Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

6 hours ago, N o r e n g said:

Jeg vil gjerne se et nytt toppkort fra AMD på høyde med Nvidias toppmodeller, det er ofte mer å hente ved overklokking av AMD sine GPUer enn Nvidias. For eksempel kan du justere minnetimingene på Navi 10-baserte skjermkort i sanntid. På Nvidia er du stort sett begrenset til forbedret kjøling og muligens heve strømforbruket litt.

Ja har du kommet til samme konklusjon enda? Er ofte mer å hente ved overklokking av AMD sine GPUer enn Nvidias.? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, Betroz said:

Hadde den enda vært 32 tommer så. 4K på en 27", så MÅ man kjøre DPI skalering i Windows (150%). Min mening.

Skalering må jeg også bruke på min 27" 4k skjerm som står på arm her i venstre sidesyn :p Håløst uten for meg, og jeg trenger ikkje briller engang. :p

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (17 minutter siden):

Ja har du kommet til samme konklusjon enda? Er ofte mer å hente ved overklokking av AMD sine GPUer enn Nvidias.? :p

Jeg vil i alle fall påstå det er tilfelle i dag, ettersom Nvidia har låst ned BIOS-modding siden Pascal, og Nvidia-GPUer generelt skalerer elendig med spenning.

Mulig ting endrer seg med denne generasjonen med ny produksjonsprosess, hadde vært gøy å se et Nvidia-kort som fortsatte å klokke opp til 1.30V som Navi 10 gjør

Lenke til kommentar
24 minutes ago, N o r e n g said:

Jeg vil i alle fall påstå det er tilfelle i dag, ettersom Nvidia har låst ned BIOS-modding siden Pascal, og Nvidia-GPUer generelt skalerer elendig med spenning.

Mulig ting endrer seg med denne generasjonen med ny produksjonsprosess, hadde vært gøy å se et Nvidia-kort som fortsatte å klokke opp til 1.30V som Navi 10 gjør

Ser jo ut som 5700xt overklokker like lite som 2080ti da :p

Er vel typisk 1900mhz til 2100mhz der også...

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (3 minutter siden):

Ser jo ut som 5700xt overklokker like lite som 2080ti da :p

Er vel typisk 1900mhz til 2100mhz der også...

Her er en som klarer 2350 MHz på vann: https://www.overclock.net/forum/67-amd/1737804-amd-rx-5700-xt-5700-owner-s-club-96.html#post28527970

Det er riktignok rimelig utenfor normalen, men det virker som 2250 MHz ikke er uvanlig om man er villig til å gi kortet litt ekstra spenning og kjøler det godt ned.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, N o r e n g said:

Her er en som klarer 2350 MHz på vann: https://www.overclock.net/forum/67-amd/1737804-amd-rx-5700-xt-5700-owner-s-club-96.html#post28527970

Det er riktignok rimelig utenfor normalen, men det virker som 2250 MHz ikke er uvanlig om man er villig til å gi kortet litt ekstra spenning og kjøler det godt ned.

Mitt Pulse kjører 2100ish med 1070 mV så med vann og power table så vil jeg tro det kan bli ganske bra

Lenke til kommentar
28 minutes ago, N o r e n g said:

Her er en som klarer 2350 MHz på vann: https://www.overclock.net/forum/67-amd/1737804-amd-rx-5700-xt-5700-owner-s-club-96.html#post28527970

Det er riktignok rimelig utenfor normalen, men det virker som 2250 MHz ikke er uvanlig om man er villig til å gi kortet litt ekstra spenning og kjøler det godt ned.

2080ti på 2300mhz finnes også, så "det er ofte mer å hente ved overklokking av AMD sine GPUer enn Nvidias"   stemmer ikkje helt slik som du gav uttrykk for ;)

Fasiten er at begge suger til overklokking generelt ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
5 hours ago, Nizzen said:

Nye modellen 38WN95C-W  koster ca 17k.

38WN95C-W

Ok et par K mer enn jeg husket fra den forrige LGen meg G-Sync.
Men fordeler man det over antall timer man bruker den hver dag og ca. 3-5 år så er det absolutt verdt det :P.

Hvis 3080Ti ikke blir for dyrt så blir det kanskje en slik samtidig ?

LG'en er mye skjerm for pengene med tanke på hva denne koster.
https://www.komplett.no/product/1132633/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-35-led-curved-pg35vq

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
On 8/15/2020 at 10:00 AM, PaladinNO said:

Jeg bygde en hel PC til min mor for under 10.000 - ironisk nok UTEN skjermkort - så 14.000 for et skjermkort alene får jammen være nok.

Ellers kunne jeg spart litt til og kjøpt meg en Rigid E20 Pro til bilen. ^^

Syke priser for slik LEDs-belysning. Går det ikke an å finne det rimeligere på Ebay eller andre webshops?

