Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Overgår jo fremdeles ikke ancient armour som gir deg enda høyere defense + ekstra damage med guardian våpen. Sistnevnte er jo ekstremt raskt og enkelt å farme da alt av XXX test of strength shrines kan utføres daglig så det er bare å hoppe innom samtlige a major test og strength og du har et arsenal av gode guardian våpen.

 

EDIT:

 

Det at du kan farme XXX test of strength gjør også at det er relativt raskt og enkelt å få tak i det som trengs for å oppgradere utstyret også. Det å farme Lynel's er fort en mer tidkrevende prosess da du må dra rundt på kartet for å finne de samtidig som de kan være en utfordring å få ned, spesielt om du ikke allerede har bra armour og våpen og de resetter seg bare etter blood moon.

 

Barbarian Amour krever jo også farming av drager etterhvert også. Trenger ikke like fancy og eksklusive ting for oppgradering av ancient armour.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barbdrakten gir også +attack power samme som AP elixirs.

Ok takk var noe sånt jeg husker det. Men en stund siden jeg har spillt det så gikk inn på wiki og sjekket det der. Min mening er ihvertfall at det er den klart mest effektive drakten til å slå brysomme monster med.

Lenke til kommentar

Barbarian Armour er fremdeles ikke i nærheten av like bra som Ancient Armour som er i sin egen klasse, og jeg forstår ikke helt hvorfor de har et set med armour som er såpass markant bedre enn alt annet, spesielt når det faktisk er langt enklere å oppgradere sammenlignet med blant annet Barbarian Armour.

 

Hvis vi begynner med defense stats så gir Barbarian Amour deg maks 20 defense per piece om de er fult oppgradert, mens Ancient Armour gir deg hele 28 defense per piece.

 

Du kan altså ende opp med massive 84 i defense med Ancient Armour, mens Barbarian stopper på "bare" 60. Det er en massiv 24 defense i forskjell. Det er absurd mye, du ender altså opp med en forskjell i defense som overstiger en helt maks oppgradert del av barbarian armour.

 

Også er det jo sånn at fult sett med Ancient Armour gir deg +80% damage, jepp +80% med Ancient/Guardian weapons. Barbarian Armour Set gir deg "bare" +50% damage, men fordelen er at det gjelder alle våpen. Det er relativt lett å farme ancient/guardian weapons via XXX test of strength shrines og selv om du kan finne våpen med høyere damage enn det du finner på ancient/guardian weapnos så blir det balansert av det faktum at du får høyere damage bonus.

 

Du kan også kombinere Ancient Armour med Attack Bonus mat og elixirer, mens Barbarian Armour ikke kan det. Så trenger du en helt absurd mengde med damage så har du muligheten for det. Sist men ikke minst så gir det deg så og si full beskyttelse mot laserskudd fra Guardians.

Lenke til kommentar

Barbarian Armour er fremdeles ikke i nærheten av like bra som Ancient Armour som er i sin egen klasse, og jeg forstår ikke helt hvorfor de har et set med armour som er såpass markant bedre enn alt annet, spesielt når det faktisk er langt enklere å oppgradere sammenlignet med blant annet Barbarian Armour.

 

Hvis vi begynner med defense stats så gir Barbarian Amour deg maks 20 defense per piece om de er fult oppgradert, mens Ancient Armour gir deg hele 28 defense per piece.

 

Du kan altså ende opp med massive 84 i defense med Ancient Armour, mens Barbarian stopper på "bare" 60. Det er en massiv 24 defense i forskjell. Det er absurd mye, du ender altså opp med en forskjell i defense som overstiger en helt maks oppgradert del av barbarian armour.

 

Også er det jo sånn at fult sett med Ancient Armour gir deg +80% damage, jepp +80% med Ancient/Guardian weapons. Barbarian Armour Set gir deg "bare" +50% damage, men fordelen er at det gjelder alle våpen. Det er relativt lett å farme ancient/guardian weapons via XXX test of strength shrines og selv om du kan finne våpen med høyere damage enn det du finner på ancient/guardian weapnos så blir det balansert av det faktum at du får høyere damage bonus.

