Gå til innhold

E3 2017 - Pressekonferanser og generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nintendo Switch generated more positive E3 reactions than Microsoft Xbox One X
 
The sheer amount of online conversation volume that Nintendo’s press conference generated was 108 percent more than Xbox. In fact, Sony’s press conferences generated 12.5 percent more online conversations than Xbox’s press conference.

Likewise, 51 percent of all online conversations surrounding Nintendo reflected positive feedback on the company, whereas only 38 percent of conversations surrounding Xbox were positive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nintendo Switch generated more positive E3 reactions than Microsoft Xbox One X

 

The sheer amount of online conversation volume that Nintendo’s press conference generated was 108 percent more than Xbox. In fact, Sony’s press conferences generated 12.5 percent more online conversations than Xbox’s press conference.

 

Likewise, 51 percent of all online conversations surrounding Nintendo reflected positive feedback on the company, whereas only 38 percent of conversations surrounding Xbox were positive.

 

Jeg vet ikke om jeg skjønner helt hva disse statistikkene skal fortelle?

 

Om Sony har solgt ~dobbelt så mange konsoller som MS inneværende generasjon. Burde ikke Sony da kunne generere ~dobbelt så mye "online conversations" også, uten at vi ville hevet øyenbrynene i det hele tatt av den grunn? Men her ser vi at til tross for dobbelt så høy bruker base, klarer Sony altså ikke en gang å engasjere mer enn 12,5% flere til "online conversations". At Nintendos tilsvarende ble skyhøy er jo ikke rart med annonsering av såpass mange etterlengtede "nye" spill.

 

Nå ser vi jo også at Nintendo fans er en egen kult. Men man ser ikke mye "fiendskap" mellom Nintendo brukere og Sony/MS. Det er rett og slett ikke samme marked eller bruker base. PS og XBOX fans derimot. Der går det mye sport i å "hate" hverandre. Og om man igjen går ut fra at det finnes ~dobbelt så mange PS fanbois som trash talker XBOX, som der er XBOX fanbois som trashtalker PS. Så skulle det vært 66,6/33,3% negativ omtale. Vi kunne i så fall forventet rundt 66,6% negativ omtale av XBOX, men det ble i stedet "bare" 38%. Og det skulle jo egentlig bare mangle. XB1X er jo overlegen PS4 pro på alle områder.

 

Jeg kikket gjennom linken der, og kom igrunnen ikke frem til noe annet enn at når statistikk brukes/missbrukes, så kan man få den til å si akkurat hva man selv ønsker. Jeg vet ikke om den siden er bias'ed en eller annen vei?

 

Jeg hadde en rant tidligere i tråden om prisen på Switch, og eventuelle negative konsekvenser den kan ha på resten av konsollmarkedet. Så det kom kanskje ikke så godt frem at jeg synes flere av spillene til Switch ser veldig gøye ut. Men jeg tviler altså på om jeg kommer til å spandere en Switch på meg selv. Den er for dyr i forhold til mengden spill/bruksområder/ytelse. Og om statistikken i linken er noe å gå ut fra er det altså ganske mange som er fornøyd med XB1X, ihvertfall når man tar i betraktning prisen på den. Som tross alt er ganske høy sammenliknet med resten: "However, 57 percent of the conversations about Xbox One X were positive while only 45 percent of all Nintendo Switch conversations were positive.". Hvorfor det ikke er presentert noen tilsvarende tall for PS4 pro kan vi vel bare spekulere på.. :p

Lenke til kommentar

Nevnte for lenge siden at folk klager bare for å klage, og dro frem E3 som et eksempel. I 2007 storkoste folk seg med de nye spillene som ble annonsert. I 2017 klager folk hele tiden. For å si det sånn har folk mast i 14 år for å få et nytt Beyond Good & Evil. Nå da BG&E2 endelig er bekreftet? "Ser dårlig ut.", "Er bare å surre rundt i en stor, tom verden.", "Dette har ingenting med BG&E2 å gjøre" osv, alt basert på en kjapp techdemo. Trenger vel neppe si mer enn det. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...