Gå til innhold

E3 2017 - Pressekonferanser og generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og da var Betheda sett. Vet ikke helt hva jeg synes, så tar det punktvis.

 

1. Doom og Fallout i VR? For det første må det være PSVR, og ikke bare Oculus og Vive. PSVR er langt mer mainstream pga man bare trenger brillene (i tillegg til konsollen man allerede har.) Men det må også være fullstendige spill, eller i det minste en VR-mode som lar oss spille hele de gamle spillene i VR. Spesielt Doom VFR minner meg alt for mye om en 4-timers "techdemo", i stedet for et vanlig spill. Skeptisk, men elsker VR og Doom, så vi får se. Fallout 4 i VR... tja, vet ikke helt. Var aldri noen fan av Fallout 4, og å spille det i VR gjør neppe saken stort bedre. Selvsagt blir det jo en liten wow-faktor den første halvtimen, men etter det... 

 

2. Betalte mods? Svært skeptisk. Forrige gang fungerte det overhodet ikke, så hvorfor skal det fungere nå? Men det kommer ann på hva moddene koster og hva de tilbyr. Betaler ikke en femtilapp for en ny rustning, men en femtilapp for en "mini-expansion" i still med Project Nevada blir noe annet. Spesielt hvis den er laget i tett samarbeid med Bethesda og oser av kvalitet.

 

3. Skyrim på Switch? Interessant, og ikke helt overraskende. Men hvorfor avdekke det en god stund etter at de skrøt så mye av mods? Er stygt redd for at Skyrim på Switch ikke støtter mods. Blir uansett kjøp hvis prisen er overkommelig (250kr maks), men vi får se.

 

4. Nytt Wolfenstein? Spesielt når de satt i den kafeen tenkte jeg et spill i stil med Fallout og Skyrim satt i Wolfenstein-universet. Det hadde vært ganske rått. Men det er nok bare enda et klisjé FPS. Ikke overbevist akkurat. Og hva med tittelen? New Colossus? Ikke litt vel likt New Order? Kreativt. :p (men hvis det er en "new" colossus, hvor er den gamle?)

 

5. Quake champi.... zzzzzz.....  (spiller ikke sånne spill, og markedet flyter jo over av dem uansett.)

 

6. Nytt Dishonored? Overraskende, men ikke direkte negativt. Får vel bare spille gjennom Dishonored 2 etterhvert. Og kanskje Dishonored 1 også. :p

 

7. Evil Within 2. Eneste jeg trengte å vite var dessverre også det eneste jeg ikke fikk vite noe om. Hvordan lagrer man? Det første hadde absolutt potensiale, men man lagrer ved å gå forbi en usynlig linje på et helt tilfeldig sted første gang. Deretter får man ikke lagre før man krysser neste usynlige linje. WTF? Vanvittig idiotisk system som ødela hele spillet for min del. Så hvis de fortsetter med samme møkka i EW2 blir det ikke kjøpe. Hvis vi kan lagre som i normale spill blir det pre-order. Your move, Bethesda... :p

 

Merkelig konferanse for min del. Var veldig mye av "tja, ser greit nok ut" uten å være direkte dårlig, men uten å fenge meg stort heller. 

 

EDIT: Glemte helt at de også viste frem ESO: Morrowind. Dette er en sterkt forbedret versjon av Elder Scrolls Online, og lager man en ny karakter starter man også i Vvardenfell. Vet dette fordi spillet har vært ute i flere dager! WTF, Bethesda?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Ble faktisk skuffet over Metro. Jeg satt lenge og håpet det var et nytt Fallout (laget av noen andre, som f.eks New Vegas). Stemingen, grafikken, stilen osv minnet veldig mye om Fallout. Er ikke noen spesielt stor fan av Metro, men de foregår vel stort sett i mørke tunneler under bakken? Det nye er jo midt på lyse dagen på overflaten. Var veldig lite der som minnet om Metro, synes jeg. Det kan jo sammenlignes med Half-Life 2. Selve gameplayet er bra nok, men det har lite med HL1 å gjøre. I stedet for å være alene har vi en partner, vi er utendørs i stedet for inne, vi vet hva som foregår hele tiden, vi er godt trent med våpen i stedet for å være en uskyldig sivil osv. Så selv om gameplayet er bra er Half-Life 2 ekstremt forskjellig fra Half-Life 1, synes jeg. Akkurat som det nye Metro ikke minner det spor om de to andre spillene.

Lenke til kommentar

 

Schreiber. En vis mann skrev en gang:

 

2007: "Endelig E3! Så mange spill å glede seg over!"

2017: "Endelig E3! Så mange spill å klage over!"

 

Haha, vet det. Det jeg mente er at folk stort sett bare klager uansett. Super Mario Odyssey? "Bare en endless runner", basert på hele fem sekunder gameplay. BioWare viste frem sitt nye spill, og folk klager fordi det bare er loot & shoot. Mass Effect: Andromeda kom, og folk klagde pga ansiktsanimasjonene. At resten av spillet er knall driter folk i. Det jeg savner er tiden da folk skrøt av alt det bra vi fikk se.

 

Og ja, jeg vet jeg har klaget litt over noen spill og konferanser så langt. Men vi har sett veldig mye bra også. Ser frem til det spillet til BioWare, Fallout 4 i VR skal testes (om det kommer til PSVR, og jeg har det bare på Xbox), den neste expansionen til Xcom 2 ser interessant ut (vist frem i starten av PC Gaming konferansen, for de som ser den), og det Harvest Moon/Pokemon-spillet ser interessant ut. Nye Assassin's Creed kan også bli bra, og så videre. Alt i alt veldig mye å glede seg over, og vi er ikke ferdige ennå. :)

Lenke til kommentar

 

 

Ny expansion til XCom 2, litt gameplay fra Total War: Warhammer 2, og det nye spillet til Cliffy B. Og veldig mye "sponsored by!" :p

 

 

Ah ok :D Litt mer laid back presentasjon kan du si..hehe

 

Og Age of Empires: Definite Edition. Ikke Age of Empires 4, men nært nok. :D

 

Hvor lang er denne konferansen egentlig? Har jo pågått i en time førti minutter allerede...

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...