Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Klarer ikke å bry meg noe særlig om nye kort nå. Fremdeles har ingen av spillene jeg har kjøpt hatt Raytracing, og i minst 2/3 titler jeg spiller er det CPU heller enn GPU som er hemmende. Inntil det kommer markant bedre prosessorer som ikke krever nitrogen for å kjøles ned nok ser jeg liksom ikke helt hvilken nytteverdi et nytt grafikkort skulle gi for meg som spiller i 1440p.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Dellers said:

Klarer ikke å bry meg noe særlig om nye kort nå. Fremdeles har ingen av spillene jeg har kjøpt hatt Raytracing, og i minst 2/3 titler jeg spiller er det CPU heller enn GPU som er hemmende. Inntil det kommer markant bedre prosessorer som ikke krever nitrogen for å kjøles ned nok ser jeg liksom ikke helt hvilken nytteverdi et nytt grafikkort skulle gi for meg som spiller i 1440p.

Jeg tenker dette bedrer seg betraktelig med ny konsollgenerasjon. Enten man vil eller ei er konsollene veldig førende for utvikling av spillmotorer og hvordan spillstudioer og publishers driver forretninger.

ift. mest mulig FPS i lav oppløsning (CPU Hertz og latency) så er det jo noe annet.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, N o r e n g said:

Du tror jeg linket til LN2 siden det er HWBOT?

De resultatene jeg linket til brukte vannkjøling på beste resultat, og luft på "dårligste" resultat. Jeg valgte heller ikke bunnen av lista for 5700 XT eller Vega 64. 5700 XT brukte riktignok nedkjølt vann, men det er fortsatt et imponerende resultat.

EDIT:

Her er et "stock" 290X: https://hwbot.org/submission/3284326_ronin021_3dmark___fire_strike_ultra_radeon_r9_290x_2887_marks

Her er med vann: https://hwbot.org/submission/4368336_keeph8n_3dmark___fire_strike_ultra_radeon_r9_290x_4148_marks

Drit i total score, og se på graphics score

Så så sammenlikner et stock 290x skjermkort med 4790k cpu som "blir overklokket" til et 290x lightning med 10980xe cpu :D

Bra forsøk til å fortelle hvor godt et 290x generelt overklokker ?

Hvor mange prosent overklokket 290x lightning sa du?
Ca 15% fra offisiell stock.

780ti stock til overklokket classified på vann var ca 70% :green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
1 minute ago, Splitter said:

Leker med tanken om å kjøpe ny skjerm samtidig med et nytt skjermkort til høsten. Nå som de nye skjermkortene kommer og DLSS fungerer så bra som det gjør, er det da noe poeng i å gå for noe annet enn en 4K-skjerm?

Kommer an på hvilke type spill du spiller. Online skyte spill, en 1080p/1440p skjerm med 1ms og 240 Hz.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Splitter said:

Leker med tanken om å kjøpe ny skjerm samtidig med et nytt skjermkort til høsten. Nå som de nye skjermkortene kommer og DLSS fungerer så bra som det gjør, er det da noe poeng i å gå for noe annet enn en 4K-skjerm?

JA, Ultrawide er det beste etter min mening. Generelt og til spill. Det er da ikke noe poeng for å kjøpe noe annet enn ultrawide skjerm :D

*Nizzen sin mening

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Etter å ha gått til en 38" 21:9 3840x1600 Curved skjerm for 3-4 år siden kommer jeg aldri til å gå tilbake til 16:9, 16:10 eller under 38" hjemme. Det eneste som får meg til å bytte skjerm er en 38" 21:9 med vesentlig bedre specs eller om det kommer en 21:9 42-43".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Just now, Betroz said:

Måtte vært en 3840x1600, 1ms, 144 Hz da. Men disse koster alle over 20K....eller?

LG sin 38" med G-Sync mener jeg kom til 15k ?

