Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon

d'espresso

Anbefalte innlegg

Det er ikke lenge igjen til vi endelig kan ta fatt på det som mest sannsynlig og forhåpentligvis blir en stor opplevelse for alle som har planer om å gjøre noe så magisk som å spille et helt nytt Zelda-spill igjen.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild kommer ut til Switch og Wii U fredag 3. mars. Det er skrivende stund med andre ord rett over to dager til (countdown-klokke).

Det ligger en hel bråte videoer av mer eller mindre spoilende grad ute.

Versjoner

For Wii U:

Spillet kommer ut i kun en versjon for Wii U.

60f9bbf58222e1920f6b70b4bbfdba5b.png

For Switch:

For Switch kommer spillet ut i flere forskjellige utgaver, men vi i Europa er forbeholdt to forskjellige. Switch er dog regionfri, så skulle du klare å få tak i ME fra Nord-Amerika er det ikke noe problem å spille spillet på din norskkjøpte Switch.

7da779db7e2196b2a5413e429a3bee74.png

493cd249f528cb05cd605f6c00d6a2c3.png

Lanseringsdato

3. mars 2017

Endret av d'espresso
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke at folk vil se så mye spoilers av et av de største spillene som lanseres.

Min frykt er at Zelda BOTW skal bli for likt Far Cry eller andre open world spill. Med tanke på at BOTW går ut på at man kan gå hvor man vil, bekjempe camps med fiender og samle ressurser i skauen, så er det jo på god vei til å bli ZeldaCry ^^,

Håper jeg tar feil, men tror innerst inne at Nintendo fucker opp Zelda denne(forhåpentligvis ene) gangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk vil se så mye spoilers av et av de største spillene som lanseres.

Min frykt er at Zelda BOTW skal bli for likt Far Cry eller andre open world spill. Med tanke på at BOTW går ut på at man kan gå hvor man vil, bekjempe camps med fiender og samle ressurser i skauen, så er det jo på god vei til å bli ZeldaCry ^^,

Håper jeg tar feil, men tror innerst inne at Nintendo fucker opp Zelda denne(forhåpentligvis ene) gangen.

En TV spot spoiler ikke så mye i mine øyne. Og det at stemmene er på japansk ødelegger ingenting av historien for min del.

Men igjen... Nå har jeg kun sett denne og den første annonseringen av Zelda BotW. Har bevisst styrt unna gameplay-videoer da jeg vil oppleve dette selv.

Lenke til kommentar

Jeg har veldig tro på et open world Zelda spill (OK, de fleste Zelda-spillene har faktisk vært open world, men i begrepets moderne betydning). Og hvis ikke det skulle funke så gjør ikke det så mye: for det første så vil Nintendo sansynligvis gå bort fra det neste gang, og for det andre så blir nok ikke spille dårlig uansett. Det er flere Zeldaspill hvor jeg har vært irritert over et av konseptene (tog-kjøringa i Spirit Tracks, seilinga The Wind Waker og kontrollene i Phantom Hourglass, Spirit Tracks og Skyward Sword), men alle spillene har vært solide ellers.

Jeg er litt spent på hva som er med av ting som hjertedeler, flasker, boss keys og sånt - små Zelda-konsepter som jeg synes hører med, selv om de ikke er en stor del av spillet.

Lenke til kommentar

9 dager til release... Tortur! Egentlig rart ingen butikker i verden har brutt releasedatoen enda i en eller annen slipup. Nintendo sender kansje ut spillene til butikkene mye senere enn andre publishers?

Nja. Wii u utgaven har jo lekket på nett. Så et vel ikke helt umulig at noen har sendt det ut til feil person.

Lenke til kommentar

The only game I was able to test was a physical version of The Legend of Zelda: Breath of the Wild. It felt a bit odd plugging a cartridge into a flagship Nintendo console once again -- I thought I was done with that in the '90s. I got over that initial weirdness when I remembered why solid-state media can be so great. Zelda launched in around five seconds, and there wasn't any lengthy install process to sit through. Yes, that's technically the same experience we had decades ago, but it seems almost utopian after the long installations and loading screens I'm used to from the Xbox One and PlayStation 4.

I can't say much about Breath of the Wild yet, but I can confirm that it is very much a Zelda game, though it doesn't look like anything you've seen before. Notably, it also performed a lot better than it did at preview events, where I noticed stuttering and occasional slowdown while it was connected to the dock. I wasn't expecting much from the Switch's graphical capabilities, but there are plenty of moments where Breath of the Wild is just strikingly beautiful.

https://www.engadget.com/2017/02/23/48-hours-with-the-nintendo-switch/
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arstechnica om Zelda:

would be out of place on the nearly five-year-old Wii U. Perhaps that's not surprising since the game started life as a Wii U title, and a version of it is releasing concurrently on that older console. Still, played on a TV, the one Switch game we've had significant time with so far doesn't sport any of the graphical "wow factor" you might usually associate with a new console launch.

Advertisement

Where Breath of the Wild ends up being much more striking is in portable mode. I've primarily tested the system on the Switch's 6.2", 720p screen as I've travelled for work over the past few days. The screen's size and relatively high resolution means that elements like text, health displays, and button prompts can be both small and clearly legible. After years spent tolerating Nintendo portables with relatively low-res screens and big, pixelated graphical elements, the level of fine detail that can be held in your hands is a wonder.

My favorite way to play Breath of the Wild so far is with the Joy-Cons detached from the system, one held in each hand. You can connect the individual controllers to a centralized Grip to make them feel more like a standard dual-stick controller, but I'm not sure why you would want to. Held separately, you can lounge around comfortably with your hands and arms resting literally anywhere, rather than having to scrunch them together directly in front of you.

Og battertid for Zelda sier de er tre timer.

https://arstechnica.com/gaming/2017/02/nintendo-switch-impressions-out-of-the-box-and-into-our-hands/

Lenke til kommentar

Polygon sin preview har lekket ut på nett. 

Breath of the Wild is, without question or debate, the hardest Zelda game of the last twenty years. In fact, as an “old” who literally grew up playing the original Zelda games on NES and SNES when they came out, I'd argue it's the hardest Zelda game period.

(...)

And so far, this is the thing I'm most struck by. Breath of the Wild has so far managed to integrate a steady stream of new ideas and twists on existing Zelda concepts, including weapon durability and variety. Example: boomerangs are now dual use tools that can be wielded as melee weapons or thrown in traditional Zelda fashion, but if you do the latter, you'll need to be quick and catch it on the way back. Every weapon I've found so far is a finite tool as well, so I've learned not to get too attached.

But even with these and other, bigger changes, Breath of the Wild has never stopped feeling like a Zelda game — and what's more, it seems poised to establish itself as the first current, vital feeling Zelda title in longer than I can remember.

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5vwk2h/polygon_accidentally_uploads_preview_early_calls/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...