Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har kollagen min fått korona påvist i dag 😛
Får jeg det ikke selv nå så må jeg være immun eller noe.
Har glidd igjennom siden starten til nå. 

Ikke at vi er sååå tett oppi hverandre men er vell den jeg er ''nærmest'' av folk. 

Fikk hentet meg en selvtester i dag i tilfelle jeg skulle kjenne noe de neste dagene.

 

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
1 hour ago, Fibonacci said:

Aavitsland sa i dag at toppen trolig er nådd om et par uker.

Uansett ser man at alt er under kontroll nå, og det var helt riktig å åpne helt opp slik det ble gjort.

Har ikke lest det. Men, dersom han sier det på den måten du framstiller. Hva slags topp? Vi er jo på en måte forbi toppen for lenge siden, eller er det noe med mørketallene en tar hensyn til som ikke kommer fram på grafen? Eller burde mørketallene ha framskjøvet utviklingen egentlig? Hva skal en tenke her?

Lenke til kommentar

Godt at det stadig blir mindre hysteri rundt korona.

Jeg er ingen fan av diktaturet, svertekampanjene, og skremselspropaganda som har herjet under pandemien.

 

1 hour ago, Skogslik said:

Da har kollagen min fått korona påvist i dag 😛
Får jeg det ikke selv nå så må jeg være immun eller noe.
Har glidd igjennom siden starten til nå. 

Ikke at vi er sååå tett oppi hverandre men er vell den jeg er ''nærmest'' av folk. 

Fikk hentet meg en selvtester i dag i tilfelle jeg skulle kjenne noe de neste dagene.

 

Er mange mange rundt meg på jobben som har fått korona, men jeg selv har aldri merket noe til å ha fått viruset. Jeg er heller ikke noe redd for å få viruset, jeg bare lurer på når det blir min tur til å få viruset🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 2/26/2022 at 7:21 AM, Fustasjeopphengsforkobling said:

Jeg har også tro på sunn mat og tarmflora. Blitt mer bevisst det de siste 5-6 årene uten at jeg "tar helt av". Helsefremmende mat og livsstil er jo alltid positivt. 

Her er en artikkel om viktigheten av vitamin D. Tror det var på Mikhaila Peterson's podcast jeg hørte om honning som virkemiddel om man blir koronasyk. Det er vel også et gammelt kjerringråd. Blir jeg syk kommer jeg til å få i meg honning og rikelig med C vitaminer. Take care!

Jeg også går inn under kategorien "mer bevisst uten å ta helt av". Eller, har tatt av litt nå som jeg har kjøpt tredemølle til å gå med på kontoret men. 
Kosthold er ekstremt viktig, og det er mange som enkelt og greit ikke tror på at det har noe å si. Dette er ikke til å tro!

Det sies at 60-70% av befolkningen over 20 år er overvektige. Da er det vel jeg som er unormal da? Tallet for overvektige er forresten økende. Grøss og gru med tanke på neste pandemi om den blir sterkere enn covid...

 

Interessant dette med Honning. Honning er noe jeg har spist hele livet. Jeg har vært oppsiktsvekkende lite syk gjennom livet. Jeg hadde alt av barnesykdommer, så dette kan ha en faktor.  Anekdotisk uansett. 

D vitamin har jeg tatt i vinterhalvåret i årevis nå, sammen med c. Det er for mye god forskning på D-vitamin til å la være.

