Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøper alt av piler jeg kommer over, de er ganske billige så. Tar også de fleste enemycamps jeg kommer over, og de bokoblinene som står i tårn har som regel 5 piler på seg. 

Kom over Luelin Village eller hva den heter i går. 165 timer inn i spillet oppdager jeg en fiskelandsby jeg ikke visste om. Sier litt om hvor massiv denne verdenen er. 

Lenke til kommentar

Kom over Luelin Village eller hva den heter i går. 165 timer inn i spillet oppdager jeg en fiskelandsby jeg ikke visste om. Sier litt om hvor massiv denne verdenen er.

Første gangen jeg pløyde gjennom spillet var faktisk ikke jeg heller innom denne landsbyen, ligger så fint ut av veien at du normalt sett ikke naturlig bare detter innom den :p

Lenke til kommentar

Jøss. Har du skjekket ut den greia i den første DLC'en som viser hvor du har gått de 200 siste timene da? Kanskje du finner flere interessante seteder du ikke har vært.

Jepp, har begynt å bruke den nå når jeg nærmer meg 100 shrines. Er litt gira på å ta Ganon slik at det kommer opp hvor mange Shrine Quest jeg har igjen. Vil helst finne alle uten guide.

Lenke til kommentar

Husker jeg i starten hadde kommet borti Y en gang uten å legge merke til det og skjønte ikke hvor alle tingene mine var. 

Syns sorteringen fungerer ålreit, men savner en mulighet til å sortere outfit litt nøyere, eventuelt bytte til et sett klær med ett enkelt tastetrykk. 

Lenke til kommentar

Det hadde vært praktisk. De har ikke brukt veldig lang tid på akkurat den delen av spillet.

Jeg tror nok de hadde brukt lang tid på å tilpasse menyen til Wii U-brettet, men så ble det plutselig bestemt at det skulle bli et Switch-spill (og at de to versjonene skulle være like). Og da hadde de ikke tid til å bygge hele menysystemet opp fra grunnen av.

Lenke til kommentar

Håper egentlig det er kombinasjonen av Wii U floppens lave salgstall og påvente/porting til Switch som gjorde at BotW brukte så ufattelig lang tid på å komme ut og at de ikke faktisk brukte over 6 år på å lage spillet. Kjenner det blir litt vel brutalt å vente til 2023 på det neste i serien om de skal bruke like lang tid på det.

 

Men for min del er det helt greit om de bruker assets fra BotW siden disse er ferdige å bare bygger et nytt spill videre på disse slik de gjorde med Majora's Mask som kom kun 2 år etter OoT, netopp fordi de sparte mye tid på å slippe å lage så mye nytt helt fra bunnen av.

Lenke til kommentar

Det går jo rykter allerede om at et nytt Zelda-spill er på vei til 3DS, som skal være en oppfølger til Link's Awakening, på samme måte som A Link Between Worlds var oppfølgeren til A Link to the Past. Hørte det på podkasten Radcrew, noen bedre kilde har jeg ikke. Fra samme podkast nevnte de også rykter om at Nintendo har sagt at neste Zelda-spill i 3D blir i samme stil som BotW. Men det er ikke godt å vite når det kommer. Nintento tar seg god tid med Zelda, og det er jeg veldig glad for.

Lenke til kommentar

Tok vel 5 år fra Twilight Princess til Skyward Sword og, så tror ikke vi skal ha alt for store forhåpninger om at vi får se ett nytt Zelda spill for Switch de første par årene. Det er en litt større prosess å utvikle spill i dag enn det var i de glade nintendo 64 dagene tror jeg :p

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Det kom jo to Zelda-spill til DS mellom TP og SS da. Men mellom 1998 og 2002 kom det faktisk 5 nye Zelda-spill, pluss en remake, så i den perioden kom de ganske fort. Men mellom 1993 og 1998 (altså mellom Link's Awakening og OOT) var det stille, om en ser bort fra de som kom på CDi (som det ikke var Nintendo som laga).

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg. 3D grafikk tok jo ett rimelig banebrytende sprang inn i spillverden med N64 så skulle jo tro det ikke var bare bare å få dette til å fungere i starten selv om det ser ekstremt simpelt ut i dag.

 

Skyward Sword hadde vel forresten max 1 års utviklingstid mens de brukte de neste 4 årene på å tørke seg i ræva med kildekoden. Ryktene sier også at det var det spillet som faktisk ga Satoru Iwata kreft.

Lenke til kommentar

Majoras Mask kom ut to år etter Ocarina of Time, så jeg er optimistisk til at neste Zelda-spill ikke er så veldig langt unna. BotW ble jo et sabla rot rent utviklingsmessig siden de brukte lang tid på å utvikle for WiiU for så å utsette det til Switch ble lansert.

Et mer klassisk Zelda-spill, gjerne med åpen verden elementer men med ordentlige dungeons og at man må skaffe nøkler, hookshot, bomerang osv for å komme videre blir perfekt.

Savner også å veksle mellom barn og voksen-Link. Håper de tar det beste fra OoT og ALttP og blander det med det beste fra BotW og gir det ut i 2019-2020.

Switch trenger flere storspill, og å burke motoren fra BotW og utvikle et nytt Zelda er en av de enklere måtene Nintendo kan få gitt ut et nytt storspill innen rimelig tid.

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg. 3D grafikk tok jo ett rimelig banebrytende sprang inn i spillverden med N64 så skulle jo tro det ikke var bare bare å få dette til å fungere i starten selv om det ser ekstremt simpelt ut i dag.

 

Skyward Sword hadde vel forresten max 1 års utviklingstid mens de brukte de neste 4 årene på å tørke seg i ræva med kildekoden. Ryktene sier også at det var det spillet som faktisk ga Satoru Iwata kreft.

Det gav I hvert fall meg alt annet enn glede og underholdning. Forbanna møkkaspill. Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...