Gå til innhold

E3 2017 - Pressekonferanser og generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tror nok Half Life 3 er en ting som aldri vil skje, og det gjør vondt.

Er dessverre smertelig klar over det  :(. Men jeg kommer aldri til å stoppe å håpe på at en gang, en dag i fremtiden kommer de ut av intet å sier de magiske ordene som omsider kommer til å ta livet av Internett.  

 

Half-Life 3! Exclusive to iOS and Android!  :lol:  :lol:  :lol:

 

(ikke seriøst ment, men internett ville ha dødd.) :p

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror nok Half Life 3 er en ting som aldri vil skje, og det gjør vondt.

Er dessverre smertelig klar over det  :(. Men jeg kommer aldri til å stoppe å håpe på at en gang, en dag i fremtiden kommer de ut av intet å sier de magiske ordene som omsider kommer til å ta livet av Internett.  

Med andre ord, dette er deg?

Half-Life_3_ttvigq.jpg

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble faktisk skuffet over Metro. Jeg satt lenge og håpet det var et nytt Fallout (laget av noen andre, som f.eks New Vegas). Stemingen, grafikken, stilen osv minnet veldig mye om Fallout. Er ikke noen spesielt stor fan av Metro, men de foregår vel stort sett i mørke tunneler under bakken? Det nye er jo midt på lyse dagen på overflaten. Var veldig lite der som minnet om Metro, synes jeg. Det kan jo sammenlignes med Half-Life 2. Selve gameplayet er bra nok, men det har lite med HL1 å gjøre. I stedet for å være alene har vi en partner, vi er utendørs i stedet for inne, vi vet hva som foregår hele tiden, vi er godt trent med våpen i stedet for å være en uskyldig sivil osv. Så selv om gameplayet er bra er Half-Life 2 ekstremt forskjellig fra Half-Life 1, synes jeg. Akkurat som det nye Metro ikke minner det spor om de to andre spillene.

 

Jeg følte at det var ett naturlig valg denne gang, altså flytte det hele bort ifra de mørke tunnelene og ut i de apokalyptiske ødemarkene. Det kunne nok blitt litt mye for mange å være stuck neddi mørket i 20 timer for tredje gang, nå utvides horisonten og spillet kan bli så mye mer. Tenk deg apokalypsen utendørs med den grafikkmotoren der  :cool:

 

Mitt håp er bare at de samtidig klarer å holde seg tro til tradisjonelt høy vanskelighetsgrad og helst i retning av Metro 2030 med tanke sparsommelig ammo tilgang og lite helse, men tror ikke vi trenger å være redd for at dette blir noe i retning Borderlands :)

Lenke til kommentar

Ser den. :) Problemet er å klare å fornye seg uten å dra det for langt. Alt for mange har gått i den fellen. Ta Tomb Raider som et svært bra eksempel her. De første spillene fornyet seg aldri, så det ble bare en reprise av forrige spill. Men rebooten tok ting alt for langt i en annen retning. Er stor fan av rebooten likevel, men det føles aldri som "Tomb Raider" lengre. Er mer Uncharted med Lara Croft. Rise of Tomb Raider tok ting enda lengre, så jeg klarte ikke å finne noe som helst som minnet om de gamle spillene lengre.

 

Er det jeg frykter med nye Metro. Spillet i seg selv kan nok bli rimelig bra, men vil de klare å holde på Metro-følelsen? Er det en grunn til hvorfor dette i det hele tatt heter Metro, og ikke er en ny ip? (annet enn av navnet selger.) Resident Evil gjorde mye av det samme. De fornyet seg svært med Resi 4, men personlig synes jeg de tok det for langt. Det ble for mye action, og for lite av det som gjorde Resident Evil bra. Resident Evil 4 som rent spill er meget bra, men klarer ikke å få følelsen av at jeg spiller Resident Evil.

Lenke til kommentar

 

Tror nok Half Life 3 er en ting som aldri vil skje, og det gjør vondt.

Er dessverre smertelig klar over det  :(. Men jeg kommer aldri til å stoppe å håpe på at en gang, en dag i fremtiden kommer de ut av intet å sier de magiske ordene som omsider kommer til å ta livet av Internett.  

 

 

Samtidig forstår jeg ikke at noen ville gå glipp av en slik en digital gullgruve, det er jo ikke sånn at bransjen ikke har brydd seg med inntjening før akkurat, det har vel heller vært hovedfokus til de aller fleste men da selvfølgelig med noen fine unntak slik som CD project RED ;)

 

Tipper det bare er ett tidspørsmål.

Lenke til kommentar

Ser den. :) Problemet er å klare å fornye seg uten å dra det for langt. Alt for mange har gått i den fellen. Ta Tomb Raider som et svært bra eksempel her. De første spillene fornyet seg aldri, så det ble bare en reprise av forrige spill. Men rebooten tok ting alt for langt i en annen retning. Er stor fan av rebooten likevel, men det føles aldri som "Tomb Raider" lengre. Er mer Uncharted med Lara Croft. Rise of Tomb Raider tok ting enda lengre, så jeg klarte ikke å finne noe som helst som minnet om de gamle spillene lengre.

 

Er det jeg frykter med nye Metro. Spillet i seg selv kan nok bli rimelig bra, men vil de klare å holde på Metro-følelsen? Er det en grunn til hvorfor dette i det hele tatt heter Metro, og ikke er en ny ip? (annet enn av navnet selger.) Resident Evil gjorde mye av det samme. De fornyet seg svært med Resi 4, men personlig synes jeg de tok det for langt. Det ble for mye action, og for lite av det som gjorde Resident Evil bra. Resident Evil 4 som rent spill er meget bra, men klarer ikke å få følelsen av at jeg spiller Resident Evil.

 

Ja det er faren, men må si jeg har trua på utvikler 4A også får vi bare håpe også utgiver ikke dytter det ut i noe annet for breddesalgets skyld... Grafikken var ihvertfall upåklagelig som alltid! Rett og slett deilig å se på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...