drikke og hotellopphold som ikke andre får.

En person i rullestol eller en svaksynt kunne sikkert hatt behov for både sjekking, festing og subsidier, men får det ikke. De har ikke støttespillere og lobbyister nok.  Vi snakker om 200 kr per medlem mot 2500 kr pr medlem totalt.

Hver 10. mann og hver 5. kvinne har homofile erfaringer og tendenser. Det kvalifiserer til støtte. Og de er mange. Og mange er mektige.

Lenke til kommentar
Dart skrev (51 minutter siden):

Mener Mr Duklain at vi ikke kan stille krav til slike foreninger eller ta fra dem støtte fordi de ikke "har lyst" til å rette seg etter regler som alle andre typer interesse-foreninger i Norge må rette seg etter?

Foreningen for Svaksynte er lagt ned, og det stort sett fordi de ikke klarte å oppfylle alle rigide krav som ble stilt til demokrati, likestilling, distriktsrepresentasjon, styre, valg, regnskap osv. Dvs en svært avansert og stor organisasjons organiseringsmåte. De ble fratatt støtte.

Mens andre "hobbyforeninger" for religiøse får bestå uten de samme krav. Å tilhøre eller sverge til en religion er ikke engang en funksjonshemming (jo - kanskje når jeg tenker meg om).

Jeg mener at skal staten gi penger til foreninger, religiøse eller  ikke, må de følge noe enkle spilleregler. En av disse bør være at man godkjenner at norsk lov står over religiøse lover. Alle som er uenig med dette bør miste støtte. Dette gjelder også foreninger som utstøter tidligere medlemmer slik som Jehovas vitne eller flere muslimske samfunn. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (På 10.2.2022 den 19.37):

Jeg mener at skal staten gi penger til foreninger, religiøse eller  ikke, må de følge noe enkle spilleregler. En av disse bør være at man godkjenner at norsk lov står over religiøse lover. Alle som er uenig med dette bør miste støtte. Dette gjelder også foreninger som utstøter tidligere medlemmer slik som Jehovas vitne eller flere muslimske samfunn. 

Merkelig at Jehovas vitner får ikke støtte mens andre får. Vi driver ikke politikk og nekter militære opplæring for å drepe. Jehovas vitner kaster ikke bort tid og penger på å bygge veldige kirker. Jehovas vitner er ordinerte evangeliets tjenere og ikke religiøse, politiske eller akademiske pasifister. Det må være norske dommer eller politikere som er mest korrupte i verden ?

Lenke til kommentar
kumokk skrev (4 timer siden):

Merkelig at Jehovas vitner får ikke støtte mens andre får. Vi driver ikke politikk og nekter militære opplæring for å drepe. Jehovas vitner kaster ikke bort tid og penger på å bygge veldige kirker. Jehovas vitner er ordinerte evangeliets tjenere og ikke religiøse, politiske eller akademiske pasifister. Det må være norske dommer eller politikere som er mest korrupte i verden ?

Jeg personlig har aldri hatt noe imot Jehovas vitne, og ja de er ikke militante som flere andre trossamfunn. Jeg er enig at det er merkelig at JV mister støtte i Viken, mens forskjellige muslimske samfunn, som for eksempel salafistske muslimske grupper ikke mister. Disse er veldig militante, og flere av dem er enten veldig støttende til IS eller så er de medlemmer/ tidligere medlemmer av IS. Nå er det jo bra at politikerne i Oslo prøver å gjøre alt de kan  for å stoppe "ungdomshuset" som salafistene, Islam Net vil starte. Problemet til salafistene er ikke at de er konservative muslimer, men når de vil gjøre ord til handling så er ikke det bra, for å si det mildt. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
kumokk skrev (30 minutter siden):

Merkelig at Jehovas vitner får ikke støtte mens andre får. Vi driver ikke politikk og nekter militære opplæring for å drepe. Jehovas vitner kaster ikke bort tid og penger på å bygge veldige kirker. Jehovas vitner er ordinerte evangeliets tjenere og ikke religiøse, politiske eller akademiske pasifister. Det må være norske dommer eller politikere som er mest korrupte i verden ?

Har du satt deg litt inn i argumentasjonen for hvorfor dere ikke får statsstøtte lenger? Brudd på menneskerettigheter så som å kunne skifte religion uten at det skal få konsekvenser. Å bli ekskludert hos dere innebærer å miste all kontakt med sin familie om de er Jehovas Vitner. Det er dette som er hovedårsaken til at dere mista statsstøtten og lite annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
perpyro skrev (2 timer siden):

Har du satt deg litt inn i argumentasjonen for hvorfor dere ikke får statsstøtte lenger? Brudd på menneskerettigheter så som å kunne skifte religion uten at det skal få konsekvenser. Å bli ekskludert hos dere innebærer å miste all kontakt med sin familie om de er Jehovas Vitner. Det er dette som er hovedårsaken til at dere mista statsstøtten og lite annet.

