Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Hehehe, såpass ja. Så forskjellig kan altså opplevelsen av ett og samme spill være fra person til person. For meg ble skuffelsen så stor at jeg knapt vet ord for å beskrive det. Eneste sammenligningen jeg kan tenke meg er hva en Liverpool fan ville følt dersom hele Liverpool ble solgt til Manchester United.

 

Men uansett, det er bra du fant en såpass positiv opplevelse i BotW. Det er det gaming handler om, å finne opplevelser som setter seg i hjerte og sjel, på godt og vondt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mange timer med lek i en fantastisk verden bestemte jeg meg til slutt for å ta Ganon i går. Når rulleteksten etterhvert kom satt jeg igjen med en følelse jeg ikke har hatt på mange år. Samtidig ble jeg litt skuffet når jeg ble kastet ut til hovedmenyen og måtte fortsette fra forrige save for å utforske verden videre, men greit nok. Nå blir det å ta en del shrines og jobbe seg gjennom diverse quests og en håndfull korok seeds.

 

Spillet er ikke perfekt. Jeg kunne tenkt meg litt mer variasjon i fiender, dvs litt mindre gjenbruk i form av samme monster i forskjellig drakt/farge. Tidvis kunne spillet vært litt vanskeligere, men samtidig er det fint at sønnen min på 8 år kan kose seg med samme spill. Han har tenkt å ta Ganon i kveld. :)

 

Alt i alt har det vært et av de bedre spillene jeg har spilt i nyere tid. Men The Witcher 3 er fortsatt favoritten. ;)

Lenke til kommentar

3DS er den mest suksessrike håndholdte maskinen med en stor brukermasse, så skjønner at Nintendo har vanskelig for å kutte den ut.

Når det er sagt syns jeg det er langt mellom høydepunktene på Switch i år kontra i fjor. Nå kjøpte jeg Switch i oktober og fikk derfor oppleve mange gode spill på kort tid. Nå er jeg tom for spill, og det eneste i år som er av interesse er Octopath Traveler.

Hvis Nintendo vil holde momentumet oppe så trenger vi noen overraskelser på E3, eller i hvertfall mer håndfast informasjon om de spillene vi allerede vet kommer.

Lenke til kommentar

Ja, hadde vært kjekt å vandre rundt i BotW-versjonen av Hyrule før alt ble ødelagt. En slags forløper satt 100 år tilbake i tid hadde jo funket veldig bra. Men da måtte de ha byttet ut Divine Beasts med ordentlige dungeons.

Altså, du vil ha BotW Hyrule 100 år før? Da må det ende med nederlag, og Divine Beasts må være der, men ikke som bosser. :p Og før det er det jo gått uminnelige tider siden Ganondorf viste seg sist gsngv :)

Lenke til kommentar

Divine beasts vil jeg aldri mer ha noe med å gjøre enn at de er tilstede i historien om ikke annet.

 

Jeg digga dem, måten de var dynamiske og beveget seg på var veldig kult i forhold til puzzles og fremdrift. Men de var for korte og enkle, så jeg håper at noe lignende, bare større og lenger blir videreført i serien.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Konseptet med Divine Beast var kult. Problemet var at alle var kliss like utseendemessig (brune og triste i fargene) og tok maks 20 minutter å fullføre. Sjefene var også altfor lette.

 

Hadde Divine Beasts sett mer ut som ekte dyr og hatt mye, mye vanskeligere puzzles hadde det kunne blitt bra.

 

Når jeg tenker meg om hadde det vært digg med samme verdenen men en helt ny historie. Gjerne skifte mellom ung og voksen Link også. Det er kanskje det største spilløyeblikket jeg husker når man ble voksen i OoT.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...