Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

"New normal" etter pandemien?


Morromann

Ønsker du en "new normal" ETTER pandemien?  

120 stemmer

  1. 1. Ønsker du en "new normal" ETTER pandemien?

    • Nei, jeg støtter tiltakene under pandemien men ikke etter pandemien
      47
    • Ja
      20
    • Nei, men noen av tiltakene bør bli værende
      42
    • Nei, jeg støtter ikke noe tiltak under pandemien heller
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brodah skrev (8 minutter siden):

Tenk så fælt om vi må sprite hendene etter pandemien. Herregud så vondt vi mennesker kommer til å ha det... 

Kanskje man skal jekke seg ned litt og ikke bare slenge innom en diskusjon for å komme med hpnlige og nedlatende kommentarer. Slik gagner ikke diskusjonen, men bidrar kun til forsøpling og forsuring. Dette er ikke VGD hvor slike innlegg høler mer hjemme. Har du noen annet å bidra med til diskusjonen enn håndlge on-linere?

Lenke til kommentar
DiskusDød skrev (11 minutter siden):

Slippe å håndhilse ser jeg på som en fordel. Klemmer gir jeg ikke eller noe jeg ønsker. 

Sosial distansering er helt ok. Dessverre klarer ikke voksne mennesker dette nå under pandemien. 

Munnbind bruker jeg ikke nå og kommer ikke til å gjøre det heller. 

Noe form for registrering av vaksinerte og ikke-vaksinerte er jeg imot. 

 

 

Mener du at det må bli en norm og gå rundt og være livredde for medmennesker? Vekk med konserter, vekk med festivaler, vekk med 17.mai-tog? Fro evig og alltid?`Situasjoner hvor man ofte kan bli kjent med nye mennesker og knytte nye bånd? Frylten må råde i all evighet og å unngå medmennesker skal bli en norm for menneskelig interaksjon? Det er ingenting "sosialt" med å unngå nærkontak med medmennesker slik vi har levd i hundretusenvis av år. "Sosial avstand" er et nødvendig onde, men kun det. Et onde som må opphøre i det sekundet pandemien er over. Frykt for medmennesker vil skade fremtidige generasjoner. Psykologer har allerede begynt å slå alarm om langtidsskadevirkningene av tiltakene og det er noe man kan holde seg for godt til å hånlig flåse bort slik som jeg ser at noen allerede gjør i diskusjoen her. Ikke du da, men det er andre som slenger innom her med sarkasmer og spydigheter. Slikt som forsøpler og ikke beriker diskusjonen.

Menneskefobi må ikke bli en del av det å være menneske. Jeg har gjennomlevd det å være hypokonder med OCD og sykelig angst for sykdommer og mener at det aldri må bli en måte mennesker skal se på som naturlig.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Splitter said:

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skulle trenge noen "new normal". Jeg ønsker bare å utrydde dette jævla viruset så fort som mulig slik at vi kan leve som før igjen. :(

Husker bestefar sa han ønsket vi kunne leve som før igjen. Dette internett greiene som fjernet butikker og alt mulig var noe herk.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Splitter skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skulle trenge noen "new normal". Jeg ønsker bare å utrydde dette jævla viruset så fort som mulig slik at vi kan leve som før igjen. :(

Jeg også. 100% enig i det. Enig i hvert ord du skriver. De eneste som ønsker "new normal" ETTER at det er over må jo være de som tjener på slikt på en eller annen måte. Gagner ikke at vi skal leve som om det er en pandemi etter at det er en pandemi.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (20 minutter siden):

Husker bestefar sa han ønsket vi kunne leve som før igjen. Dette internett greiene som fjernet butikker og alt mulig var noe herk.

Det er en ting. Men at hele menneskeheten skal leve som livredde bakteriofober med hypokonderi og OCD lenge ETTER at pandemien er over er ingen naturlig utvikling. Det er sykt og ekstremt skadelig for menneskeheten.

Du kan ikke sammenligne Internet med sykelig angst for mikrober. Internet var et fremskritt, hypokondri og OCD er IKKE et fremskritt, tvert imot. Internet er en gradvis prosess som har blitt til siden de første datamskinene ble oppfunnet, det er ikke dette.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (17 minutter siden):

Det er en ting. Men at hele menneskeheten skal leve som livredde bakteriofober med hypokonderi og OCD lenge ETTER at pandemien er over er ingen naturlig utvikling. Det er sykt og ekstremt skadelig for menneskeheten.

Dette er jeg helt sikker på at ikke er en problemstilling vi står ovenfor som samfunn. Jeg mener du nevnte at du tidligere har slitt med disse tingene personlig, så jeg forstår at du har bekymringer rundt det. Pandemien kan sikkert føre til at flere personlig vil slite med dette, men noen kollektiv hypokonderi eller OCD har jeg null tro på at vil skje. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (25 minutter siden):

Husker bestefar sa han ønsket vi kunne leve som før igjen. Dette internett greiene som fjernet butikker og alt mulig var noe herk.

