Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (6 minutter siden):

Her var ett tilfeldig google treff for model 3:

https://unpluggedperformance.com/product/model-3-alcantara-headliner-upgrade/

Sikkert flere der ute, men koster vel litt.

Herlig, på den siden fant jeg det som skal til for å få en Tesla med interiør i den fargen jeg elsker!

https://unpluggedperformance.com/exclusive-luxury-interiors-by-von-holzhausen-x-unplugged-performance/

Riktignok ikke skinn, men fake skinn. Men det er kanskje mulig å akseptere. :thumbs:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ja, med tanke på nyprisene til Tesla på både 3 og Y, så synes jeg de aller fleste brukte Tesla på finn har merkelig høye priser.
De som er så langt under Tesla sin nåværende nypris at det er verdt å vurdere, er 2019+/- modeller som har kjørt en del, så da er man igjen tilbake til at en ny bil er lurest...
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, bshagen said:

Fytti rakkern for noen bruktpriser på Y. Jeg hadde Intel Atom i min 3er, er det "natt og dag" til Ryzen? 2022-modeller er jo så dyre at man kan jo bare hente seg en ny i Drammen om en uke 😮 

Gikk fra 2019 HW3 (det var vel Atom) til 2023 Ryzen.

Vil si det var som å bytte PC i gamle dager.
«Oi dette gikk fortere»
Dagen etter «går det egentlig fortere»
Tester den gamle bilen «oi dette gikk tregt»

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, bzzlink said:

Gikk fra 2019 HW3 (det var vel Atom) til 2023 Ryzen.

Vil si det var som å bytte PC i gamle dager.
«Oi dette gikk fortere»
Dagen etter «går det egentlig fortere»
Tester den gamle bilen «oi dette gikk tregt»

Jeg bytter en del imellom biler med og uten Ryzen og det jeg merker mest er at Atom kjører 30Hz eller noe og Ryzen kjører 60Hz, så animasjonene er mye smoothere på ryzen.

Men til hverdagsbruk har det veldig lite betydning. Ryzen bilene virker faktisk å bruke lengere tid på å "boote" kontra Atom. Må gjerne vente noen sekunder fra man har satt seg i bilen til skjermen er klar, noe man ikke må med atom.

Men det er småpirk.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Kahuna said:

Merker du forskjell på hvor mye strøm sentry mode bruker på gammel og ny bil? 

Det har jeg desverre ikke testet. Bilen med Ryzen er firmabil og har som oftest sentry avslått. Men vil tro de bruker litt mere strøm i "standby" enn atom bilene siden de har sånn 10 ganger så kraftig cpu, men om det er merkbart spørs vel.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Apropos SENTRY; Der er et valg for å skru av kamerabasert deteksjon; slik at det må en fysisk trussel til, står det.
Men betyr det at med kamerabasert så begynner bilen å blinke/fløyte bare den ser noe bevege seg?
Eller nøyer den seg med å bare filme? Jeg vil ikke tiltrekke meg oppmerksomhet før det er helt nødvendig, altså noen prøver å åpne dører eller slår i bilen...
Bruker Sentry-mode veldig sjelden. Men parkerer jeg et lugubert sted så er det verdt strømforbruket.

Lenke til kommentar

Siden vi snakker om sentry og overvåkning. Hvordan fungerer alt dette med leiebil? Når jeg eide en Model 3 så hadde jeg jo tilgang til plassering og kamera og alt mulig. Hvis jeg får en Tesla som en leiebil, vil det da si at utleieselskapet kan sitte og spionere på meg? For mye av disse innstillingene kan jo styres remote. Eller finnes det en "utleie"-modus, der jeg kan bruke bilen som om den var min egen og har styring så lenge jeg leier den?

Det er jo en av utfordringene som er kommet nå med nyere elbiler som har såpass mye teknologi i seg. Jeg går utifra at hvis Hertz/Avis/etc har tilgang, så vil det være en situasjon der noen sniker. Akkurat som det har hendt hos Tesla selv. Om det er meg eller andre blir bare et sjansespill.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (12 minutter siden):

Siden vi snakker om sentry og overvåkning. Hvordan fungerer alt dette med leiebil? Når jeg eide en Model 3 så hadde jeg jo tilgang til plassering og kamera og alt mulig. Hvis jeg får en Tesla som en leiebil, vil det da si at utleieselskapet kan sitte og spionere på meg? For mye av disse innstillingene kan jo styres remote. Eller finnes det en "utleie"-modus, der jeg kan bruke bilen som om den var min egen og har styring så lenge jeg leier den?

Det er jo en av utfordringene som er kommet nå med nyere elbiler som har såpass mye teknologi i seg. Jeg går utifra at hvis Hertz/Avis/etc har tilgang, så vil det være en situasjon der noen sniker. Akkurat som det har hendt hos Tesla selv. Om det er meg eller andre blir bare et sjansespill.

Når jeg har leid Tesla hos Hertz får jeg bare kortet. Så i teorien kan de logge seg på appen og styre bilen. Men, de har ikke hatt premium con. Så da må en evt koble bilen på WiFi slik at de får tak i den.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Når jeg har leid Tesla hos Hertz får jeg bare kortet. Så i teorien kan de logge seg på appen og styre bilen. Men, de har ikke hatt premium con. Så da må en evt koble bilen på WiFi slik at de får tak i den.

Godt tips ang. premium connectivity. Greit å sjekke. Ikke at det er noen stor krise, men med tanke på hvor mange som leier og låner bort Tesla og tilsvarende så regner jeg med det kanskje blir tatt tak i etterhvert.

Men nå driter jo folk tydeligvis i det. Ser jo disse kinesiske spionbilene elbilene ruller rundt og får kun masse skryt i media. Huawei, nei det var krise, men rullende kameraer med tilgang til mobil og wifi det går fint. Gjerne med TikTok på alt av telefoner også 😛 

Føler jeg blir som en gammel grinebiter som sitter og klager på mangel på privatliv. Mulig jeg bare må gi opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aff, så da *må* jeg har Ryzen og siden brukt er like dyrt som nytt så får jeg vel bare bestille meg en ny en 😛 Spørsmål til dere som følger godt med, jeg har ikke fulgt med siden jeg har hatt kassebil; blir ikke Highland en 5-dørs? Ser utifra spionbildene at det ser ut som det koffertlokk som den gamle 3ern, og den luka er ikke så stor. Litt derfor jeg må ha Y, hvis ikke så kjøper jeg en 3er

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (40 minutter siden):

Godt tips ang. premium connectivity. Greit å sjekke. Ikke at det er noen stor krise, men med tanke på hvor mange som leier og låner bort Tesla og tilsvarende så regner jeg med det kanskje blir tatt tak i etterhvert.

Men nå driter jo folk tydeligvis i det. Ser jo disse kinesiske spionbilene elbilene ruller rundt og får kun masse skryt i media. Huawei, nei det var krise, men rullende kameraer med tilgang til mobil og wifi det går fint. Gjerne med TikTok på alt av telefoner også 😛 

Føler jeg blir som en gammel grinebiter som sitter og klager på mangel på privatliv. Mulig jeg bare må gi opp.

Sykt irriterende at de ikke har PC da, ift musikk osv. Har stort sett kjørt rundt i en stille bil, som er noe kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...