Men når det gjelder ting jeg vil putte penger i så er monitor #1 på lista. En god monitor er avgjørende for all PC bruk for min del.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder skjerm ville jeg valgt en freesync\g-sync compatible så du står fritt til å velge om AMD plutselig kommer med et bra alternativ. G-sync modulbaserte er enn så lenge låst til kun Nvidia, men skal i framtiden få støtte for AMD\Intel. Modulen i seg selv legger ofte på 1500 på prisen så det og er et argument for å styre unna i mange tilfeller. Flere freesync\g-sync comp har 240Hz så hastighet\fps funker fjell :)

Lenke til kommentar
Just now, Betroz said:

Mange kjerner skalerer det over da?

Litt usikker. Når jeg har ht=off så er 1 til 2 kjerner på 100%, mens det er noe som skjer ~ 20-30% på resten. Dette er på 18 kjerner.

Ser ut som frekvens og minnehastighet er king i dette spillet, uten å ha testet så mye enda. Vet iallefall at 9700k @ 5300mhz med 4400mhz minne og 1080ti gir bedre fps enn 7980xe @ 4600mhz 4000c16 mhz ram og 2080ti :p

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (24 minutter siden):

Så så sammenlikner et stock 290x skjermkort med 4790k cpu som "blir overklokket" til et 290x lightning med 10980xe cpu :D

Bra forsøk til å fortelle hvor godt et 290x generelt overklokker ?

Hvor mange prosent overklokket 290x lightning sa du?
Ca 15% fra offisiell stock.

780ti stock til overklokket classified på vann var ca 70% :green:

Her er et ikke-lightning på luft, fortsatt nærmere 4000 poeng mot stock 2800: https://hwbot.org/submission/3720082_justifiedparanoia_3dmark___fire_strike_ultra_radeon_r9_290x_3951_marks

Her er det beste 780 Ti på vann: https://hwbot.org/submission/2666036_joa3d43_3dmark___fire_strike_ultra_geforce_gtx_780_ti_3717_marks

Her er et stock 780 Ti: https://hwbot.org/submission/4004127_kicsipapucs_3dmark___fire_strike_ultra_geforce_gtx_780_ti_2483_marks

Poenget var uansett at AMD sine kort kan gjøres mer med enn Nvidia sine kort i dag, eller er det et program som lar meg justere minnetimingene på mitt 2080 Ti?

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
Betroz skrev (18 minutter siden):

Kommer an på hvilke type spill du spiller. Online skyte spill, en 1080p/1440p skjerm med 1ms og 240 Hz.

Mye mer interessert i å få lekker grafikk enn å få høyest mulig FPS, men ønsker selvfølgelig ikke noe hakking.
 

Nizzen skrev (17 minutter siden):

JA, Ultrawide er det beste etter min mening. Generelt og til spill. Det er da ikke noe poeng for å kjøpe noe annet enn ultrawide skjerm :D

*Nizzen sin mening

Ultrawide passer dessverre ikke til skrivebordet mitt. 
 

Cowboystrekk skrev (16 minutter siden):

DLSS fungerer svært bra i sånn ca 3 spill eller noe. DS, Control og WS:YB. 

Jo, men satser på at det kommer til å bedre seg mye om noen måneder.

 

Sikler voldsomt på denne skjermen nå. 4K, 144Hz, og HDR: :dribble:

 

https://prisguiden.no/produkt/lg-27gn950-453983

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Splitter said:

Mye mer interessert i å få lekker grafikk enn å få høyest mulig FPS, men ønsker selvfølgelig ikke noe hakking.
 

Ultrawide passer dessverre ikke til skrivebordet mitt. 
 

Jo, men satser på at det kommer til å bedre seg mye om noen måneder.

 

Sikler voldsomt på denne skjermen nå. 4K, 144Hz, og HDR: :dribble:

 

https://prisguiden.no/produkt/lg-27gn950-453983

Kongeskjerm til under 10k :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...