Gå til innhold

E3 2017 - Pressekonferanser og generell diskusjon


Anbefalte innlegg

 

Ooooog neste bioware IPen ser ut til å være en looter shooter.... Jeg er så skuffet at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg selv...

 

Hvilke andre looter shooters på Xbox er det som har gjort deg lei? Du kan ikke nekte for at det så pent ut ihvertfall. :)

 

BioWare har vært kongene av RPG helt siden Baldur's Gate, og de har bekreftet at de jobber med Dragon Age 4. Men i stedet får vi en generisk loot & shoot? Skjønner godt at mange er skuffet. Og som vi alle vet gjør ikke bra grafikk at spillene automatisk blir bra. Er mange ræva spill som ser utrolig vakre ut. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft-pressekonferansen hadde alt med ett unntak, VR.

Litt skuffende at de ikke sa noe som helst om VR, men men, det kommer nok snart.

 

MEN, den maskinen har alt, kommer til å bli kongen i mange år fremover.

Og snart kan man spille de gamle xbox-spillene sine også, utrolig kult.

 

Mange kule spill som kommer også, Sea of Thieves ser ufattelig gøy ut. :D

Lenke til kommentar

 

 

Ooooog neste bioware IPen ser ut til å være en looter shooter.... Jeg er så skuffet at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg selv...

 

Hvilke andre looter shooters på Xbox er det som har gjort deg lei? Du kan ikke nekte for at det så pent ut ihvertfall. :)

 

BioWare har vært kongene av RPG helt siden Baldur's Gate, og de har bekreftet at de jobber med Dragon Age 4. Men i stedet får vi en generisk loot & shoot? Skjønner godt at mange er skuffet. Og som vi alle vet gjør ikke bra grafikk at spillene automatisk blir bra. Er mange ræva spill som ser utrolig vakre ut. :)

 

 

Joda, jeg bare lurte på hvilke andre looter shooters som finnes på XBO?

 

Edit: Jeg liker looter shooters. Men bruker ikke min XBO S til det. Går i UHD BluRay og Diablo 3..  :blush:

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Hvilke andre looter shooters på Xbox er det som har gjort deg lei? Du kan ikke nekte for at det så pent ut ihvertfall. :)

Jeg er en enorm fan av det meste bioware har rørt borti noengang med et par unntak. Looter Shooter sjangeren er det ikke noe dirkete galt med, men ikke et tog jeg håpte bioware ville hoppe på, jeg elsker eksempelvis borderlands, men er ingen fan av destiny eller the division. Jeg hadde bare håpt på at vi skulle få ett godt singleplayer spill med RPG element og en virkelig god historie, looter shooters har somregel lite suksess med å levere sistnevnte, noe vertfall jeg forbinner med bioware.

 

Derfor er jeg enormt skuffet over dette utfallet.

Lenke til kommentar

 

Hvilke andre looter shooters på Xbox er det som har gjort deg lei? Du kan ikke nekte for at det så pent ut ihvertfall. :)

Jeg er en enorm fan av det meste bioware har rørt borti noengang med et par unntak. Looter Shooter sjangeren er det ikke noe dirkete galt med, men ikke et tog jeg håpte bioware ville hoppe på, jeg elsker eksempelvis borderlands, men er ingen fan av destiny eller the division. Jeg hadde bare håpt på at vi skulle få ett godt singleplayer spill med RPG element og en virkelig god historie, looter shooters har somregel lite suksess med å levere sistnevnte, noe vertfall jeg forbinner med bioware.

 

Derfor er jeg enormt skuffet over dette utfallet.