 

Alt annet prøver jeg å få i meg via kosthold. Og da tror jeg man har oppskriften på å holde seg frisk fra de fleste sykdommer.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvor sikre er egentlig disse selvtestene? Føler at det nesten er umulig at jeg ikke ble utsatt for smitte for rundt tre uker siden. Halvparten på jobben ble syke nesten samtidig, og jeg satt til og med på i samme bil som en av dem dagen før han testet positivt. Selv fikk jeg litt sår hals, og følte meg litt små-uggen et par dager, men testet hele tiden negativt.
Kunne det ha vært korona jeg kjente på selv om jeg testet negativt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Splitter skrev (18 timer siden):

Hvor sikre er egentlig disse selvtestene? Føler at det nesten er umulig at jeg ikke ble utsatt for smitte for rundt tre uker siden. Halvparten på jobben ble syke nesten samtidig, og jeg satt til og med på i samme bil som en av dem dagen før han testet positivt. Selv fikk jeg litt sår hals, og følte meg litt små-uggen et par dager, men testet hele tiden negativt.
Kunne det ha vært korona jeg kjente på selv om jeg testet negativt?

Det var sikkert corona. Her slo aldri hurtigtestene ut på unga, men for å dokumentere sykdom pga paserseddelen som tok jeg en pcr test å tok da samtidig på en av unga å da var den positiv også. Tror en terning er like presis som en del hurtigtester :p det har vært noen tester av nøyaktigheten på disse hurtigtestene og da er det stor forskjell på hvor nøyaktige de er fra produsent til produsent. 

Endret av minim
  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 hours ago, Fibonacci said:

Takk, er det noe Delta igjen eller er det andre hovedsaklig BA.1 ?

Det er litt vanskelig å tolke:

Quote

Omikronvarianten BA.2 ser nå ut til å overta helt i Norge og utgjorde 61 prosent av alle prøvene som ble undersøkt de siste to ukene. Varianten er trolig mer smittsom, men det er ikke tegn på at den gir mer alvorlig sykdom.

___________________

Nyhet:

3. mars 2022 kl. 20:12 Stort press på helsevesenet – sykefravær opptil 30 prosent 169 av landets kommuner sier de sliter med å få tak i nok personell til sykehusene, viser tall fra Helsedirektoratet. Assisterende helsedirektør Espen Nakstad, sier at det er utholdenheten i helsesektoren som bekymrer ham mest, på grunn av høyt sykefravær.
– Noen sykehus rapporterer at enkelte avdelinger har sykefravær på opp til 20–30 prosent, sier Nakstad.

– Selv om omikronvarianten gjør at færre havner på intensivavdelingene, har utfordringene flyttet seg til sengepostene, sier klinikkleder Arild Hagesveen ved Diakonhjemmet sykehus i Oslo.

– Volumet er jo der, antall covidsmittede pasienter er like høyt som på det høyeste i pandemien, og jobben med å smitteisolere dem, og ikke spre smitten til andre pasienter, den er jo akkurat like stor nå som den var da, sier Hagesveen til NRK.

https://www.nrk.no/nyheter/stort-press-pa-helsevesenet-_-sykefravaer-opptil-30-prosent-1.15878264

Endret av G
Lenke til kommentar

Fikk vite i dag at en del skal motta en fjerde dose om litt. Det vil nok komme anmodninger til flere etter hvert.

 

Det gjelder i første omgang de som har vansker med å utvikle antistoffer, altså de som mottar immunmodulerende medikamenter o.l. 

 

Endret av anon_83104
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Hva gjør jeg hvis jeg tester positivt?

Hvis du har testet positivt på en koronatest, bør du holde deg hjemme i 4 døgn og har vært feberfri i 24 timer. Det er ikke nødvendig å avlegge negativ test i etterkant.

Sitat

 

Hva gjør jeg hvis jeg tester negativt?

Du bør bli hjemme til formen er god, og du har vært feberfri i 24 timer.

 

https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/sporsmal-og-svar-om-koronasituasjonen/testing-og-holde-seg-hjemme-sporsmal-og-svar/id2891647/#tocNode_2

Jeg tror ikke alle holder seg hjemme selv om de er syke nå. Host, host i butikker og andre steder. Fra før av ar man vant til å gå på jobben selv om man er i litt dårlig form.

