Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

"New normal" etter pandemien?


Morromann

Ønsker du en "new normal" ETTER pandemien?  

120 stemmer

  1. 1. Ønsker du en "new normal" ETTER pandemien?

    • Nei, jeg støtter tiltakene under pandemien men ikke etter pandemien
      47
    • Ja
      20
    • Nei, men noen av tiltakene bør bli værende
      42
    • Nei, jeg støtter ikke noe tiltak under pandemien heller
      11


Anbefalte innlegg

WiiBoy skrev (14 minutter siden):

"New normal" er bare et tullebegrep som benyttes av antiendrings folket.

Vi, som mennesker, har alltid lært av store hendelser og endret levemåten på bakgrunn av lærdommen. Lære av store hendelser er på ingen måte "New normal", det er "same procedure as last year".

Nå har en stor pandemi truffet den moderne verden for første gang. Det viser oss en del svakheter med levemåten vår, og da gjør vi enkelte permanente korrigeringer.

Maske om man har symptomer i luftveien vil nok bli naturlig/høflig. Håndhilsning ( som kun er en unødvendig vane) vil nok erstattes med noe annet. Nattklubber/konserter++ blir mer restriktive mot personer med sykdomssymptomer++

Det er jo idiotisk at syke mennesker dro på jobb( gitt at du kan ha hjemmekontor), konsert, kino++ før denne pandemien.

Dette er ikke noe som dramatisk kommer til å endre samfunnet vårt, men det kommer til å fremskynde noen naturlige prosesser. 

 

 

Hvorfor drar du i gang(som andre har)det at syke mennesker ikke må gå på jobb? Jeg er enig og hadde DET vært det eneste folk snakket om når det gjaldt "new normal" hadde jeg ikke brydd med, da hadde dette vært et ikke-tema. Men det er ikke JEG som har funnet opp begrepet "new normal", heller ikke konspirasjonsfolket, som jeg stort sett er uenig i. Det er et begrep som helt siden i vår har vært brukt aktivt av folk som ønsker å skape en helt ny verden basert på fryklt for mimrober og at det skal fullstendig gjennomsyre måten vi lever våre liv på. Det som har funnet på begrepet er de som vil ha det slik ikke omvendt. Så det handler IKKE om å nekte folk med sykdomssypmtomer inngang noen steder, det handler tvert imot at deg og meg og alle de andre fra nå av skal betrakte våre medmennesker som potensielle bærere av smitte og død og unngå hverandre og bygge opp våre samfunn etter dette. Så slutt med det med "syke som går på jobb". Det er en stråmann og overhodet ikke på noen som helst måte hva denne diskusjonen handler om.

Når du sier at "new normal" er noe som kun brukles av "antiendrings-folket" kunne du ikke tatt mer feil. Det er jo nettopp de som ømnsker å endre menneskenes liv som har skapt dette begrepet; de er til og med stolte av det. Gjør et google-søk på "post pandemic new normal" om du ikke tror meg. Eller YouTube, når de er oppe og går igjen da(er nede nå).

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Morromann said:

Hvorfor drar du i gang(som andre har)det at syke mennesker ikke må gå på jobb? Jeg er enig og hadde DET vært det eneste folk snakket om når det gjaldt "new normal" hadde jeg ikke brydd med, da hadde dette vært et ikke-tema. Men det er ikke JEG som har funnet opp begrepet "new normal", heller ikke konspirasjonsfolket, som jeg stort sett er uenig i. Det er et begrep som helt siden i vår har vært brukt aktivt av folk som ønsker å skape en helt ny verden basert på fryklt for mimrober og at det skal fullstendig gjennomsyre måten vi lever våre liv på. Det som har funnet på begrepet er de som vil ha det slik ikke omvendt. Så det handler IKKE om å nekte folk med sykdomssypmtomer inngang noen steder, det handler tvert imot at deg og meg og alle de andre fra nå av skal betrakte våre medmennesker som potensielle bærere av smitte og død og unngå hverandre og bygge opp våre samfunn etter dette. Så slutt med det med "syke som går på jobb". Det er en stråmann og overhodet ikke på noen som helst måte hva denne diskusjonen handler om.

Når du sier at "new normal" er noe som kun brukles av "antiendrings-folket" kunne du ikke tatt mer feil. Det er jo nettopp de som ømnsker å endre menneskenes liv som har skapt dette begrepet; de er til og med stolte av det. Gjør et google-søk på "post pandemic new normal" om du ikke tror meg. Eller YouTube, når de er oppe og går igjen da(er nede nå).

Din opplevelse av virkeligheten stemmer ikke.

JA, dersom du googler "post pandemic new normal" vil du selvfølgelig bli overøst med det verste av det verste. Det er et massivt problem med Google, Facebook, Youtube++

Tilnærmet ingen ønsker, eller kommer jobbe for, at vi skal se på våre medmennesker som "bærere av smitte og død".

Det virker som din frykt for bakterier, har nå blitt til en frykt for "frykt for bakterier".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, WiiBoy said:

Din opplevelse av virkeligheten stemmer ikke.

JA, dersom du googler "post pandemic new normal" vil du selvfølgelig bli overøst med det verste av det verste. Det er et massivt problem med Google, Facebook, Youtube++

Tilnærmet ingen ønsker, eller kommer jobbe for, at vi skal se på våre medmennesker som "bærere av smitte og død".

Det virker som din frykt for bakterier, har nå blitt til en frykt for "frykt for bakterier".

Det virker som om du stikker hodet ditt i sanda og tror at alt blir normalt igjen.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (42 minutter siden):

Det ER folk der ute som ønsker en "new normal" som er rettet inn mot en verden hvor vi alle er sykelige bakteriofober med OCD LENGE ETTER at pandemien er over.