 

Du kan også kombinere Ancient Armour med Attack Bonus mat og elixirer, mens Barbarian Armour ikke kan det. Så trenger du en helt absurd mengde med damage så har du muligheten for det. Sist men ikke minst så gir det deg så og si full beskyttelse mot laserskudd fra Guardians.

Nå snakker jeg om det å ta silver lynelene. Til vanlig går jeg med stealth drakta da den ikke skremmer insekter pluss speedbonus pa natta. Jeg kverker en Silver lynel tar våpnet den mister som har mye høyere attack og durability en noen guardian våpen, drar til neste silver lynel og gjentar. Forsvar bryr meg ikke da jeg dreper dem så kjapt at de knapt rekker å respondere og da er defense lite relevant.  Slipper å farme guardian våpen gjør jeg og.  Ancient drakta er helt sikkert bedre all over men tror ikke den er noe særlig raskere å bruke når en skal kverke silver lynelene?

 

Når det gjelder Guardians så skyter man bare en pil øyet og kverker dem med master sverdet. Guardian våpen som brister som glass er bortkastet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er usikker på dette med durability, mulig ancient/guardian weapons er temmelig dårlig der sammenlignet med lynel sword og lynel crusher. Om man ser etter det utstyret som vil til enhver tid gi deg høyest damage uten at du vil tenke på defense osv så er jo helt klart barbarian armour set + savage lynel crusher (78 damage) det beste i spillet. Sistnevnte får du dog relativt sjeldent og det er jo et nokså tregt våpen.

 

Men etter Trial of the Sword hvor du kan få Master Sword oppgradert til 60 base damage + den visstnok får den soleklart beste durabilitien i hele spillet så er jo den naturligvis en perfekt kombinasjon med barbarian armour.

 

 

Har egentlig aldri brukt noe annet enn Ancient Armour for utenom spesifikke tidspunkter hvor jeg trenger beskyttelse mot kulde eller varme. Har liksom aldri behovet for å samle insekter, har allerede den beste hesten og det å bevege seg raskt er ikke så fryktelig relevant når jeg allerede kan teleportere over stortsett hele kartet, samt jeg kan få hesten teleport til meg til enhver tid på grunn av ancient utstyr som du kan skaffe til hesten. Nå har jeg jo også motorsykkelen, men er ingen stor fan av den da jeg ikke føler den passer inn i det hele tatt.

 

 

Hva er egentlig grunnen til å farme Lynel's annet enn å få oppgradert barbarian armour settet? Blir jo litt fristet til å farme litt Lynels og drager nå for å få det oppgradert bare for å kunne gå rundt med master sword og +50% damage.

 

Er jo utrolig synd at både barbarian armour set og ancient armour set begge ser såpass stygge ut... Har jo langt penere klær, men de gir meg jo absolutt ingenting fornuftig.

Lenke til kommentar

Vitsen med å drepe Silver Lynels man får medaljer fra han monster shop duden etter hvor mange fiender man har drept. Blir åpnet etter du har fulført hoved historien mener jeg.  Vitsen nei si det ikke annet en mestringsfølelse ved å kverke de verste fiendene i spillet. Jeg har Lynel våpen som er godt over 100. Med de kan jeg kverke en Silver lynel på den tiden det tar å laste inn og ut av et shrine.

 

Den savage crusheren  er ikke treigt, du holder jo bare angrepsknappen inne og Link snurer rundt som en snurrebass. Der hjelper jo også barbarian armoren ekstra til siden den ikke minker staminaen like mye som ellers.

 

Link får tatoveringer med barbar armoren og om du skifter farge på drakta så skifter også tatoveringen farge, teit men ville bare nevne det:p

Endret av kero79
Lenke til kommentar

Våpenet med høyest damage i spillet er vel så vidt jeg vet Savage Lynel Crusher med 78 base damage. Om du ser et våpen med over 100 i damage så er vel det fordi du har på deg barbarian armour set eller noe annet som gir damage buff for det reflekteres på det som vises som damage på våpenet. Så over 100 i base damage er jo da etter at damage buffs har blitt kalkulert inn.