Endret av G
Lenke til kommentar
On 8/15/2020 at 12:20 PM, Nizzen said:

Ja brukt hardware blir ofte solgt for pris i forhold til ytelse, ikke i forhold til føleslser :p

Er en grunn for at mange på finn.no vil kjøpe 8700k/8086k/9900k for ganske høye priser. Stadig annonser der hvor folk vil kjøpe disse cpuene. Solgte min 9900k for noen uker siden, og fikk 3800kr for den :fun:
10700k er vel nede i 4300-4400kr NY :p

Synes at bruktmarkedet er litt mer komplisert enn A eller B.

Det er mange som har sykt høye priser på ting. Noe er sikkert verdt det en sjelden gang. Men floskler som Sykt bra gamingPC og liknende florerer jo. Det er også folk som ønsker syke priser for ting av uante årsaker. Man kan ikke spå hvorfor folk priser varene sine feil. Noe kan kanskje skyldes slikt som at de forventer skambud, og at de føler at de må presse prisen litt opp for å kunne akseptere enn sånn halvveis skambud for å få det de tror det er verdt. Andre ganger så har en sikkert med folk å gjøre som har betalt f.eks. 8 tusen når det var nytt, og som nå ønsker seg 7 tusen på tross av at hardwareverdenen har dratt forbi dem, og kortet i brukt tilstand kun er verdt 3 tusen kroner brukt og kanskje 4 tusen kroner nytt.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (36 minutter siden):

Ok et par K mer enn jeg husket fra den forrige LGen meg G-Sync.
Men fordeler man det over antall timer man bruker den hver dag og ca. 3-5 år så er det absolutt verdt det :P.

Hvis 3080Ti ikke blir for dyrt så blir det kanskje en slik samtidig ?

LG'en er mye skjerm for pengene med tanke på hva denne koster.
https://www.komplett.no/product/1132633/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-35-led-curved-pg35vq

Sammenligner vi skjermene vil jeg ikke si LG38WN95C-W gir mye skjerm for pengene sammenlignet med PG35VQ. Prisdifferansen på 11K er vel berettiget.

LG’n er en 450 nit skjerm, uten HDR, bare HDR på PG35VQ er verdt prisen. I tillegg har LG’n bare 144hz, uten variabel overdrive som jeg vil tro gir ghosting på det panelet. Til slutt er det ingen innebygd g-sync modul. HDR1000 med FALD, 200hz og g-sync modul er tre gode grunner til hvorfor PG35VQ er dyrere enn LG38WN95C-W. Selv om PG35VQ er dyr, får du mer for pengene med den monitoren.

Skal jeg være skikkelig djevelens advokat, så fikk man X35 til 19K, som gjør LG38WN95C-W til et regelrett dyrt og rimelig dårlig kjøp. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Emile the rat said:

Sammenligner vi skjermene vil jeg ikke si LG38WN95C-W gir mye skjerm for pengene sammenlignet med PG35VQ. Prisdifferansen på 11K er vel berettiget.

LG’n er en 450 nit skjerm, uten HDR, bare HDR på PG35VQ er verdt prisen. I tillegg har LG’n bare 144hz, uten variabel overdrive som jeg vil tro gir ghosting på det panelet. Til slutt er det ingen innebygd g-sync modul. HDR1000 med FALD, 200hz og g-sync modul er tre gode grunner til hvorfor PG35VQ er dyrere enn LG38WN95C-W. Selv om PG35VQ er dyr, får du mer for pengene med den monitoren.

Skal jeg være skikkelig djevelens advokat, så fikk man X35 til 19K, som gjør LG38WN95C-W til et regelrett dyrt og rimelig dårlig kjøp. 

Selvsagt.

Vil du ha HDR på en monitor som skal stå på pulten din ca. 80cm fra øynene og betale såpass mye for det så er jo det et av dine kriterier. For egen del har jeg sjelden lysstyrken på min skjerm over 63 av 100.  I 3840x1600 skal du også ha et rimelig bra skjermkort om du liker eyecandy for å ligge særlig høyere enn 144FPS, selv om det ikke er umulig.

For meg er 120FPS mer enn nok så en 144 skjerm er helt innafor. Men har du krav om høyere og vil betale for det og kanskje spiller i lavere oppløsning og typisk CPU bound så er det annerledes.
 

Quote

Skal jeg være skikkelig djevelens advokat, så fikk man X35 til 19K, som gjør LG38WN95C-W til et regelrett dyrt og rimelig dårlig kjøp. 

Langt i fra noe dårlig kjøp. Synes ikke X35 var noe reelt alternativ til 38", jeg droppet også å vente på X35 i sin tid.

Ingen G-Sync? No problem. 30 Hertx til? No problem.
https://www.prisjakt.no/product.php?p=5083511


Helt ærlig så har jeg forvekslet non-gsync og g-sync monitorene til LG men synes begge er gode avhengig av hva man ønsker og de er nesten identisk i pris :)

Det er g-sync skjermen til LG jeg har fulgt en stund og tok for gitt at det var den det var snakk om i farten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...