*Snipper resten for at sitetet ikke skal bli så langt*

Det fins sikkert slike folk, men ingen som har diskutert i tråden her har jeg inntrykk av at er av det tankesettet, ei heller en stor andel folk generelt. Mitt svar er bare et motsvar da du kastet oss alle som ikke er for at ting skal gå helt tilbake til "normalen" under samme kam som folk som mener at vi skal fortsette med de drakoniske tiltakene vi har hatt frem til nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har inte läst länkarna i tråden så möjligt att jag har missat noe. Tror dock inte det är troligt att det ens går att få till en "new normal" som är i närheten av råden vi ser idag i Norge och resten av världen. Det går ju faktiskt inte ens att få alla att följa råden mitt i pandemin. Hur ska man då få till det senare?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Betroz said:

Det virker som om du stikker hodet ditt i sanda og tror at alt blir normalt igjen.

Så hva er normalt?
At alt er som før og ingenting endres? Det er absolutt ikke normalt..
Samfunnet er i konstant endring, og det kommer det til å fortsette med. Ved større hendelser, så kommer det raskere endringer.

  • Netthandel er spådd å overta i lang tid, den prosessen fremskyndes veldig nå.
  • Hjemmekontor er spådd å overta i lang tid, den prosessen fremskyndes veldig nå.
  • ++

 

  • Røykeloven ble innført og gjorde store endringer, og det er helt naturlig.
  • Bilbelter ble innført og gjorde store endringer, og det er helt naturlig. 
  • ++
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes det er deilig at folk tvinges til å roe seg ned litt. Fjern julestresset. Få folk til å sette pris på de hjemlige sysler i større grad. Kanskje det kommer noe godt ut av elendigheten. Det virka som et tvungent drypp av rødt i en verden som har gått crazy på det blå. Hadde det bare kunne skjedd uten sykdommen så.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Taurean said:

Jeg synes det er deilig at folk tvinges til å roe seg ned litt. Fjern julestresset. Få folk til å sette pris på de hjemlige sysler i større grad. Kanskje det kommer noe godt ut av elendigheten.

Hør, hør! En del av "normalen" var en avsindig forbruksgalopp som uansett ikke kunne fortsette i det uendelige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Betroz said:

Et sted må grensa gå for hva vi mennesker finner oss i av slik galskap.

Du poster et bilde av noe som skal representere "the new normal".

Det bildet illustrerer en galskap som ikke er representativt for hvordan verken du eller jeg tror det er nå, eller vil bli i fremtiden. Så hva er poenget ditt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

Et sted må grensa gå for hva vi mennesker finner oss i av slik galskap.

Jepp, og den grensa er der den, det narrativet du prøver å sy sammen her eksisterer ikke. Ta deg en tur ut på kafe i dag, selv midt under pandemien i de verst rammede områdene er tiltakene svært lite inngripende, stikker du utenfor de største byene er det ingen inngripende tiltak bortsett fra en spritflaske ved inngangen og kanskje med disken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Evil-Duck said:

Jepp, og den grensa er der den, det narrativet du prøver å sy sammen her eksisterer ikke. Ta deg en tur ut på kafe i dag, selv midt under pandemien i de verst rammede områdene er tiltakene svært lite inngripende, stikker du utenfor de største byene er det ingen inngripende tiltak bortsett fra en spritflaske ved inngangen og kanskje med disken.

Der vi er i dag, er ikke der det er meningen at det skal ende. Jo mer vi finner oss i, jo flere slike drakoniske tiltak og permanente ordninger kommer det. Steg for steg.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Betroz said:

Det er ikke snakk om det at vi mennesker på lære å endre oss. Det handler om hvordan maktgale folk kan manipulere folk gjennom frykt, til å gå i den rettningen de vil at vi skal gå - som er en fremtid med mindre frihet.

Maktgale personer har vi systemer og rutiner for å fange opp. Det er noe vi har gjort i lang tid.

Jeg er mer bekymret for at internett har gitt konspirasjonsteoretikere fritt spillerom til å påvirke massene ved å skape falske fortellinger og ubegrunnede frykt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, WiiBoy said:

Maktgale personer har vi systemer og rutiner for å fange opp. Det er noe vi har gjort i lang tid.

Jeg er mer bekymret for at internett har gitt konspirasjonsteoretikere fritt spillerom til å påvirke massene ved å skape falske fortellinger og ubegrunnede frykt.

Beklager, men det der er bare utrolig naivt.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Betroz said:

Der vi er i dag, er ikke der det er meningen at det skal ende. Jo mer vi finner oss i, jo flere slike drakoniske tiltak og permanente ordninger kommer det. Steg for steg.

?

Uvanlige strenge tiltak som "spritflaske ved inngangen og kanskje med disken.". Det er jo tiltakene som får deg til å bruke nyordet "drakoniske" som er blitt populært blant konspirasjonsteoretikerne. 


Det verdensbildet du selger eksisterer ikke og det du illustrerte det med er bare oppspinn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (11 minutter siden):

Der vi er i dag, er ikke der det er meningen at det skal ende. Jo mer vi finner oss i, jo flere slike drakoniske tiltak og permanente ordninger kommer det. Steg for steg.

Det er fint at du skriver noe konkret for en gangs skyld, om det ikke blir flere drakoniske tiltak utover i 2021 så håper jeg du innser at ditt verdenssyn kanskje ikke er helt rett likevel og kanskje slutter å høre så mye på David Icke og hans disipler :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...