Teknologiske fremskritt bringer uten tvil med seg både fordeler og ulemper, men her blir som regel ulempene langt færre enn fordelene. Jeg er 100% for å sette inn sterke tiltak i krisesituasjoner som pandemier, men jeg kommer også til å sette meg fullstendig på bakbeina hvis vi blir pålagt de samme restriksjonene etter at krisen/pandemien er over. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (33 minutter siden):

Jeg også. 100% enig i det. Enig i hvert ord du skriver. De eneste som ønsker "new normal" ETTER at det er over må jo være de som tjener på slikt på en eller annen måte. Gagner ikke at vi skal leve som om det er en pandemi etter at det er en pandemi.

Ingen tjener på at alle sitter hjemme, skjerp deg. Alt blir normalt igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Pc Lynet said:

Ingen tjener på at alle sitter hjemme, skjerp deg. Alt blir normalt igjen.

Siden du har luftet dine tanker om meg, så tar jeg meg samme frihet Du virker for meg som en naiv og godtroende mann som nekter å se realitetene til at verdenen er i endring!

Jeg tror ikke alle de som har mistet jobben og bedriften sin er enige med deg at ting vil gå tilbake til normalen! På grunn av covid restriksjoner, så vil matproduksjonen i verden gå ned, spessielt fra 2021. Så legger du til naturlige klimaendringer på toppen av dette, så vil du se en hungersnød som verden ikke har sett på lenge. Så vil effektene av vaksinen komme også, om ikke over natta, men over tid.

Verdenen ER forandret, og vil gjennomgå ytterlige forandringer de kommende åra. Hva normalen er, vil bli forandret på årlig basis hvert år fremover nå. New Normal infinitum!

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (5 minutter siden):

Siden du har luftet dine tanker om meg, så tar jeg meg samme frihet Du virker for meg som en naiv og godtroende mann som nekter å se realitetene til at verdenen er i endring!

Jeg tror ikke alle de som har mistet jobben og bedriften sin er enige med deg at ting vil gå tilbake til normalen! På grunn av covid restriksjoner, så vil matproduksjonen i verden gå ned, spessielt fra 2021. Så legger du til naturlige klimaendringer på toppen av dette, så vil du se en hungersnød som verden ikke har sett på lenge. Så vil effektene av vaksinen komme også, om ikke over natta, men over tid.

Verdenen ER forandret, og vil gjennomgå ytterlige forandringer de kommende åra. Hva normalen er, vil bli forandret på årlig basis hvert år fremover nå. New Normal infinitum!

Jeg er uenig med deg. Vaksiner er grunnen til at vi vil være spart for mange millioner dødsfall i årene framover. Både du og Morroman trenger litt positivt innsalg i livet. Klimakrisen er katastrofal, men jeg tror vi mennesker skal klare oss.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja jeg trur ihvertfall ikke på økonomene som mener at vi vil se en ellevill økonomisk vekst, nøyaktig hva blir forskjell? Ja kanskje restaurant og frisørsalonger osv vil få det bedre.. Eneste store forskjellen er vel egentlig at det blir fri innvandring og sosial dumping fra østeuropa igjen. Før polakker, nå rumenere.

Når det ikke var økonomisk vekst før corona, hvorfor skulle det bli det etter corona?

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot at man kan bruke sprit-dispensere i butikker i fremtiden etter denne pandemien. Og maskebruk tror jeg kommer til å bli mer normalt.

Men bortsett fra det gleder jeg meg til det meste skal bli som før. Savner å reise rundt på konserter, fotballkamper, kjøpesentre uten å være redd for sidemannen. Husker jo nesten ikke hvordan man klemmer og håndhilser på folk :p 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (15 timer siden):

I Asia er det helt vanlig med munnbind. Gjør meg heller ikke noe at folk holder litt avstand. Lever godt med en slik tilstand 

Tja - det er definitivt ikke flertallet som går med munnbind i en normaltilstand i Asia heller. Det er en del , men slettes ikke flertallet og som Morromannen så korrekt har sagt så er det mer mot foruensing. Alle som har vært i Beijing vet hva jeg snakker om - luftkvaliteten er helt grusom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DiskusDød skrev (1 time siden):

Slippe å håndhilse ser jeg på som en fordel. Klemmer gir jeg ikke eller noe jeg ønsker. 

Sosial distansering er helt ok. Dessverre klarer ikke voksne mennesker dette nå under pandemien. 

Munnbind bruker jeg ikke nå og kommer ikke til å gjøre det heller. 

Noe form for registrering av vaksinerte og ikke-vaksinerte er jeg imot. 

 

 

Sosial distansering ligger jo i nordmenns gener fra før - man blir sett på som rar om man setter seg ved siden av en ukjent på bussen når det er ledige dobbeltseter. :)

Endret av William_S
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...