 

Men dette er ikke en "vanlig" looter-shooter. Dette er en looter-shooter fra BioWare. De er ganske flinke på dette med å fortelle en god historie, og det vil selvsagt være en historie i Anthem. Men de viste jo bare frem multiplayer-biten, omtrent som EA gjorde med SW: Battlefront 2. Battlefront 2 vil jo ha en hel historie-modus denne gangen, selv om alt de viste frem var ren multiplayer. :)

 

EDIT: For å si det sånn kan du jo prøve Sonic: Dark Brotherhood på DS. Det er et rollespill med Sonic The Hedgehog laget av BioWare, og selv det ble utrolig bra. Vi får bare "glemme" Dragon Age 2 og Mass Effect: Andromeda en stund. Alle kan gjøre feil. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Hvilke andre looter shooters på Xbox er det som har gjort deg lei? Du kan ikke nekte for at det så pent ut ihvertfall. :)

Jeg er en enorm fan av det meste bioware har rørt borti noengang med et par unntak. Looter Shooter sjangeren er det ikke noe dirkete galt med, men ikke et tog jeg håpte bioware ville hoppe på, jeg elsker eksempelvis borderlands, men er ingen fan av destiny eller the division. Jeg hadde bare håpt på at vi skulle få ett godt singleplayer spill med RPG element og en virkelig god historie, looter shooters har somregel lite suksess med å levere sistnevnte, noe vertfall jeg forbinner med bioware.

 

Derfor er jeg enormt skuffet over dette utfallet.

 

 

Ah, ok. :)

 

Har en kompis som ikke rører spill uten magi og drager. Selv driter jeg i om det er en granatkaster eller en fireball. Men jeg er også veldig glad i en god historie. Og preview'en her ga ikke mange hint om det. Men jeg fikk litt sånn "market in ancient Egypt" vibe. så jeg er ikke så veldig pessimistisk i forhold til at det er en dårlig historie her. Om du liker Bioware så er det vel verdt å holde døren på gløtt i det minste? :)

Lenke til kommentar

Men dette er ikke en "vanlig" looter-shooter. Dette er en looter-shooter fra BioWare. De er ganske flinke på dette med å fortelle en god historie, og det vil selvsagt være en historie i Anthem. Men de viste jo bare frem multiplayer-biten, omtrent som EA gjorde med SW: Battlefront 2. Battlefront 2 vil jo ha en hel historie-modus denne gangen, selv om alt de viste frem var ren multiplayer. :)

 

EDIT: For å si det sånn kan du jo prøve Sonic: Dark Brotherhood på DS. Det er et rollespill med Sonic The Hedgehog laget av BioWare, og selv det ble utrolig bra. Vi får bare "glemme" Dragon Age 2 og Mass Effect: Andromeda en stund. Alle kan gjøre feil. :p

mass effect andromeda kommer ikke fra den bioware vi kjenner, men bioware montreal, et støttestudio etablert i 2009 for å hjelpe hovedstudioet til bioware med DLCer og slikt, hvorfor de fikk den enorme oppgaven av å lage det neste Mass Effect spillet alene tror jeg ingen kommer til å forstå. Denne nye IPen her er altså fra det "skikkelige" bioware.

 

At Anthem får en egen singleplayer del separat fra MP delen er jeg nok villig til å vedde ganske mye på at dessverre ikke er tilfelle, du kan sikkert spille det alene om du vil på samme måte som destiny, men det vil fortsatt være den samme historien, om denne blir brukendes gjenstår å se

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Synes det var en bra pressekonferanse, en av de bedre jeg har sett fra MS. Greit de ikke brukte for mye tid på å snakke om Xbox One X (XOX?), for de fleste bryr seg ikke så mye, eller kan så mye om specs. Synes merkingen av hva som var hvilken type eksklusivitet og hvor mye XOX boost de får, var litt rotete, ble litt forvirret av det, men denne gangen så jeg faktisk en del bra spill for min smak.