De blir utstøtt og kan finne andre trossamfunn. Men muslimer har ikke lov å skifte religion , hvorfor får de støtte. Andre ting også  f.eks barnebrud. det er merkelig . Er det på grunn av korrupte politikere er muslim?

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
kumokk skrev (27 minutter siden):

De blir utstøtt og kan finne andre trossamfunn. Men muslimer har ikke lov å skifte religion , hvorfor får de støtte. Andre ting også  f.eks barnebrud. det er merkelig . Er det på grunn av korrupte politikere er muslim?

Whataboutismen lenge leve!
Men utstøtte fra JV mister all kontakt med familien, alt underbygget av organisasjonen som beskriver hvordan man skal håndtere utsøtte.
Men du må gjerne ufarliggjøre det å miste familien din men heldigvis gjør ikke myndighetene det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
perpyro skrev (13 minutter siden):

Whataboutismen lenge leve!
Men utstøtte fra JV mister all kontakt med familien, alt underbygget av organisasjonen som beskriver hvordan man skal håndtere utsøtte.
Men du må gjerne ufarliggjøre det å miste familien din men heldigvis gjør ikke myndighetene det.

Jeg bryr ikke om vi får støtte eller ikke. Men det merkelig her. ja

Jehovas vitner kan ikke være verdens venn og er ikke del av verden

Jakob 4:4: ....den altså som vil være verdens venn, han blir (Jehova) Guds fiende

 

Lenke til kommentar
perpyro skrev (3 timer siden):

Whataboutismen lenge leve!
Men utstøtte fra JV mister all kontakt med familien, alt underbygget av organisasjonen som beskriver hvordan man skal håndtere utsøtte.
Men du må gjerne ufarliggjøre det å miste familien din men heldigvis gjør ikke myndighetene det.

ny nazister burde også få støtte fordi islam gjør det samme. Det er ikke stor forskjell mellom de.

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (1 time siden):

Så - det å skulle bidra til samfunnet er altså definert som noe negativt ?

Dessverre ja fordi bibelen sier : Elsk ikke verden, heller ikke de ting som er i verden. Om noen elsker verden da er kjærligheten til fader(Jehova) ikke i ham. ( 1.Joh 2:15)

Satan er denne verdens gud. 1.Joh 5:19: .........og hele verden ligger i det onde ( er i den ondes vold )

Lenke til kommentar
34 minutes ago, kumokk said:

Dessverre ja fordi bibelen sier : Elsk ikke verden, heller ikke de ting som er i verden. Om noen elsker verden da er kjærligheten til fader(Jehova) ikke i ham. ( 1.Joh 2:15)

Satan er denne verdens gud. 1.Joh 5:19: .........og hele verden ligger i det onde ( er i den ondes vold )

Kjærlighetens religion dette her altså.

Jeg synes det er bra dere mistet støtten deres.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Ikke nytt men men:

Sitat

– Med kristendommen ble samene hedninger

Forholdet mellom nordmennene og samene var bra helt til kristendommen ble innført i landet. Kristendommen førte imidlertid til at nordmennene begynte å anse samene som hedninger.

Kirken og kongen likte ikke det at folket ba samene om hjelp blant annet for å kurere sykdommer.

Fikk de også valget mellom kristning eller sverdet (eller øksen som sies var mer vanlig)?

Sitat

– Samene var hedninger som var utenfor myndighetenes rekkevidde. Derfor ville ikke kongen at folket skulle ha noe med samene å gjøre, forklarer Aalto.

Bare utenfor rekkevidde heldigvis. 🤣

 

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (16 timer siden):

Kjærlighetens religion dette her altså.

Jeg synes det er bra dere mistet støtten deres.

Hvordan de arbeider og hvem skal få støtte, skjønner jeg ingen ting. Men en ting er sikker at det fins korrupte dommer og politikeren står bak dette. Svikefullt er hjertet mer enn noe annet og ondt er det, hvem kjenner det?

1.Tim 1:13: Meg som før var En spotter og forfølger og voldsmann , men jeg fikk miskunn, fordi jeg gjorde det uvitende i vantro.

Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (42 minutter siden):

Må være slitsomt å konstant ha fullt underliggende fokus på at samtlige mennesker er onde.

Som for eksempel. Han er pedofil og han sier sånn: hva har jeg gjort nå og jeg har ikke gjort noe galt....

salme 14:1: Dåren sier i sitt hjerte. Det er ikke noen Gud. Onde, vederstyggelige er deres gjerninger, det er ingen som gjør godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...