Gå til innhold

Din favoritt intro/åpningssekvens i et spill.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte det kunne være kjekt med en tråd om åpningsekvenser og introer til spill her på forumet.

Du har helt sikkert en eller flere favoritter. Det betyr ingenting om den er laget i spillets egen grafikkmotor, eller laget på annen måte. Hvilken plattform det er spiller heller ingen rolle.

 

Fortell kort om din favoritt, eller favoritter om du vil og del en videolink (hvis mulig). 

 

Mine tre favoritter er:

 

Åpningssekvensen i Half-Life. Kjøpte spillet på release på PC, og ble hektet på spillet fra første sekund. Sprang ned på en lokal sjappe og oppgraderte lydkort og minne for den beste opplevelsen. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=0wV46DCgscU

 

Samme år gikk jeg til innkjøp av Need for speed 3: Hot Pursuit på PC. Hadde aldri trodd at bilspill var min greie, men etter en kjapp test av spillet hos en lokal forhandler ble det kjøp. Husker at jeg syns introen var sykt kul, og at bruken av musikk var med på å skape en herlig atmosfære.

 

https://www.youtube.com/watch?v=BP157zpYtSs

 

Helt til slutt kommer åpningssekvensen på Quake 2. Mitt aller første spill til PC.(1998). Hadde tidligere på året besøkt en kamerat på Svalbard og vi spilte Quake 1 24/7. Så på høsten 98 fikk jeg kjøpt en PC og Quake 2 var det første som ble installert. 

Husker jeg kom i skikkelig stemning når jeg så introen og at jeg spesielt syns at "radiochatter" i bakgrunn var kul. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=miHAh2Q-U94

 

Slår meg at jeg i stor grad hadde, og tildels har et litt sentimentalt forhold til disse spillene den dag i dag.

 

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Elder Scrolls Oblivion er nok fortsatt min favoritt. Hvordan den setter opp stemninga rundt historien er helt fantastisk, og musikken er magisk. Det er uten tvil den beste introen til ett Elder Scrolls spill, vanskelig og toppe.

 

 

Dragon Age Origins sin åpning cinematic bruker in-game engine, som absolutt er litt ut datert, men for en intro det er for å sette opp en fantasy univers. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Larry, de fleste nerders første store spillopplevelse

 

 

Wing Commander, første gangen mang en nerd opplevde spill med "videosnutter" og skikkelig lyd, vel og merke dersom man hadde et SoundBlaster-kort eller lignende.

 

Endret av adeneo
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er nok starten av Ori and the Blind forest:



Måten den fikk meg til å knytte følelser til en figur så tidlig i spillet, for så å ta den fra meg var unik.


og Firewatch sin start der du velger/bygger opp personligheten din samtidig som du får bakgrunnshistorien til hovedpersonen fortalt. Musikken er veldig behagelig, og du får korte glimt av reisen til din nye jobb i et utkikkstårn langt inni en brannutsatt skog. Denne egner seg ikke på video, den må oppleves i spillet. Endret av Thor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Her må jeg nesten bare nevne Mafia: The City of Lost Heaven :)

Nydelig intro som guider deg gjennom byen ;) Og ikke minst den nydelige musikken :) 

 

Ble litt skuffet av at byen ikke var like livlig som i introen da. Men det originale mafia-spillet var et glimrende spill.

 

Husker at jeg sleit med å fullføre det ene bilracet i spillet. Husker ikke hvorfor, men jeg sto litt fast der. Men atmosfære og stemning hadde det helt klart. 

Lenke til kommentar

 

 

Her må jeg nesten bare nevne Mafia: The City of Lost Heaven :)

Nydelig intro som guider deg gjennom byen ;) Og ikke minst den nydelige musikken :) 

 

 

Ble litt skuffet av at byen ikke var like livlig som i introen da. Men det originale mafia-spillet var et glimrende spill.

Husker at jeg sleit med å fullføre det ene bilracet i spillet. Husker ikke hvorfor, men jeg sto litt fast der. Men atmosfære og stemning hadde det helt klart.

Biløpet er notorisk tror det til slutt kom en patch som gjorde det lettere. Var også mange som lastet ned saves hvor racet var ferdig.

 

 

Som svar på OP, må jeg si cossacks 1 intro

 

https://youtu.be/oeVuMiv_Q3w

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...