Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja og musikk, fraværet av musikk i BotW er nok ett bevist designvalg, men skuffende likevel. Når jeg fyrte opp Windwaker HD etter å ha sett meg midlertidig "ferdig" med førstnevnte...damn. Musikken i Windwaker er så utrolig deilig, og det var ett virkelig savn i nyeste Zelda :( Var i hvert fall godt med en skikkelig dose, litt mer tradisjonell Zelda . Hadde ikke spille HD-utgaven heller, så det var jo bare en helt nydelig opplevelse!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Enig angående tradisjonelle, store dungeons, det savner jeg. For all del, de har veldig mange morsome puzzles i shrinene, men alle shrinene har helt lik tekstur, og da blir det litt kjedelig. Og det er stort sett kun snakk om flere små puzzles etterhverandre. I tradisjonelle dungeons er det stort sett et stort puzzle en skal løse (i tillegg til mange små). Dungeonene har stort sett blitt bedre og bedre med spillene også - både TP og SS, de to nest nyeste 3D Zelda-spillene, har fantastiske dungeons.

 

Det hadde vært kult å kunne fiske også. Rart at en ikke kan det egentlig: det har vært med i mange Zelda-spill, og det hadde passa perfekt inn i BotW. 

Lenke til kommentar

Vi er knapt et år etter spillets lansering, og det er allerede glemt hos de fleste. Inntrykket mitt er vel egentlig at det til og med var glemt før første runde med DLC. 

 

The one game that seems to have racked up more awards than any other throughout and beyond 2017 is Nintendo's The Legend of Zelda: Breath of the Wild. After picking up the Game of the Year Award at the 2017 Game Awards, Nintendo picked up yet another award at a recent show.

 

......However, gamers (and apparently developers) like to consider the longevity of the title as well, which I think is why Legend of Zelda: Breath of the Wild came out on top at the DICE Awards, the Game Awards, and the GDC Awards.
Lenke til kommentar

Muligens dette har blitt diskutert en del før.. Men, nå lurer jeg litt på å begynne på Master Mode.

 

Har ca 120t inn i spillet, en del koroks, men jeg har nok brukt mest tid på å bare leke rundt..

 

Det er så lenge siden jeg har spilt, at jeg har kommet litt ut av det, så tenker tanken på på å begynne på nytt (mm), eller å fortsette der jeg slapp..

 

 

Edit: Det var jo et spørsmål her også.. Hva synes dere om Master Mode?

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Muligens dette har blitt diskutert en del før.. Men, nå lurer jeg litt på å begynne på Master Mode.

 

Har ca 120t inn i spillet, en del koroks, men jeg har nok brukt mest tid på å bare leke rundt..

 

Det er så lenge siden jeg har spilt, at jeg har kommet litt ut av det, så tenker tanken på på å begynne på nytt (mm), eller å fortsette der jeg slapp..

 

 

Edit: Det var jo et spørsmål her også.. Hva synes dere om Master Mode?

 

Jeg personlig er ikke veldig fan av master mode fordi jeg syns at det at fiendene her regenererer helse passer dårlig sammen med at våpen blir så fort ødelagt. Kjedelig å måtte snike seg forbi de fleste fiender fordi man ikke har nok våpen til å knerte de. Når det er sagt blir dette bedre etterhvert, men spesielt starten er vanskelig og "treg". 

 

Jeg har heller valgt å starte på nytt på normal mode, og jeg har ikke brukt noen spirit orbs. Dette vil si jeg hadde tre hjerter og ingen ekstra stamina frem til jeg tok sjefen i Zoras Domain, plukket opp heart container der, og gikk videre. Nå har jeg sju hjerter etter å ha tatt alle divine beast, og jeg tenker å finne alle 120 opprinnelige shrines før jeg går videre. 

Lenke til kommentar

Tror neppe jeg noensinne vil har motivasjon til å gape over alle shrines. Mange av de er jo så vanvittig trøttende og kjedelig, og stort sett like i utsende. Og den søvndyssende musikken...

Ja, men de er heldigvis over på 5 minutter som regel. Liker de fleste, men begynner på bli passe lei av combat shrines. Til og med de vanskeligste er altfor enkle med 3 hjerter til og med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...