 

De fleste tror jeg var multiplatt, men ikke sikker (som sagt, merkingen var litt forvirrende). To som jeg mener var eksklusive, og som så veldig nice ut var Ori and the Will of the Wisps og det spillet som het Darwin ettellerannet. De manglet litt det ekstra trykket av first party eksklusives for oss som ikke er fan av bilspill og Forza, og var noen av spillene som så interessant ut som vi bare så i noen sekunder i den ID slideshowet, det var synd. :(

 

Alt i alt en god pressekonferanse. Er glad for å se at MS endelig utvider XBO horisonten på spill, og det kommer mer spill av typer jeg liker. Metro så helt nydelig ut, samme med Ori. Shadow of War ble jeg mer interessert i nå. Enig i at 500$ er en høy investering, men jeg trodde det kom til å koste mer, og jeg er fremdeles overbevist at dette med mid-gen konsoller er tull, både PS4 Pro og XOX. Gale nerder som meg (og kanskje dere? :p ) vil sikkert kjøpe sånt, men for det meste har ingen av selskapene bevist at dette er noe som er nødvendig for opplevelsen av spillene, og spillene er det viktigste uansett hva.

 

Og ja, at det nye BioWare-spillet er looter shooter spill var super duper ultra skuffelse. Looter shooter Destiny/Division type spill er en sjanger jeg misliker sterkt. Sikkert greit for fans av den typen da, og det var en veldig stor og pen verden, kunne vært gøy å utforske den.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Har ikke fulgt så mye med på E3. Når har Sony sin konferanse? Spent på å se om Rockstar lar de løfte på sløret over RDR2

0300 natt til Tirsdg.

 

Da blir det øl og snacks til konferansen. Litt vanskelig å få til det i natt på nattevakt.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det for mye å håpe at Sony overrasker oss med en konkurrent til Scorpio?

Jeg tenker heller en liten prisjustering på konsollen. Spillene har de i boks uansett, stoler jeg på.

 

I så fall måtte de komme med en lokkende innbytte deal for oss som har lagt ut for Pro heh.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

Er det for mye å håpe at Sony overrasker oss med en konkurrent til Scorpio? 

 

Hvor gammel er PS4pro? Jeg vil tro det er i overkant optimistisk å tro på en PS4 Scorpio ja..

 

 

Ja, ser nå at den er under ett år gammel.

 

Smart av Xbox å holde hodet kaldt, men det var ingen av de spillene jeg kunne tenkt meg å prøve. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Fikk ikke sett Microsoft sin presse konferanse. Var i en bursdag som aldri tok slutt.

 

Bare fått sett litt av det som ble vist og Bioware sitt spill var absolutt det jeg var mest Interessert i. Mine tanker?

 

Det ser nydelig ut, men jeg forventer en liten downgrade allerede, selv om Frostbite er absolutt god nok til slike fantastiske ting. Det lille de viste av gameplay så bra ut. Fly rundt i drakta så kult ut, dykke under vann enda mer kult og powers hadde litt slag til seg. Som sagt at det ser ut til å ha looter shooter inspirasjon er jeg litt mer meh til, men jeg savner flere spill med god co-op. Bioware har hatt dette i spill tidligere, og har savnet det lenge. 

 

Angående single player, og slikt så fant jeg den tweeten her. Stor tommel opp til det!

 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Av alt MS viste i går så var Sea of Thieves det eneste som virkelig trigga meg. Halvparten av de konsolleksklusive titlene appelerte ikke i det hele tatt, unntatt Forza, men det er ikke nok for min del.

Presentasjonen var dritfet, og uten noen altfor kleine øyeblikk, men jeg løper ikke til butikkene 7. nov. Venter til 2018 dersom jeg skal ha denna.

Anthem gjorde at jeg spissa ørene, men det kommer som kjent til andre plattformer også, med eller uten lesbiske, blå aliens.

Lenke til kommentar

Gleder meg til Nintendo sparker igang alle greiene sine. 13. er det masse streaming av forskjellige spill, turneringer i helt nye spill (Splatoon 2 bl.a.) , ARMS, Pokken X i flere timer osv. Har akkurat kjøpt en Switch som trenger nye spill.

 

Her er deres schedule, alt innenfor normale norske tider, starter  tirsdag kl 18. De har mye mere i år enn bare en liten Nintendo Direct. 

 

http://www.nintendolife.com/news/2017/06/guide_nintendo_e3_2017_press_conference_schedule

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...