Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Snowleopard skrev (5 timer siden):

Hvor mye panel-gap-problemer er det på TM3 fra Shanghai og TMY fra Shanghai, Berlin og Texas?

Er vel stort sett på det av TMS og TMX som er produsert ved Freemont-fabrikken som ennå sliter med litt finnish, da de ikke har gjennomført Gigapress for disse bilene.

Hvor ille det er, eller om det er noen forskjell fra fabrikk til fabrikk kan vel diskuteres. Jeg har iallefall aldri sett en Tesla med noe i nærheten av europeisk standard på fit/finish. Har også vanskelig for å tro at det er voldsomt stor forskjell fra fabrikk til fabrikk. En del av kvalitetsfølelsen blir til på tegnebrettet, og resten ligger i hvor bra designet produksjonsanlegget er (og det er tross alt Tesla som har spesifisert og bygget alle fabrikkene). Folkene som setter sammen bilene påvirker finnish på bilene i veldig liten grad. Når det er sagt, så er vel ikke Tesla noe verre enn Detroit eller Dearborn når det kommer til panelgaps, så det handler nok litt om amerikansk tradisjon og holdning til kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (12 timer siden):

Forsikringselskapet vet nok dette så derfor kondemneres biler i denne tilstanden. 

I Russland er det kansje litt anneledes. Ikke sikkert det er så lett å få kjøpt ny Tesla der nå.

Fronten på moderne er myk for å kunne deformeres lett å skåne dem som er i bilen. 

 

1702461729306.jpeg

Joda, men på de fleste andre nye biler, så har man fastboltede deformasjonskomponenter omtrent helt bak til fremre travers. Det vil si at det er en mye større del av fronten som er utskiftbar. På Cybertruck har man tatt dette til det helt ekstreme, der støtfangerbjelken er montert omtrent rett i støpegodset, slik at selv en liten parkeringsbulk kan føre til kondemnering.

Lenke til kommentar

Ang justeringen av pris i natt fikk jeg telefon av tesla nettopp, jeg kunne velge ny pris og "ny" rente eller gammel pris med rente kampanje. 

EDIT: Heller mot å ta lavere pris for bilen mot noe økt rentekostnad. Tipper det svarer seg totaltsett med prisfall etc. I tillegg varer bare kampanjerenten 3 år og etterpå er beløpet høyere enn ny avtale. Men jeg har den tvilsomt så lenge og renten kan jo endre seg innen den tid etc. 

Endret av Salvesen.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (Akkurat nå):

Den var nice and shiny ja. :) 

Hvor lang tid tar det før den er gul av pollen? 

Hehe...lenger tid en før jeg boosta coatinga ihvertfall 😉 Og...skal ikke mye til å fjerne det heller når bilen er så strøken 😏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (2 minutter siden):

Har du skrudd av skvettlapper for å vaske bak noen gang? Sett et par biler der lappene hadde gnisset gjennom lakken, så ikke pent ut. Det er mulig man burde hatt en liten bit folie mellom lakk og lapp. 

Ja, men det er lenge sia sist nå 😅 Har folie ved hjulbuene, bak og helt i bånn av bilen også lurer jeg på om jeg har det bak skvettlappene også, siden jeg vet at det ble foliert ved hjulbuene. Men ikke hele veien, så kan sjekke ut det for moro skyld 👍

Lenke til kommentar

Falske kontoer, @Tesla_Official35 som utgir seg for @tesla. "Direktesending" med fake video i loop. Og link til cryptoscam som er den vanlige "send inn penger og få det dobbelte tilbake".

Samme svindel med forskjellige kjendiser har blitt blitt spredt i mange år på de fleste sosiale nettverk hvor de gjerne bruker stjålne kontoer som endre opp med regningen for annonseringen.

Har flere ganget telt opp og kategorisert annonser i min feed på fx Facebook. Med mesteparten åpenbar svindel betyr det også at det meste av deres inntekt er fra svindel. Å rapportere annonsene hjelper ikke stort, om man får noe svar er det at det følger deres "community standard". Har dokumentert og varslet norske myndigheter om hvordan sosiale nettverk som Facebook beskytter og tjener på svindel.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Videoen er fjernet av kanalen som fortsatt er oppe og som nå streamer igjen video med ny ID/URL. Slik kan de holde på en stund. Over 100k streamet samtidig den forrige videoen, den nye er allerede oppe i 70k.

Sjekket to av kontoene som de ønsket penger sendt til og svindlerne har akkurat hentet ut tilsvarende 50kNOK i bitcoin og enda mer i Etherum. De ser altså ut til å få mange hundre tusen ut av svindelen. De som har sendt inn penger for å få det dobbelte tilbake fra en falsk Elon Musk vil aldri se de pengene igjen. Grådighet gjør at mange mister all kritisk sans.

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...