Så spørs det om jeg klarer å unngå viruset med blodtype O. Men det er snart på tide med en forkjølelse, synes jeg.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt corona da. Ble dårlig natt til onsdag med feber og var vel generelt i elendig form hele dagen. Torsdag og fredag gradvis bedre og i dag helt symptomfri.Ja både selvtest og PCR test var positivt så dette er vel tilnærma helt 100% sikkert. Vurderer å gå i butikken selv om det ikke har gått 4 dager heelt ennå. Men det er vel sånn at man som regel er mest smittsom mens man har symptomer.  Jeg tenker uansett at jeg er mindre smittsom nå i det minste, immunforsvaret har slått infeksjonen tilbake. 

Endret av William_S
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (2 timer siden):

https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/sporsmal-og-svar-om-koronasituasjonen/testing-og-holde-seg-hjemme-sporsmal-og-svar/id2891647/#tocNode_2

Jeg tror ikke alle holder seg hjemme selv om de er syke nå. Host, host i butikker og andre steder. Fra før av ar man vant til å gå på jobben selv om man er i litt dårlig form.

Så spørs det om jeg klarer å unngå viruset med blodtype O. Men det er snart på tide med en forkjølelse, synes jeg.

Det er definitivt andre hostesykdommer ute å går nå. Hele familien hadde Corona for noen uker siden men vi har en halsbetennelse/forkjølelse nå. Ingen utslag på tester. Hurra for barn i skole ass. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (1 time siden):

Ja vi burde nok stenge ned etter føre-var prinsippet :) 

Lenke til kommentar

Stemningen i september var at pandemien var over og lite influensa å spore året før. Mye RS-virus allerede før skolestart. Men så kom Omikron og influensaen lot igjen vente på seg.

Pga pandemien har mange som ikke før var interessert i helsespørsmål hengt seg på. Jeg har bla lånt boka til Anne Spurkeland på biblioteket. "Frisk nok. En håndbok i immunforsvar". 

Jeg leser at Nakstad har informert om jodtabletter og det er opptil 30% sykefravær i helsevesenet. Etter år med daglig informasjon er det lite fra den kanten, og godt er det. Men man kan lure på om "tvangstestingen" ga grunnlaget for både forskning og nyheter.

Vel jeg fant denne, som ikke var interessant nok til å komme på forsiden.

Sitat

– Vi antar at flere hundre tusen blir smittet hver uke, sier Aavitsland.

https://www.nrk.no/nyheter/koronasmitten-flater-ut_-men-fhi-tror-ikke-toppen-er-nadd-1.15877914

Fint at smitten flater ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lang tid vil det ta før Ivermectin tas inn i varmen som god antiviral medisin? Sjekk Campbells video i "Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon"-tråden. Jeg vil ikke tro at det går særlig fort i Norge. Uheldig at "konklusjonen" kom nå mitt i Ukraina-helvete.

Obs, obs!

Ivermectin har altså fått fagfellevurdert godkjenning på en undersøkelse som tilsier 68 % mindre død ved å bruke det.

p < 0,0001 og 113.845 mennesker i ivermectin-gruppen og 45.716 mennesker i ikke-gruppen ift. ivermectin-bruk.

Endret av G
Lenke til kommentar
On 3/3/2022 at 4:55 PM, Alkan said:

Noen som har erfaring med å trene etter råna? Har vært frisk i snart en uke og tenker å hitte gymmen snart.

Vil det være forsvarlig/trygt? Veldig mildt forløp og føler meg helt fresh.

Jeg var ute å løp en liten mil allerede første dagen jeg var ute av isolasjon, tok det veldig rolig og brukte rundt 2 timer. Ikke helt kjempesmart, var utslitt i ca et døgn etter det, men det var utrolig godt da jeg holdt på. Var tilbake til normal trening ca en uke etter jeg var symptomfri. Var innom fastlegen for noe annet noen dager etter jeg var ute av isolasjon, han sa at det bare var å trene hvis man følte seg i form til det, men ikke push deg selv hvis du begynner å bli sliten. Rett ut "du klarer nok helt fint å regulere deg selv".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...