 

Har allerede drept endel Silver Lynels, brukte det som trening da jeg som sagt aldri har brukt dodge eller parry tidligere i spillet så jeg bestemte meg bare for å prøve meg på en lynel så jeg dro til "Colosseum" og der var det jo en slik en. Tok jo temmelig lang tid, kjørte Ancient Armour + vanlig våpen så hadde vel ikke mer enn type 38-45 damage og han har jo temmelig mye liv. Men da ble det jo bedre trening ettersom det krevde at jeg måtte klare å dodge osv x-antall ganger.

 

Var egentlig ikke spesielt vanskelig, fikk jo grei kontroll på angrepene temmelig fort da de tar de 3-4 samme angrepene om og om igjen og du har temmelig god tid på å reagere. Det å faktisk få inn dodge på riktig tid så jeg fikk flurry var litt vanskeligere, skjønner fremdeles ikke helt hva som faktisk er riktig timing.

 

Sliter langt mer med Lynels som har "klubbe", altså de som slår ovenfra og ned, fremfor svinger våpenet sidelengs. De syntes jeg er vesentlig vanskeligere å få inn dodges som gir meg flurry så der blir det langt mer bruk av pil og bue så jeg får stunnet og setter meg bakpå og tar damage den veien.

 

 

EDIT;

 

Nå husker jeg det. Dro egentlig ikke dit for ta en lynel, jeg dro dit for å ta kista med spesiell armour og han sto jo i veien så endte jo med å måtte drepe han. Og etter det dro jeg å farmet et par Lynels til da det jo gav litt mersmak.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Våpen kan komme med høyere stats. 78 er standar Lynel Crusher men de kan ha mye høyere. Gjelder andre våpen også, står attack up og så et tall. Samme med durability up

 

Treffer du Lynelen i ansiktet går den i knestående. Og etterhvert som du har kverket noen og fått bedre våpen så går det jo fortere og fortere. At de har kansje den beste buen i spillet skader jo ikke det heller.

 

Nei veit du hva, nok snakk om Zelda kansje påtide å dra det fram og fulføre den siste DLC.

Endret av kero79
Lenke til kommentar

Har vel bikket 50 timer i BoTW, syns det løftet seg litt utover skal jeg være ærlig. Master Sword er låst opp og alle 13 minnene er kommet for en dag. Har funnet en viss ro i spillet jeg ikke hadde de første 40 timene altså, og tar spillet som det er og har funnet min måte å spille det på. 

Lenke til kommentar

 

Jeg unngår enda kamp så mye jeg kan i grunn, så jeg har vel aldri fått helt dreisen på teknikken der i grunn pga. våpensystemet. Så for min del må de gjerne tweake det veldig kraftig :p

 

Et lite tips, Stasis, bomber og bevegelse. ;)

 

Enig, veldig gøy å kaste en bombe inn i en hodeskalle fullt av bokoblins, og så detonere den. Evt. ta på bokoblin mask, og så gå rolig inn og legge bomben midt inni. :p

 

EDIT: det er også gøy å bruke magneten til å kaste store metallkasser rundt omkring. Jeg sto ganske lenge i Akkala Great Citatel og banka løs på en Guardian drone på denne måten. Men det funker ikke så bra som jeg skulle ønske, vanskelig å treffe mange samtidig, og det blir stort sett lite overaskende.

Endret av Henrik™
Lenke til kommentar

 

Jeg unngår enda kamp så mye jeg kan i grunn, så jeg har vel aldri fått helt dreisen på teknikken der i grunn pga. våpensystemet. Så for min del må de gjerne tweake det veldig kraftig :p

 

Et lite tips, Stasis, bomber og bevegelse. ;)

 

 

 

Er stort sett det jeg har gjort siden oppstart. For våpen er det jo i grunn bortkastet i dette spillet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...